Kako vi dolazite do ideja? (Nastavak)

Kako vi dolazite do ideja? (Nastavak)

Prvi dio teksta možete pročitati OVDJE.

  1. Kreativnost nije natjecanje, nego je sudjelovanje i dopunjavanje

Ljude lako uključimo u natjecanje, a zaboravljamo da natjecanje uvijek donosi samo jednog pobjednika i jednog poraženog. Poraženi koji su razvijali neki svoj projekt, često poraz ne potiče daljnji razvoj. Oni radije pušku bacaju u kukuruz, naučivši da su previše sati truda uložili u ništa. Kreativnost nije natjecanje, jer pobjeda ideje od nekoga je sudjelovanje u zajedničkom suostvarivanju- po logici : ja sam sam malo, mi smo skupa mnogo više; ja sam se sjetio malo, mi svi skupa smo mnogo više; ja sam stvorio malo, mi svi skupa možemo učiniti mnogo više. Zvuči banalno, a prečesto vidimo kreativce kao usamljene uzničare umjesto kao podupirajuće igrače zajedništva.

  1.  Kreativnost nije samo za rijetke izabranike. Potrebna je svima i sve je upotrebljavamo, ako to znamo.

I zbog toga kreativnost ne bi trebala biti stvar rijetkih promotora inovativnosti u nekoj tvrtki, jer nerijetko to mnogima ide na živce rušeći im ustaljeni red i mir. Alate kreativnosti morali bi prihvatiti svi zaposlenici jednako kao što se očekuje da svi prihvatimo poštovanje prema poslovnom engleskom jeziku. Danas umjesto nas rade strojevi. Mi razmišljamo. Jer, ako će umjetna inteligencija razmišljati umjesto nas, što ćemo raditi mi? 

  1. Kreativnost nije kompleksna ako je jednom savladaš, kao naprimjer igranje taroka,   nogometa ili sviranje klavira

Kreativnost ima svoju metodologiju, svoje alate (tehnike). Mnogo autora je razvilo svoje metode i imenovalo ih je drugačije, a svaka metodologija projektnoga tj, kreativnog razmišljanja ima sljedeće korake: 

    1. Potražiti izazove/problem
    2. Potražiti informacije
    3. Definirati izazove/problem
    4. Potražiti/ostvarivati ideje/rješenja
    5. Vrednovati i odabirati ideje 
    6. Određivati vježbe
    7. Usvajati postignuto
    8. Djelovati prema akcijskom planu uz stalna prilagođavanja i fleksibilnost  u odnosu na novonastale okolnosti

Nadam se da se slažete da je to mnogo bolje učinkovito od sadržajno stohastičnog kaosa, zar ne? No, pri svakom od navedenih koraka lako pomažemo s alatima odnosno tehnikama: kako potražiti izazove, informacije, ideje….

  1. Kreativnost nije namijenjena sama sebi. Nova ideja mora imati svoju vrijednost.

Mit koji je prečesto nanosio štetu pri upotrebi kreativnosti u poduzećima  je da je ideja nešto što je drugačije. I zbog toga su mnogi u svom poslu djelovali drugačije samo da bi bili drugačiji.  O tome De Bono kaže sljedeće:”Crazytivity”(umjesto “creativity”), po naški recimo “ludost”.  

Međutim, pri ideji koju razvijamo do inovativnosti ne ide za tim da je samo nužno drugačija već ide za tim da ima vrijednost – vrijednost za sve one koji su uključeni u njezinu uporabu.

To je, razumljivo, mnogo teže dostižno od samo „ludih“ ideja. 

  1. Kreativnost nije izgubljeno vrijeme, iako u određenim slučajevima rezultat uloženog kreativnog truda nije uvijek nova ideja, ali je nova spoznaja

De Bono, vjerojatno najveći svjetski autoritet kreativnog i konceptualnog razmišljanja kao vještine, autor preko 60 knjiga koje su prevedene na preko 40 jezika, ne govori rado o kreativnosti, već o kreativnom trudu. Za razliku od poštovanja ili kršenja pravila, tu doista ne ostaje jedan sam i pravilan rezultat, već ide za tim da uložen trud predstavlja traženje nečega što prije nije postojalo, normalno uz pomoć prave metodologije i pravih alata. Ponekad uspijevamo stići do nečega, a ponekad, nažalost, ne. To nam dođe isto kao kad u nekom sportskom natjecanju pobijedimo, a drugi put izgubimo. U oba primjera uložili smo sav svoj trud, znanje, energiju i volju. Također to isto vrijedi i za mnoge slučajeve seansi u kojima nismo došli do ničega novoga. No, to nije bilo izgubljeno vrijeme. Mi smo trenirali svoje mozgove i spoznali što NE PROLAZI I NE DJELUJE, kako je rekao T. A. Edison: nije da nisam 10 tisuća puta uspio. Sretan sam da sam pronašao deset tisuća načina koji ne djeluju (funkcioniraju). I, to je vrijedno upamtiti. 

  1. Kreativnost nije samo rezultat opuštenosti i dosade 

Da dođemo do mnoštva ideja, moramo uložiti vrijeme i energiju, znanje i iskustvo te upotrebljavati prave metode i prave alate kako je to De Bono lijepo opisao: ako imate zavezane ruke, ne možete svirati violinu. Ako, pak, imate razvezane ruke, a ne znate svirati violinu, također ne možete svirati violinu. Stoga za kreativnost nije dovoljna opuštenost, iako u nekim poduzećima s tim u vezi rado uređuju jednu sobu s raznobojnim jastucima i stolom za biljar. Za kreativnost nam je potrebno znanje i vještina. U biti mi trebamo rutinu kreativnosti. Ovu će poruku vrlo lako shvatiti vješti kreativci.

Želite li o kreativnosti još nešto više, pozivamo vas na NOVU konferenciju o kreativnosti koja će se održati 8. travnja 2020. godine u Gospodarskoj komori Slovenije u Ljubljani.

Rezultat kreativnosti je jedinstvenost. U poslovnom svijetu u kojem se odličnost i vitkost uzimaju zdravo za gotovo, lako se natječemo jedino s tim da ste nešto posebno. Znate li kreirati novosti? Znate li izvlačiti ideje iz vaših suradnika? Znate li usvajati promjene? Ako je odgovor „da“, dođite pridružiti nam se i pogledati kako to rade drugi. Ako je, pak, vaš odgovor „ne“, dođite to saznati. 

Da zaključim, kreativno razmišljanje osnova je svakog posla. Kako kaže Edward De Bono, ljudima daruj moć, probudi i osnaži njihove prirodne sposobnosti, poboljšaj timski rad, produktivnost i, ono što nas najviše veseli, uspjeh i profit. I, zato dođite na NOVU konferenciju o kreativnosti 8. travnja 2020. godine u Ljubljani. Ovaj jedinstveni događaj organizira se samo za sto osoba -. postanite 1% od ukupnog broja sudionika događaja koji će nas sve skupa oplemeniti i obogatiti novim spoznajama o kreativnosti.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp