Opći problem s pandemijom koronavirusa proizveo je svojevrsni fenomen kulture maske što je u javnosti, kod nas i u svijetu, izazvalo podijeljena mišljenja, dakle, pro et contra, za i protiv upotrebe ovog zaštitnog sredstva. Gledano u drugom kontekstu, iz domene umjetnosti, a umjetnost uvijek proizlazi iz stvarnosti, ljudsko lice javlja se kao savršena prirodna živa maska ispod koje se nalazi ono istinsko, nepromjenljivo koščato lice lubanje, lice smrti. U tom smislu maska me zanimala kao simbolična forma koja skrivajući također otkriva ili upućuje na neke posebnosti čovjekove unutarnje, skrivene, prikrivene ili zatomljene prirode.
Za ovu sam priliku izdvojio četiri moja rada koja se odnose na problem rečenog. Kolaž „Portret mlade žene“, rađen s reprodukcijom istoimene slike flamansko -nizozemskog slikara rane renesanse, Rogier van der Weidena nastao je 1972. godine za vrijeme studija na zagrebačkoj Likovnoj akademiji. Masku mlade žene čine senzualna usta zdravih zuba, znak mladenačke vitalnosti čiji se osmijeh može doimati i agresivnim u mirnoj pozi i spokojnom držanju sjevernjačke djevice. Dvosmislen pogled samouvjerene neznanke korespondira u frojdovskom smislu s provokativnom asocijacijom predimenzioniranih usta koja su usuglašena s formom njene glave. Drugi rad je crtež nazvan ,,Portret nepoznate” koji je nastao iste 1972. godine. Maska je dio nadrealističkog oklopa koji skriva transformirane oblike ljudske anatomije. Vanjski izgled naslikanog lika odraz je unutarnjih metamorfoza bića koje egzistira u snovitoj simbiozi humanih i animalnih oblika. Uz ova dva rada iz studentskih dana pridodao sam dva portreta iz mog ciklusa inspiriranog Marilyn Monroe nastalih 1990. godine. U tom me ciklusu radova posebno zanimala mračna strana hollywoodske zvijezde. Iza maske zanosnog sjaja savršenog make-up-a i privlačne senzualnosti krila se tragična priroda ,,anđela seksa“. Norma Jean Baker postala je Marilyn Monroe, živa maska njene fatalne zavodljivosti, maska koje se bezuspješno pokušavala osloboditi. Paradoksalno, maska je postala i ostala njen istinski tragični život zasjenjen oreolom planetarne slave.
