Izazovni povratak


Iako smo svi sretni da smo napokon „prodisali“ da se život pokušava polako probuditi, moramo pogledati duboko u realnost ovog trenutka za industriju oglašavanja i odnosa s javnošću. Koliko je samo kampanja zaustavljeno i koliko su svi oglašivači predviđene budžete iz prošle godine, „zamrznuli“ u vrijeme COVID-19. Taj podatak bilo bi zanimljivo saznati i zapitati se da li će time kompanije i njihovi brandovi uštedjeti. Koliko je senior stručnjaka, ali i onih koji tek započinju svoju karijeru, izgubilo posao. 

Nije komunikacijska industrija jedina koja gubi, ali i u krizi, onoj financijskoj koja je započela 2008. godine, prvo je stradala industrija odnosa s javnošću. Razlika je što su u tadašnjoj krizi, oglašivači ipak imali više posla nego u ovom trenutku.

 Svaki poslovni dogovor više ili manje, zahtijeva poslovna putovanja. Poslovna putovanja različite vrste sastanaka, prezentacija i „pitcheva“, dozvolili su naručiteljima da osjete energiju i emocije predstavnika agencije koje, po meni, predstavljaju jedan od ključnih čimbenika dobivanja posla. Naravno, pod uvjetom da on nije dogovoren zbog provizije naručitelja ili političkog utjecaja, pa se ta prezentacija održava pro forme. 

Tko će opstati, tko će nestati i tko će se transformirati. Situacija je jako izazovna kod svih, pa tako i u Apriori Worldu. 

 

Uskoro ćemo početi naše poslovanje vezano za PRO PR konferenciju i prema dostupnim najavama i informacijama biti ćemo prvi međunarodni događaj stručnjaka za komunikacije koji će se održati, nažalost, u istom terminu kao i Slovenski oglašivački festival. No, mi smo ipak fokusirani na teme upravljanja ugledom, odnosno na odnose s javnošću. Bez obzira na situaciju, mora se komunicirati. Nažalost, velik broj kompanija, ne razumije da je ovo prilika i da bi fokus njihovih komunikacijskih poruka te oglašavanja, bio sigurno u većem fokusu nego u „normalnim vremenima“. Kako izabrati pravi smjer?! Teško je, zato što vlada određena psihoza, upravo zbog različitih medijskih natpisa i komunikacijskih poruka koje se prenose od strane različitih stručnjaka, za koje ne znamo da li su dio neke kampanje koja ima za cilj pomoći nekoj strategiji poslovnih ili kontrolnih interesa. Stoga, jedna od ključnih poruka je dolazak drugog vala corone, tj. COVID-19. Analizirajući prethodne situacije povezane sa epidemijama virusa, one koje su me zainteresirale bile su SARS (vrsta koronavirusa), kravlje ludilo i ptičja gripa. U ovom tekstu osvrnuti ću se na SARS, u tom trenutku društvene mreže kao izvor informacija nisu bile u fokusu javnosti. Također, Kina, nije bila toliko komunikacijski otvorena. Bili su narušeni trgovinski odnosi između Kine i SAD-a, baš kao što su bili i prije COVID-19. Kao što nam je već sada poznato, najveći financijer Svjetske zdravstvene organizacije su SAD. SAD i Kina imali su otvorena pitanja i trebalo je potpisati ugovor koji je Kina zavlačila. U tom trenutku, pojavio se SARS kao svjetska vijest, a Kina je svakodnevno gubila novac jer nitko nije želio putovati u Kinu, koja se tek otvarala za inozemne „joy venture“ investicije, ali je ta situacija naštetila i izvozu, sklapanju novih poslova. U pozadini medijskih, globalnih priča o SARSU, prema Kini je stvorena negativna percepcija koja je svakako utjecala i na brojna turistička putovanja. Gotovo medijski nezamijetno, Kina je napokon potpisala trgovinski ugovor sa SAD-om te nakon toga nestao je i SARS. Ne smijemo zaboraviti da Svjetska zdravstvena organizacija, u svojoj misiji objavljuje svijetu podatke u slučaju bolesti koje stvaraju epidemiju ili pandemiju. Tako su i u ovom slučaju, zbog svoje neupitne stručnosti, informacije Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) nakon potpisa ugovora nestale. Nisam onaj koji vjeruje u teorije zavjere. 

 

Vjerujem samo u strateške interese pojedinaca ili ciljnih skupina. Tko i zašto to radi uvijek je misterij, ali na kraju uvijek nekoga zapeče savjest, pa prije odlaska kaže istinu. 

Baš kao što smo i mi svi, kada je umro Tito, mislili da se on nalazi u lijesu kojeg je vozio plavi vlak. Međutim, njegovo tijelo prebačeno je helikopterom iz Kliničkog centra u Ljubljani, u Beograd da bi se balzamiralo. Možda ćemo jednog dana imati jednog svjedoka koji će nam ispričati istinu o SARSU. Vjerovati medijskim pričama ili ne ovisi o više čimbenika. 

Teško je pronaći snage za povratak, ali i ova situacija će proći kao što su i mnoge druge s kojima smo se dosad suočili i pobijedili. Do tada ostanimo zdravi, vjerujmo u ono što radimo, jer ako imamo znanje, digitalne platforme omogućuju nam te otvaraju vrata cijele planete Zemlje.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp