Zdrava komunikacija je temelj uspješnog društva


Kada sam pročitao članak glavne urednice portala Epoha, Moćnici na tajnom zadatku, Elije Pekice Pagon,  u potpunosti se slažem s onim što je u njemu rečeno da ljudi na vrhu trebaju biti malo pristupačniji i neposredniji s onima ispod njih u hijerarhiji.

Posebno se to odnosi na prostore bivše Juge, koji su još u zaostatku sa Zapadom i njegovim vrijednostima, što uključuje i međusobnu adekvatnu komunikaciju

Također smatram da je važno opće obrazovanje u vezi s komunikacijom i našim načinom kako se međusobno ophodimo.

To je civilizacijska baština i može nam donijeti samo dobro, jer ispravan tretman ljudi, posebno suradnika, poboljšava atmosferu i smanjuje stres, a time i produktivnost i zaradu.

I sam sam imao prigodu vidjeti što znači kada je netko nedodirljiv, jer radim u zdravstvu.

 Ima mnogo takvih primjera da se ljudi koji su na vrhu ponašaju neprimjereno s onima koji su ispod njih. Želio bih se posebno osvrnuti na komunikaciju između liječnika i pacijenata, kao i između samih zaposlenika, gdje postoji stroga hijerarhija prema kojoj su na vrhu ravnatelj odnosno ravnateljica  i glavna sestra Doma zdravlja.

Ispod njih su šefovi službi i liječnici sa specijalizacijama, zatim liječnici bez specijalizacije odnosno stažisti, medicinske sestre sa srednjom i višom školom, vozači, knjigovodstveni radnici i pomoćno osoblje.

Hijerarhija podrazumijeva, uz neke časne iznimke, da se osoba višeg ranga ponaša bahato i arogantno prema onima ispod sebe, pogotovo ako nešto ne radite kako treba u svom poslu i neće vam skrenuti pozornost na to kako je to ispravno činiti.

Posebno se to odnosi  na mlade liječnike bez iskustva kada počnu raditi, a i sam sam to prošao. To me doista iznenađuje, jer su svi oni koji su se popeli na visok položaj, nekada bili na onim nižim položajima.

Mislim da je razlog  taj, što su se na taj vrh popeli, nažalost, ne uvijek zahvaljujući svojoj stručnosti i zaslugama u poslu, već zbog svoje odanosti vladajućoj stranci ili nekoj utjecajnoj osobi koja ih je gurala, a sve su to ostaci bivšeg totalitarnog režima.

Protiv toga se treba boriti, a u smislu komunikacije potrebni su nam seminari u brojnim tvrtkama, javnim ustanovama i službama.

Zdravstvo posebno ističem, gdje se treba dosta raditi na komunikaciji liječnik-pacijent .

Kada je riječ o komunikaciji, moramo biti svjesni da su zdravstveni radnici u vrijeme pandemije pod velikim pritiskom i osrednje plaćeni, što često rezultira time da su na rubu živaca i neljubazni, uz časne primjere.

Pacijenti  također znaju biti agresivni  i misliti da im je sve dopušteno i da smo svi zahvaljujući Zakonu o pravima pacijenata neograničeno zaštićeni.

Na kraju, smatram da su seminari za komunikaciju u zdravstvu  prijeko potrebni da bi se situacija po tom pitanju poboljšala.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp