Opstanak neophodnih


Svi smo se promijenili u psihozi neprestanih korona poruka. Svi smo unutar PR industrije u procesu koji nam se nimalo ne sviđa, a to je proces koji djelomično ovisi o opstanku, ne u smislu opstanka struke nego u smislu količine posla kojom se danas bave agencije za odnose s javnošću. I sam moram priznati da se suočavam s velikim izazovima jer količina posla kao prethodnih godina nije ista na hrvatskom tržištu kao ove godine. 

Nažalost, ne postoji niti zajedništvo da bi se struka ujedinila, razgovarala o situaciji u kojoj se nalazi, ne postoji niti jasno stajalište, a niti komunikacije poruke od strane struke prema institucijama. Svjedoci smo da u posljednjih sedam mjeseci nismo vidjeli da osobe za odnose s javnošću govore o koroni, niti je bio dovoljan broj komentara, savjeta ili smjernica od strane struke odnosa s javnošću. 

Sve se svodi na par komentara vezanih za predizborne kampanje i izbore iza nas u kojima je fokus uglavnom na političkim komentarima. Je li zaista struka odnosa s javnošću pokleknula, nedostaje li snage i ideja kako bi se na jedinstven način struka mogla pozicionirati i ukazati na svoje znanje i zajednički komentirati određene načine komuniciranja, ne samo tema vezanih za političke kampanje i Covid-19, nego i ostalih tema s kojima se susreće društvo. 

Je li ponovno ego veći od našeg znanja? Jesmo li prihvatili i pomirili se s novim postulatima poslovanja PR agencija u kojima su određene agencije stavile novinare na svoje plaće kako bi utjecale na osigurani publicitet ili jednostavno se odnosi s medijima svode na komunikacijski plan zakupa medijskih priča kako bi bili vidljivi. 

Na zakup medijskih priča već smo svi gotovo navikli, što znači da se uloga odnosa s javnošću promijenila i da već neko vrijeme imamo nove standarde. Je li unaprijed zakupljen prostor oglašavanja i dalje garantira određenu količinu publiciteta i u kojoj mjeri i koje teme dobivaju zaista medijski publicitet bez financijske uplate. Sve su to pitanja za debatu, za razgovor ili su to jednostavno kao što sam rekao nova pravila igre. 

S druge strane pitam se imamo li prave brojke o tiraži, slušanosti ili se sve fokusiralo na digitalnu komunikaciju bez koje više ne postoji komunikacijski plan. 

Je li taj komunikacijski plan usko vezan za oglašavanje ili će nas digitalne poruke dovesti i do više informacija o određenim proizvodima. 

Digitalna komunikacija ne može bez stručnjaka za odnose s javnošću, a koja je njihova uloga u novoj eri komunikacija, koja je njihova pozicija u digitalnom dobu, kako ih percipiraju sadašnji i budući klijenti jedno je od otvorenih pitanja. 

Siguran sam da postoje dobri primjeri, ali su možda nedovoljno iskomunicirani gdje su stručnjaci za odnose s javnošću uspjeli pozicionirati sebe kao savjetnici na području digitalne komunikacije.  

Odnosi s javnošću će opstati i ostati jer oni su neophodni, samo će se roditi nova pozicija u odnosu na medije u kojoj već sada nestaju print mediji, u kojoj se rađaju novi i u kojoj je trend medija ključan za uspjeh njegovog opstanka u digitalnoj transformaciji.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp
Close Menu

Kako bismo vam osigurali najbolje iskustvo pregledanja, ova stranica koristi kolačiće (eng. "cookies").
Nastavljanjem pregledanja stranice prihvaćate korištenje kolačića za navedene svrhe.