Što vaš brand čini posebnim i specifičnim


Gotovo svakodnevno veliki broj mladih, posebno studenata i friško ustoličenih managera, moli me za pomoć i savjete za upoznavanje osnovnih karakteristika branda odnosno brandiranja određenog proizvoda.

Prvo što moramo znati je da će naš brand uvijek vrijediti više i da će biti prihvatljiviji i karizmatičniji ako mu pristupamo s ljubavlju i promišljeno.

Nemojmo zaboraviti ni osnovnu činjenicu da svaki brand mora imati svoju viziju i svoju misiju te svoju osobnost kako bi na tržištu dostigao svoju vrijednost i pravu tržišnu poziciju.

To ćemo mnogo lakše dostići ako u našem radu na brandiranju našeg proizvoda budemo znali naći pravi odnos teorije i prakse.

Mi moramo znati rukovoditi njegovu strategiju, stalno je nadograđivati, analizirati i po potrebi ju mijenjati.

Nikada ne smijemo stvari prepustiti stihiji.

U vašim javljanjima i zamolbama da vam ispričam moje životne priče o mom suživotu s mojim najdražim brandovima, nažalost, vašu želju da pišem o tim bajkama ne mogu ispuniti, jer bi to trajalo i trajalo.

Osim toga neke male „tajne“ niti smijem niti mogu objaviti.

Umjesto toga izabrao sam meni najdraže definicije svjetskih brandologa o pojmu branda.

U njima ćete, siguran sam znati prepoznati i Coca-Colu, Nike, Marlboro, Vegetu, Adidas, Kappu….,  iz svijeta filma Gretu Garbo,  Ingrid Bergmana, Marilyn Monroe, Avu Gardner, Sofiu Loren,  Brigitte Bardot, Angelinu Jolie,  Nicole Kidman, Marlona Branda,  Clint Eastwooda, Al Pacina, Roberta DeNira, Roberta Redforda, Richarda Gerea, John Waynea, Jacka Nicholsona, Jamesa Deana…..,  iz svijeta glazbe Beatlese, Rolling Stonese, Elvis Presleya,  Franka Sinatru, Domenica Modugna, Ivu Robića, Beyonce, Whitney Houston, Lady Gagu….,  iz svijeta sporta Pelea, Maradonu, Ronalda, Messija, Vatrene, Ivaniševića,  Janicu i Ivicu Kostelića, Ćiru Blaževića, Dinamo, Hajduk, David Beckhama, Federera, Đokovića, Nadala, Dražena Petrovića, Matu Parlova, Ivana Balića….

Od gradova najdraži su mi brandovi Pariza, Londona, New Yorka, New Mexica, Rio de Janeira, Lisabona, Buenos Airesa, Barcelone, Praga, Beča, Dubrovnika…..i normalno našega voljenog Zagreba.

Mogli bi tako nastaviti, ali ću vas ovdje prepustiti definicijama uglednih svjetskih brandologa koje će vam sigurno pomoći da u vašem brandiranju brže i uspješnije stignete do vaših zacrtanih ciljeva.

Na samom kraju vas molim da budete uvijek originalni, inovativni, drugačiji i prepoznatljivi u izgrađivanju ugleda i profitabilnosti vašega branda.

Evo konačno i moga izbora odabranih definicija pojma branda poznatih svjetskih brandologa:

  • Budi različit ili nestani (Jack Trout)
  • Proizvodi se proizvode u tvornicama, a brandovi se stvaraju u našim glavama (Walter Landor)
  • Brand je skup raznovrsnih obećanja koja povezuju proizvod s njegovim potrošačima ( Stuart Agres)
  • Brand uključuje cijeli niz očekivanja koja se dovode u vezu s određenim proizvodom, a koja se formiraju u našim mislima (Elia Pekica Pagon)
  • Brand koji zaokuplja naše misli rezultirat će određenim ponašanjem, a brand koji osvoji naše srce, zadobit će našu trajnu vjernost (Scott Talgo)
  • Brand je kompaniji ono što je reputacija osobi. Reputaciju stječemo trudeći se teške stvari raditi dobro (Jeff Bezos)
  • Brand nije samo robna marka, dizajn, slogan ili simbol koji pamtimo. Brand je pomno izgrađen profil osobnosti pojedinca, institucije, korporacije, proizvoda ili usluge (Daniel J. Boorstin)
  • Konkurencija može kopirati naš proizvod, ali brand je jedinstven i ne može se kopirati. Svaki proizvod ima svoj životni vijek trajanja koji nakon nekog vremena ističe, ali uspješan brand je vječan (Stephen King)
  • Brand ne čine njegova ušminkanost, ispoliranost, jedinstvenost ili njegova pametno osmišljena poruka ili slogan. Ono što brand čini brandom je istina i samo istina (Harry Beckwith)
  • Svaka osoba (to vrijedi i za vas, op.autora), mjesto ili stvar mogu biti brand. Ja sam brand. Vi ste brand. Gradovi su brandovi. Religije su brandovi…., a proizvodi koji ljudima ne predstavljaju ništa, oni propadaju i nisu brandovi (Martin Neumeier)
  • Kada je brzina promjena unutar naše tvrtke (ili našega branda) sporija od brzine promjena izvan nje (ili njega) blizu je kraj naše vladavine , rekao je čuveni Jack Welch

 Upoznajte sebe, redizajnirajte sebe, ulažite u sebe, u vaš ugled (reputaciju) i ponosite se sobom.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp