- Marko-Ivan Pekica
- 27/05/2020
- 05:32
Lutajući svijetom kao menadžer i savjetnik u velikim multinacionalnim kompanijama te kao autor brojnih kampanja, propagandnih filmova i radio poruka, imao sam prilike nazočiti najvećim kulturnim, sportskim, društveno-političkim i marketinškim priredbama.
Na svim tim priredbama, gdje god sam bio, uz nezaboravni užitak u tim spektaklima najviših dometa, u meni je stalno tinjao plamičak nade da ću, kad-tad, tako nešto doživjeti i doma – u mojoj Hrvatskoj.
Diveći se tim besprijekorno organiziranim spektaklima, nebrojeno sam se puta pitao zašto i mi, posebice to vrijedi za marketinške priredbe, nismo u stanju organizirati nešto na što bismo bili ponosni svi mi koji smo na bilo koji način uključeni u proces komuniciranja s tržištem.
Ta želja za doživljajem pravoga i osmišljenog marketinškog događaja vrijednog općeg društvenog i profesionalnoga priznanja, u meni je živjela tamo od dalekih 70-tih godina prošlog stoljeća (točnije od 1968. godine kada sam ušao u najluđu profesiju) pa sve do prije 5 godina, kada nam je prvi put u pohode došla Noć gutača reklama.
Od tada pa do danas, briljantni tim agencije UNEX iz Zagreba, na čelu s direktoricom Andreom Šumanovac, ne prestaje nas svake godine iznova oduševljavati izvrsnom organizacijom i uvijek novim ugodnim iznenađenjima.
Ove godine nam tako kolege iz agencije UNEX, uz izbor najboljih svjetskih filmskih propagandnih uradaka, poklanjaju i svake hvale vrijednu humanitarnu akciju Moć oglašavanja u službi spašavanja te izbor najboljih hrvatskih propagandnih spotova.
I tako, već 5 godina zaredom u mjesecu rujnu, u Dvorani Lisinski, pale se reflektori, prostire crveni tepih, stižu visoki uzvanici, prijatelji, kolege i znatiželjnici.
Diže se zavjesa, lica su ozarena srećom, atmosfera je svečana, spektakl može početi.
Konačno je došlo vrijeme u kojemu reklame priznajemo kao dio kulturnog nasljeđa. Čak štoviše, kao vrlo važno obilježje našeg vremena.
Konzumerizam je postao našom svakodnevicom, a reklame na duhovit način detektiraju život, prikazujući nas (kupce) u raznim životnim situacijama kako konzumiramo ili sanjamo ovaj ili onaj proizvod bez kojega, naravno, naš život ne bi bio potpun, ili s kojim je proizvodima ili uslugama naš život ugodniji i ljepši.
U oglašavanju je, kažu marketinški stručnjaci, uvijek lakše raditi na primarno neophodnim proizvodima, nego kada je riječ o proizvodima ili uslugama koje tek uljepšavaju našu stvarnost. Tada je zadatak oglašivača malo zahtjevniji, ali pravi kreativci vole upravo takve izazove. Noć gutača reklama maestralno je djelo o kojemu se mora progovoriti i čijim autorima moramo od srca čestitati.
Noć gutača reklama je, zahvaljujući svojoj visoko profesionalnoj organizaciji i kvalitetno osmišljenom programu, nadmašila sve slične događaje u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj.
Pažljivo odabrana mjesta događanja, izvrstan tim suradnika, prava mjera humora, glamura i struke, uvijek uz još poneko iznenađenje i brojne nagrade, a iznad svega humanitarnost i svježina duha ljudi koji se bave oglašavanjem, daju ovoj manifestaciji sve priznatije mjesto na kalendaru društvenih i profesionalnih događanja.
Bilo je uistinu potrebno priznati da svi mi volimo gledati reklame i uživati u njihovim porukama jer su one (ako su prave) puno više od puke prodaje proizvoda i usluga.
One imaju dušu i jedine su svijetle vijesti u tmurnim vremenima naše stvarnosti. Noć gutača ove nas godine svojom humanitarnom notom na jedan vrlo osobit način želi podsjetiti da ne zaboravimo na snagu ljubavi koja počiva u svima nama.
U ovogodišnjoj ćemo Noći svojom ljubavlju pomoći onima kojima je najpotrebnija naša pomoć te učiniti njihov život ljepšim i sretnijim.
Kakav divan osjećaj, kakva sreća!
Jutarnji list, 30.09.2006.