Komunikacije u 2021. godini

Komunikacije u 2021. godini

Korona, odnosno COVID-19 bit će i dalje glavna tema svjetskih komunikacijskih poruka. 

I dalje ćemo svi biti u režimu različitih mjera Stožera koji, što samostalno, što u skladu s politikama, kreira živote i poslovanje. Iščekivanje rezultata prvih efekata cjepiva te brojne analize na tu temu bit će jedna od ključnih poruka u prvom kvartalu sljedeće godine koji će nas kao medijska mantra voditi, preusmjeravati kroz komunikacijske poruke prema cjepivu. Izazovi – treba li se cijepiti ili ne, sloboda odluke o cijepljenju – bit će prioritet vlada i institucija koje će svojim građanima pokušati objasniti koliko je to važno. Iščekivanje slobode kretanja koja će imati određene uvjete, bit će najveći događaj sljedeće godine. Nalazimo se još uvijek u vremenu velikog iščekivanja. Hoće li ikada biti osuđeni oni koji su krivi za ovaj virus? To će ostati otvoreno pitanje. Hoće li se i oni privesti pravdi kao što se dovode ratni zločinci ili međunarodna diplomacija za to nema hrabrosti? 

Možda će se provoditi neke druge taktike.

Nedostaje optimizma koji će povezati ljude. Sretan sam što sam sudjelovao u stvaranju Globalnog pokreta optimizma koji bi trebao sljedeće godine imati i prve aktivnosti. Teško je biti optimističan ako se okrenemo oko sebe. Komunikacijski poredak više nije isti kao prije. I dok naše vlade govore o različitim benefitima, gospodarstvo se pomalo čisti. 

Velike agencije pronalaze načina, uz mnogo odricanja benefita prema klijentima, da opstanu na tržištu.  Koliko će tvrtke investirati u nove brandove i nove proizvode ovisi samo o pogledu managementa ili onih vlasnika koji neprestano utječu na poslovanje svojih korporacija. 

Iako svi bilježe rast, imat će velike profite. Pitanje je koliko će biti spremni uložiti ogromna sredstva u razvoj ili će sve samo ostati na kozmetici starih proizvoda i čistog ”faceliftinga” kroz nove oglase. Marketing i PR industrija, ovisi gdje radite i  za koga radite, bit će i dalje pokretač razvoja, ali se ona nalazi u velikoj fazi opstanka, pogotovo male agencije. 

Očekuju se brojna zatvaranja agencija i tvrtki. Nažalost, bit će još više onih koji će se boriti. Digitalna komunikacija dobila je svoje standarde i neku veliku kreativnost od nje ne možemo očekivati, osim one u produkciji. Tehnički je sve zadano i naučeno i samo treba pratiti smjernice koje jasno propisuju pružatelji usluga digitalnog oglašavanja. 

Nova komunikacija već nas je promijenila u online prostoru, ali pomalo i skriveno naš um postaje željan pogleda, željan događaja, željan da ponovno nekome pruži ruku, da ga pogleda u oči, da porazgovara onako kao što je to činio do dolaska korone. Ljudi će biti u iščekivanju ljeta i kretanja. Najveća radost bit će odlazak na neki od događaja. Svijet se mijenja, mijenjaju se države, ali najvažnije je da mi pokušamo ostati svoji – pozitivni, kreativni, uporni. 

Osjećam se kao da sam u vojsci i brojim dane do završetka vojnog roka, iščekujući slobodu kretanja, ali se pitam hoće li ta sloboda kretanja biti moguća bez potvrde da sam cijepljen. Hoće li se ikada doznati tko su profiteri korone? Hoćemo li ikada imati dostupnu financijsku transparentnost? Hoćemo li saznati tko je kome otvorio vrata? 

Ovu godinu korone pamtit ću po svjetskoj nagradi Global Contribution Award koju dodjeljuju IPRA (International Public Relations Association) i Ujedinjeni narodi za posebni doprinos cilju održivog razvoja broj 10 – smanjenje nejednakosti. Ovo je zaista bilo neočekivano. 

Biti prvi u svijetu, zahvaljujući projektu Sapuni s točkicama za Udrugu slijepih i slabovidnih osoba Zagreb, promijenilo je moj život i potvrdilo da se svaki trud, kreativnost i upornost isplate. Pamtit ću godinu i po priznanju Sveučilišta u Mostaru za doprinos razvoju struke odnosa s javnošću u jugoistočnoj Europi. 

Iako bih trebao gledati na situaciju normalno, jednostavno moram priznati da sam žalostan. Prilagodba je za mene jako teška i ovaj online način komuniciranja nikako nije u skladu s mojim karakterom. Godinu završavam u koroni. Dok ovo pišem, sretan sam jer već dva dana nemam temperaturu, ali osjećam veliki umor. Znam da će i to proći. Želim vam svima da budete što pozitivniji. Ako me sretnete jednog dana u slobodi našeg kretanja, priđite mi, bit će mi zadovoljstvo pružiti Vam ruku, napraviti selfie s Vama jer to je jedna lijepa digitalna uspomena koja me podsjeti na ljepotu ljudske duše i radost ljudi koju oni nose u sebi. Vjerujući u sebe, želim vam svima mir i dobro, blagoslovljene blagdane, strpljivu, zdravu, sretnu i slobodnu Novu 2021. godinu.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp