U ovoj situaciji kada svijetom vlada pandemija koronavirusa, a brojke koje slušamo pozivaju da ostajemo doma, ne isključuju našu mogućnost da svjesno upravljamo sa sobom, svojim namjerama, emocijama i odlučimo čemu ćemo dati prednost u našem životu.
Kada je riječ o našem profesionalnom putu i u ovim okolnostima, ako koračate kroz život s jasnim ciljem, uz trud i zalaganje možete živjeti svoje snove, samo uz načine realizacije koji su drugačiji i primjereniji situaciji oko nas.
Majstorska umjetnička fotografija ima svoj početak, sredinu i kraj, ona nikada ne bilježi samo dokumentarne trenutke, koji, naravno, mogu također jednoga dana imati svoju vrijednost, nego odražava estetski stav gdje je pažljivo selektirana osobna “vizija”. Takva impostirana fotografija je zabilježena autorska interpretacija, njegova foto vizija neke teme koja je primarno dobro osmišljena, a tek potom zabilježena ili snimljena. Takva fotografija tjera nas na razmišljanje i poziva da otkrivamo njezinu ljepotu.
U kreativnim profesijama važan je svakodnevan rad što često naglašava velika većina umjetnika. Oni nikada samo ne sjede i čekaju nadahnuće, oni su disciplinirani i u stalnoj potrazi za svojim radom i strastima, kako kaže Mihaly Csikszentmihalyi. Kreativni ljudi imaju tendenciju posjedovanja velike količine fizičke i mentalne energije. Međutim, oni također imaju tendenciju trošiti mnogo vremena u tihom razmišljanju i refleksiji. Tako je i za umjetničke fotografe koji se bave studijskom fotografijom naročito važan svakodnevan rad kojim ne samo da poliraju tehniku, razmišljaju i reflektiraju, nego i treniraju svoje oko.
Dobar kadar umjetničke fotografije priča priču i to priču fotografa istraživača koji sustavno i dosljedno radi na temi i stvara svoje cikluse radova.
Ovdje govorimo o impostiranoj fotografiji kod koje je bitan određen kadar, plan, rakurs, perspektiva, ekspozicija, vrijeme eksponiranja. Takva fotografija je rezultat jednog promišljenog pristupa. Ona osim tehničkih ističe i brojne kreativne mogućnosti koje se mogu dodatno oplemeniti primjenom posebnih fotografskih tehnika pri samom snimanju.
Zatim je potrebna realizacija koja uključuje druge suradnike i na jedan način ovisi o njima. Za postavljenu fotografiju potrebni su dodatni rekviziti koji su ponekad presudni za rekreiranje nekog povijesnog razdoblja ili zadanog zadatka.
Može se reći kao što su materijalni ili fizički likovni elementi vidljivo tijelo umjetničkoga djela, tako su i rekviziti sastavni vidljivi dio fotografskog djela.
Dobar fotograf istraživač uz sustavan i dosljedan rad na temi treba pronaći svoje dobre suradnike.
Vjerujem da svi, kada osobno biramo, prvenstveno biramo vođeni emocijom. Dobri suradnici se prepoznaju prema svom kreativnom senzibilitetu i podudarnosti oko neke zajedničke vizije. Dakle, njihova izražajna poetika se mora nadopunjavati. Osobno dajem prednost dugogodišnjoj suradnji s izabranim suradnicima. Ovom prilikom želja mi je prezentirati fotografije iz moje serije Retro fotografija koju sustavno obrađujem dugi niz godina.
S poznatom kreatoricom šešira Stashom Chimbur surađivao sam nedavno za potrebe izložbe u Muzeju za umjetnost i obrt. Izabrane fotografije u koje smo utkali naše emocije i našu viziju učinile su nas sretnima. Upravo ih zbog toga želim podijeliti s čitateljima Epohe, jer ionako, kako sam negdje pročitao, sreću vam ne mogu dati, ali vam zato mogu pokazati naš put do nje i nadati se da će vas fotografije razveseliti i inspirirati, a to nam svima sada najviše treba. Srdačan pozdrav svim čitateljima Epohe.
Šeširi: Stasha Chimbur
Modeli: Josipa Lisac, Cristiana Rotolo, Ivana Benko, Božo Vrećo
Šminka : Dino Baksa
Fotografija: Željko Koprolčec