PR agencije – opstanak ili propast?


Da se ne zavaravamo, nalazimo se u trenutku, ne samo poslovnih, nego i osobnih promjena navika. Događa se jedan novi pokret koji mijenja upravljanje našim vremenom. Mnoge industrije, pa tako i komunikacijska, ona koja se bavi marketingom, oglašavanjem ili odnosima s javnošću, morat će promijeniti, ne samo unutarnju organizaciju, već pronaći i inovativne proizvode ili se transformirati. 

Možda sam ja jedan od sretnika koji upravlja agencijom koja ima velik utjecaj na društvene promjene kroz edukaciju i koja je u vrijeme COVID 19 virusa dobila posao. Situacija s COVID 19 virusom promijenila je poslovanje moga ureda. U prvom valu „korona euforije“ sve je gotovo zastalo. Pitanje je bilo taktike kojom smo informirali naše klijente da im nećemo računati naše usluge ili izdavati račune. Bio je to potez s ciljem da se ne dovedem u situaciju otkazivanja i rasprave, nego sam jednostavno zamrznuo poslovanje. 

Briga za opstanak, briga je koja je donijela puno otvorenih pitanja, a koja u ovom trenutku crpi financijske rezerve za opstanak. Najveći stres doživjeli smo kao tim, osobno vezano za otkazivanje PRO PR konferencije. Ovaj direktni gubitak, promjena termina, komunikacija s dobitnicima nagrada PRO PR Globe Awards, sudionicima, predavačima i odlazak ljudi iz ureda preko noći dodatno je otežao poslovnu situaciju. 

U našem poslovanju u posljednje tri godine, inozemni udio prometa premašio je 60% naših prihoda i tu je situacija jednostavno zastala. Nakon te početne brige i pronalaženja unutarnje energije, počelo je ponovno buđenje, stvaranje i razmišljanje o transformaciji, o mogućnostima, o svemu što vodi ka ne samo opstanku, već i prilagodbi na novi način poslovanja. 

Veći broj ljudi dugo će imati unutarnji strah, neki zbog potresa koji se dogodio u Zagrebu u dva navrata. Taj strah i taj potres ostavit će trag na ljudima, a onaj drugi strah od virusa još je gori. Kada to sve pretočimo u poslovanje komunikacijske industrije, dolazimo do spoznaje o otuđivanju i zatvaranju agencija. 

Koliko će kompanijama zaista biti važna komunikacija? Svakako da će komunikacija ostati temelj uspjeha, ali i opstanka. Brojni odjeli za odnose s javnošću unutar korporacija imali su i danas imaju pune ruke posla, možda više nego prije. Komunikacija s internom i utjecajnom javnošću, poslovnom i političkom javnošću te onom koja u ovo vrijeme znači za neke opstanak, a za neke priliku za razvoj, to je ona financijska. 

Sva ta komunikacija ide isključivo od strane kompanija. U kojoj će se mjeri i opsegu zaista koristiti usluge PR agencije pitanje je, ali je sigurno da će trebati biti jako kreativan i inovativan kako bi se u digitalnom prostoru, koji je već promijenio način komunikacije i kao novi kanal stvorio brojna nova zanimanja i statuse, komuniciralo na najbolji mogući način. To sve otvara mogućnosti za dodatnu transformaciju PR industrije bez koje i dalje neće biti moguće opstati, ne zato što to korporativni odjeli ne bi mogli, nego zbog nedostatka vremena, ali i neprestane potrebe za novim kreativnim smjerovima. 

Bez prilagodbe nema opstanka. Ponekad ona zahtijeva neočekivane i bolne rezove, očekuje više rada, truda, strpljenja i pronalaženja načina da se promijenimo. Ponekad nam naš stečeni ugled ne dozvoljava da priznamo realnost situacije, ali ako vjerujemo u sebe i svoje znanje, uvijek možemo krenuti ispočetka. 

Oni koji će ostati ili su nažalost već ostali bez posla, doživjet će novi šok i stres, ali i to je za njih prilika. U životu gotovo ništa nije postojano i zato nas jedino osim optimizma, može spasiti ulaganje u znanje. Svako svoje slobodno vrijeme u ovom trenutku trebamo iskoristiti i uložiti  da bi kroz milijune besplatnih video uradaka, konzultacija i napisanih preporuka, mogli učiti i opstati. 

Konkurencija na tržištu bit će sve veća, a svoje mjesto u komunikacijskoj industriji naći će oni koji imaju veliko iskustvo ili puno novih vještina. Ne bojte se, nego se prilagodite novoj situaciji i vjerujući u sebe, opstanite.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp