Hladan tuš i nevjerica – povijest se ponavlja – Eurosong 2021. godine


Ovo je, kao što znamo bilo 65. izdanje natjecanja za pjesmu Eurovizije. Izravan plasman u finale Eurosonga ima takozvana „velika petorka“, točnije predstavnici Njemačke, Italije, Francuske, Španjolske i Velike Britanije, zemlje koje daju najveći financijski doprinos Europskoj radiodifuzijskoj uniji (EBU) koja organizira Eurosong te predstavnik zemlje domaćina, što je ove godine Nizozemska.

Prve večeri nastupalo je 16 zemalja u areni Ahoy u Rotterdamu 2021. godine. Među izvođačima smo gledali i našu predstavnicu Albinu Grčić s pjesmom Tick-Tock. Nastupala je 10 po redu. Za prolazak u finale natjecala se s predstavnicima još 15 država.

Dvorana i scena izgledaju grandiozno.

Litva – ne toliko upečatljiva pjesma, mada solo nakon otpjevanog refrena daje izrazito plesnu dinamiku. Produkcija je standardna, ali ništa posebno, izvođači u upečatljivoj žutoj boji, pjesma djeluje malo dosadno, plesna je, ali produkcija nije napravljena na zavidnoj razini.


Slovenija– ulaz u pjesmu iznimno suveren, boja vokala fenomenalna, prvi dio pjesme izvrstan, na refrenu se malo gubi. Pjevačica ne treba nikoga na sceni pored sebe. Zbor je odudarao, vokali su pojačani i izbačeni previše naprijed, bridge je odličan, refren odlazi u lošiju produkcija koja pliva i postaje fluktualna, ali blues, soul i jazz su uzdanice iznimne pjevačice, zbor je snimljen, ali nije dobro smiksan, uvod i kraj su vrlo efektni.


Rusija– vrlo neobična pjesma, produkcija neobična, više sliči na lokalnu rusku produkciju i izvedbu, nego svjetsku. Htjeli su pridodati zvučnost narodnih napjeva u refrenima, ali mislim da nisu previše uspjeli u nakani, mada je izvođačica i UN-ova ambasadorica dobre volje.


Švedska – uvod izvrstan, melodija i produkcija su na razini najboljih svjetskih izvođača. Melodijska linija kroz cijelu pjesmu je napravljena na zavidnom nivou, prateći vokali izvrsni, kraj upečatljiv s modulacijom, izvođač ima 19 godina i pobjednik je Supertalenta u Švedskoj. Dobar nastup, pjesma još bolja.


Australija
– uvod neobičan, produkcija također neobična, moderan izgled izvođačice, podsjeća vokalno na etno izvođačice. Melodijska linija na bridge-u neobična i vokal je korektan, ali nije oduševila.


Sjeverna Makedonija
– vokal vrlo izražen i snažan, video efekti zapanjujući, pjesma ipak malo starijeg prizvuka i nije eurovizična. Izvođač je autor glazbe i napravili su pjesmu koja podsjeća na starije produkcije i melodijski sliči na stari dobri Queen, izvođač je mogao biti bolje iskorišten, šteta.


Irska
– ništa posebno, pjevačica je čak i intonativno imala nekoliko nesigurnosti na početku, što vjerojatno možemo pripisati hodu i nastupu, produkcija pomaknuta u pozadinu, ne djeluje svjetski, više djeluje kao da je u igri živi band snimljen na nekom live koncertu.


Cipar
– uvod neobičan, ali nakon toga prvi dio pjesme s ritam sekcijom je vrlo upečatljiv, refren prazan, ali dobro produciran. Dio bez aranžmana neuvjerljiv, refren bi trebao biti malo bolji, ali je u odnosu na sve dosadašnje izvođače dosta dobar. Izvođačica odlično izgleda, pleše i ponaša se jako dobro na sceni, garderoba interesantna.


Norveška
– uvod ok i upečatljiv, melodija zanimljiva, produkcija na zadovoljavajućem nivou, krila s lancima (kostimi) efektni, davali su upečatljivost, refren odličan, jedan od najboljih do sada. Modulacija dobro osmišljena, glavni vokal i prateći vokali su dobro složeni.


Hrvatska
– Albina dobar vokal, ulaz ok, produkcija ok, aranžman ok. Albinin vokal na refrenima nema toliku snagu, ali je bolja od mnogih izvođača. Kombinacija pjesme, izgleda i nastupa daju nam nadu za plasman u finalnu večer. Plesači ok.


Belgija
– Ulaz odličan, pjesma s alternativnim prizvukom, produkcija i skladba na tragu 2000-ih godina. Produkcija ok, ali sve je malo previše tmurno za ovu eurovizijsku prigodu. Sve je odlično snimljeno, otpjevano i producirano, ali ništa novo nismo čuli od njih. Muški prateći vokali dali su upečatljivost i harmonije su bile na trenutke neobične i neočekivane, mada se sve odvijalo u zadanim okvirima te vrste glazbe.


Izrael
– Uvod odličan, jako dobar, ritam sekcija se priključuje izvrsno, sve je pogođeno, melodijski linija, pjevačica, vokal, produkcija, bridge, solo izvrstan i izrazito plesački napravljen, refreni lete, vokal u falsetu izvrstan. Ovo je najbolja pjesma do sada.


Rumunjska
– Uvod izvrstan, produkcija, vokal i sve drugo odlično odrađeno, pjesma iznimno interesantna, refren ok, melodija napravljena za svjetsko tržište. Prvi dijelovi pjesme i vokal su odlično postavljeni i snimljeni, ples u bridge-u odličan, refrenu nešto fali. Da su poboljšali refrene, popunivši ih boljom produkcijom ishod bi bio puno bolji.


Azerbajdžan
– istočne melodije iznenađuju, refren također vrlo upečatljiv, uvod i produkcija su dosta dobri, vokal odličan, prizvuk istoka je dao uobičajeni šarm zajedno s muškim pratećim vokalom, ali su sa tradicionalnim instrumentima ipak malo pretjerali i na kraju otišli u krajnost.


Ukrajina
– Uvod zvuči tradicionalno kao i cijela pjesma. Produkcija se zadržala na modernijoj tradicionalnoj osnovi, melodije imaju lokalni i tradicionalni prizvuk i sve podsjeća na etno produkciju s fazama ubrzavanja koje su zadržala izvorni etno štih. Kraj izvođačica improvizira na svoj etno način.


Malta
– Ulaz odličan, pjevačica i vokal izvrsni, melodije svjetske, solo vrlo upečatljiv, najsigurniji vokal ove večeri, najbolja pjesma po mom izboru. Cijela pjesma je izvrsno napravljena i producirana, bridge je fenomenalan i sve je na svome mjestu. Ovo je daleko najbolja pjesma ove večeri.

 

Komentar

Vrlo često doživljavamo hladan tuš nakon ispadanja naše pjesme iz daljnjeg natjecanja. Ako je ovo jedna od naših najboljih pjesma koju smo do sada slali na natjecanje Eurovizije, a vjerojatno je to i istina, kako se pričalo i najavljivalo i s njom nismo uspjeli ući u finalnu večer, znači da ipak nismo toliko dobri koliko mislimo da jesmo i da imamo još puno prostora za napredak u svakom smislu. Ovo nas mora osvijestiti i otrijezniti da napokon ozbiljno prionemo na posao, pa svi su nas već ionako odavno pretekli. Čak i naši susjedi su daleko odmakli. Dobri smo, ali možemo mi i puno bolje jer ćemo inače samo gledati svima u leđa svake godine i uvjeravati cjelokupnu javnost da su nas opet zakinuli, a stvarnost je ipak drukčija. Nitko nas ne zakida, jednostavno moramo postati bolji i originalniji od trenutnog nivoa kojeg nudimo i pokazujemo.

Bez obzira na sve, čestitke Branimiru i Albini na pokazanom i podignutom nivou, ali moramo biti puno bolji i od ovoga, pa Malta nas, gospodo, realno pojede. To je pjesma koja dolazi, ne zaboravimo, iz znatno manje otočne države i zemlje u kojoj živi nešto više od pola milijuna stanovnika i htjeli mi to priznati ili ne, daleko su dogurali i ostavili sve nas iza sebe. Zašto mi ne bi bili ta mala Malta? Nekada kada se nije obraćalo previše pažnje na produkciju mogli smo i biti zapaženi s nekom melodijom, ali danas kada čujete sve skladbe, mi smo realno s našim znanjem pri samom dnu i tek smo zagrebali po površini, da ne govorim o produkciji koju slušamo svakodnevno na našim radio postajama. Ili smo lijeni ili ne želimo učiti ili ne znamo, četvrta opcija ne postoji.

Domaća izvođačica u slobodnom dijelu (odmah nakon nastupa zadnje izvođačice) je pokazala mnogima kako bi pjesme mogle i trebale melodijski, tekstualno, produkcijski i vokalno zvučati (Davina Michelle (Hoogedoorn) – The Power Of Water). Ta pjesma mnogostruko premašuje sve naše trenutne glazbene standarde. Pjesme koje su se plasirale u finalnu večer su: NorveškaIzraelRusijaAzerbajdžanMaltaLitvaCiparŠvedska

Belgija i Ukrajina.  

 


Eurosong 2021. – druga polufinalna večer, Rotterdam, Nizozemska

U ovom tekstu osvrćem se na drugu polufinalnu večer, komentiranjem svih izvođača na ovogodišnjem Eurosongu 2021.godine u Ahoy – areni, u nizozemskom lučkom gradu Rotterdamu. Ovi komentari nastali su za vrijeme slušanja izvedbi.

 

San Marino – etno uvod, melodija u prvom djelu/stih pjesme je ok , pre-refren ništa posebno, refren je najveća uzdanica, reper je podigao pjesmu i bio je zanimljivo iznenađenje, sve je plesno, ali mislim da ne može daleko otići u daljnjem natjecanju.

 

Estonija – uvod, stih i pre-refren vrlo dobar, refren vrlo zanimljiv, melodijske linije također. Prateći vokali su dobro složeni, bridge srednje odrađen, refren ima potencijala, ali ne za vrhunske nakane, produkcija osrednja.

 

Češka – pokušaj nečeg modernog, loša izvedba. Pjevanje ne prati aranžman i vokal odudara od pozadine, iako je aranžman u drugoj strofi podigao pjesmu, šteta što izvođač nije bolji vokal. Bridge je očekivan, ali refren pjesme nije na očekivanoj razini i u dobroj kombinaciji s vokalom.

 

Grčka – uvod jednostavan, jednoharmonijski i vrlo efektan, aranžman i stih dobar, refren dobro izaranžiran, pjevačica ne može iznijeti pjesmu, ali pjesma je dobra, ništa novo što već nismo slušali i susretali do sada. Refren nije na razini prvog dijela pjeme, ali s dizanjem melodije sve je malo poboljšano, bridge očekivan i vrisak je na kraju zanimljiv.

 

Austrija – uvod i prvi dio su vrlo zanimljivi, refren izvrstan kao i aranžman, ali se nešto desilo s vokalom koji je nestao u prvom refrenu. Pjesma je bolja od svih prethodnih do sad, u drugom refrenu vokal se čuo puno bolje, produkcija, bridge i melodijske linije su daleko bolje od svega što smo do sada čuli. Sve je odrađeno na visokoj razini kod ove pjesme, osim stišanog vokala u prvom refrenu, za što je vjerojatno kriv (inženjer) odnosno produkcija u dvorani, a ne izvođač.

 

Poljska – uvod i prvi dio pjesme je zvučao vrlo jednostavno i zastarjelo, kao neka pjesma snimljena prije 25-30 godina. Refren i cijela produkcija, a i pjesma djeluju zastarjelo i ne pripada ovom vremenu i neusporediva je s prethodnim izvođačem iz Austrije.

 

Moldavija – ulaz nesiguran, pleše dobro, ali to ne ocjenjujemo. Refren je dobro koncipiran, šteta što nisu poslali bolju pjevačicu koja je mogla podići pjesmu na veću razinu, ovako je pokušala zamijeniti vokal plesnom koreografijom u zadnjem refrenu, ali je i u izdržavanju dugog tona na samom kraju refrena, bila također nesigurna i padala u intonaciji. Šteta.

 

Island – uvod odličan, pozitivni dva člana banda na korona virus, pa nam je pušten snimak s probe. Pjesma ima odličan uvod i stih, pre-refren i refreni iznenađuju kvalitetom kao i aranžman. Muški vokal iako nije previše siguran je odličan, drugi pre-refren izvrstan, solo jednostavna i vrlo efektan, bridge odličan, jako zanimljiva i plesna pjesma, kraj je odličan. Pjevanje je trebalo biti malo bolje, ali pjesma je potpuno osvježenje u svakom pogledu. Odlično Island!


Srbija – uvod efektan, prvi dio pjesme je zanimljiv. Bolje bi bilo da su pjevali pjesmu na engleskom jeziku, iako ni ovako nisu loši. Refren i solo su vrlo interesantni, pjevaju i ponašaju se na sceni vrlo suvereno, puno bolje i sigurnije djeluju od svih prethodnih izvođača. Solo je vrlo zanimljiv, produkcija na očekivanom nivou, nakon bridge-a vokali su nestali u refrenu, ali sve u svemu zanimljive su. Odličan scenski nastup.

 

Gruzija – prvi dio zanimljiv, vokal nesiguran intonativno, aranžman dosadnjikav, pjevač cijelo vrijeme nesiguran intonativno, ali kako zvuči i malo alternativno, može mu se pjevanje malo i tolerirati kroz pokazanu i prikazanu nesigurnost. Refreni dosadnjikavi, bez prevelikih događanja, bridge opet izveden kroz nesigurnost, refren također, zadnji refren je u visinama bio čist, ali kad se spustio u donje lage opet je zaplesao intonativno.

 

Albanija – prvi dio ili stih zvuči snažno radi vokala, ali pjesma je produkcijski i aranžerski zastarjela s prizvucima i elementima etna. Pjesma mi nije zadovoljavajuća za ovo natjecanje, čini mi se da ništa od svega. Očekivao sam puno više od Albanije s obzirom da od tamo dolaze i etablirane su već velike svjetske zvijezde. Sorry Albanija.

 

Portugal – prvi dio pjesme je izvrstan, vokal iznimno zanimljiv i specifičan. Pjesma na prvo slušanje zvuči kao veliki hit s dobro napravljenim i prilagođenim aranžmanom. Sve je napravljeno bez i najmanjih zamjerki i zadovoljava vrhunske odnosno svjetske glazbene kriterije. Vokal afektira, ali vrlo interesantno, bridge je izvrstan, refren također, produkcija na refrenu je mogla biti za nijansu bolja, ali odlično prati vokal i ova gitara na kraju im možda nije trebala. Prateći vokali i cijeli dojam je izvrstan, uključujući početak i kraj. Ovo je daleko najbolja pjesma i izvođač ove druge večeri do sada. Izvođač je pjevač s iznimnim vokalnim karakterom koji je jasno istaknut, naglašen i potenciran te ga osjetite kroz cijelu pjesmu i uz pjevačevu fenomenalnu interpretaciju dolazi do punog izražaja.

 

Bugarska – uvod i prvi dio su zanimljivi, vokal rašpast i ima karakter, pre-refren jako dobar melodijski, aranžerski i pjevački, pjesma je odlična. Na trenutak se pojavljuje mala, skoro neprimjetna intonativna nesigurnost, koja se može pripisati namjernom, bridge odličan, aranžerski jako diže pjesmu. Zadnji refren je otišao previše u neku lebdeću fazu, ali kraj s upečatljivim dugim pričanjem u slogovima je bio iznimno efektan. Odlično za koautoricu pjesme, koja je ujedno i izvođačica.

 

Finska – underground glazba – “violent pop“, imaju vrlo dobru pjesmu i sve nas podsjeća na neka starija vremena, uvodi i prvi dijelovi su zanimljivi, refreni dobro isproducirani i bridge je zanimljiv, sve u svemu zvuče dobro u kombinaciji s ritmičko bodrećim pratećim vokalima, vrlo dobra pjesma u njihovom žanru.

 

Latvija – ulaz u pjesmu i vokal je zanimljiv, a i pjesma je melodijski zanimljiva, refren također. Prvi dijelovi i pre-refreni su loše izvedeni kako aranžerski, tako i melodijski i bridge-predugo traje. Refren je najbolja stvar u ovoj skladbi, solo dionica sa žensko-muškim ritam ponavljajućim vokalima, s kojima je završena pjesma je vjerojatno najbolji dio ove skladbe. Pjevačica je već 6 puta pokušala ući na Eurosong i na kraju je uspjela, šteta što nije sve bilo malo bolje.

 

Švicarska – uvod i prvi dio su savršeni, vokal karakteran i igra se s visinama. Refren je iznimno dobar i aranžerski vrlo zanimljivo riješen. Ovo je jedna od najboljih pjesama ove večeri i s harmonijama koje iznenadno dolaze u opticaj, dok ritam se priključuje i ulazi u specifičan refren. Vokal se malo gubi, ali sve funkcionira besprijekorno, naročito u refrenima. Melodije s odlascima u neočekivanu tonsku konfiguraciju u melodijskoj liniji su komponirane iznimno dobro i inteligentno, dok mladi izvođač vrlo suvereno vlada svojim vokalom i izvrstan je. Svaka čast.

 

Danska – uvod, glas, pjesma, aranžman, melodija i produkcija nakon ove prethodne djeluje u najmanju ruku neprimjereno. Na žalost svi dijelovi, izvođač i cijela pjesma djeluju puno neozbiljnije od prethodnog izvođača i šteta što su morali nastupati baš iza njega. Želim im puno više sreće sljedeće godine. Kompozitori su se razigrali, ali čini mi se i imam utisak da nisu pretjerano izdašni skladatelji.

 

Druga večer je imala ozbiljniji prizvuk, snaga pjesama u usporedbi s prvom večeri je ekvivalentna, mada je prva večer bila više eurovizijska i puno veselija gledano karakterno.

Finalisti druge polufinalne večeri su: San Marino, Grčka, Moldavija, Island, Srbija, Albanija, Portugal, Bugarska, Finska i Švicarska




Italija je pobjednik Eurosonga 2021. – Finalna večer – stručna analiza

 

Iza nas je 65. natjecanje za pjesmu Eurovizije. Na kraju mog prikaza ovogodišnjeg Eurosonga uglavnom iznosim opći dojam uz blage komentare svega što se događalo na sceni.

U finalnoj večeri natjecalo se 26 zemalja.

Cipar – samouvjerena plesačica i osrednja pjevačica, pjesma zanimljiva, ali ništa posebno. Izvođačica se inače profesionalno bavi aerobikom i plesom.

Albanija – kako rekoh, zastarjela produkcija, melodijske linije također, način interpretacije i pjevanje isto, pjesma je demode i nezanimljiva. Žao mi je, ali očekivali smo puno više od njih.

Izrael – vrlo zanimljiva pjesma, bolja od ove dvije prethodne. Produkcija vokal i melodije su vrlo zanimljive, prizvuk njihove glazbe se osjeti, ali pjesma je odlično odrađena. Aranžman na refrenu odličan, ponašanje na sceni izvrsno s obzirom na 21 godišnju izvođačicu. Bila je plesačica baleta, vjerojatno i od tuda ta zavidna samouvjerenost na sceni.

Belgija – zanimljiv alt pop, to više nije u trendu. Prije 20-ak godina bi bilo vrlo zanimljivije, ali sve drugo odrađeno je korektno i profesionalno. Previše je tmurno za Eurovizijski nastup. Ovakva glazba se više koristi kao pozadinska u filmskoj industriji.

Rusija – ništa posebno. Pjesma s prenaglašenim lokalnim karakterom. Aranžman i produkciju ne možete ni komentirati, sve je odrađeno na lokalnoj razini. Izvođačica je jako angažirana na području ljudskih prava i psihologinja je po struci.

Malta – kako sam i prije pisao ovo je jedna od najboljih skladbi, solo specifično dobar, vokal savršen i zvuči iznimno profesionalno. Pjevačica specifična i vrlo samouvjerena. Prateći vokali su odlični, aranžman i produkcija, sve je napravljeno vrhunski. Usput – 18-godišnja Maltežanka potpisala je i ugovor s diskografskom kućom Sony Music, što ujedno i potvrđuje moje hvalospjeve o njenom vokalu. Bravo Malta.

Portugal – ovo je možda čak i bolja skladba. Pjevač vokalno vlada scenom, afektira vokalom, ali pjeva izvrsno i vokal ima savršenu boju. Aranžman je malo rascjepkan, pjesma produkcijski i nije toliko savršena, koliko je melodijski pogođena, a vokal diže pjesmu na najveći mogući nivo. Izvrsno.

Srbija – produkcija i ulaz su dobri, aranžman, melodijske linije su također dobri. Izvođačice plešu i ponašaju se iznimno samouvjereno.

Engleska – uvod i strofa su neuvjerljivi, refren zanimljiv naročito s ritmom, solo izrazito plesni, melodijske linije podbačene, produkcija ok, ali sve u svemu vokal i pjesma su samo prosječni. Bas dionica u pjesmi na refrenima je najbolja u ovoj skladbi. Očekivao sam puno više od prijestolnice glazbe.

Grčka – osrednja pjesma, melodijske linije ne zadovoljavaju visoke kriterije, produkcija, aranžman i vokal, sve je samo na razini osrednjosti. Refren pada i ne diže pjesmu, prateći i glavni vokal pjevačice su neuvjerljivi. 18-ogodišnja izvođačica je neiskusna i vokalno nezrela.

Švicarska – odličan ulaz, vokal  i aranžman su izvrsni. Samo na jednom tonu je pjevač bio nečist intonativno, melodijske linije su neobične i neočekivane, vokal se izvrsno nosi s time, aranžman i produkcija funkcioniraju kao  jedno i snažan su dodatak ovoj fenomenalnoj pjesmi. Falseti su iznimni, harmonije također neočekivane, a vrisak i vokali na kraju u zadnjem refrenu su vrhunski odrađeni. Kraj je odličan. U francuskom The Voice-u izvođač je došao do polufinala. Bravo Švicarska, odlični ste.

Island – ima odlično odrađenu melodijsku liniju, aranžerski vrlo plesna pjesma, mijenjanje ritma i spuštanje vokala daje posebnost. Ovo je vrlo interesantna aranžerski, produkcijski, melodijski i vokalno složena pjesma. Prateći vokali su odlično ubačeni. Koreografija izvođača i benda je minimalistička, ali izvrsna. Glavni izvođač je visok 2m i 8cm, tako da je najviši izvođač ovog Eurosonga. Šteta što ih je korona spriječila da izvode pjesmu uživo.

Španjolska – a cappella strofa otpjevana, pre-refren ok, refren izvrstan. Vokal tanki, ali se dobro uklapa u aranžman. Ritam iznenađuje u drugoj strofi, promjena ritma na refrenu dodaje konfuziju u izvedbi. Bridge ok, zadnji refren ulaz ok, vokal u dijelu bez teksta je uvjerljiv i specifičan, uz improvizaciju melodije ostavlja dosta dobar dojam, ali sve je nekako tanko i ne baš uvjerljivo.

Moldavija – intonacija, pjesma i melodija neuvjerljivi, plesno interesantni. Refreni su najbolji dijelovi pjesme zajedno sa solima i to je sve. Vokal jednostavno ne prati pjesmu, nažalost. Pjevačica i style-ing interesantni, pjevačica vrlo simpatična, samouvjerena i vesela.

Njemačka – ulaz, ritam, melodijske linije, produkcija i aranžman ništa posebno. Izvođač vokalno neuvjerljiv. Šaljiva izvedba, koju moram priznati da baš ne razumijem. Sve vuče na neku dječju pjesmicu, napravljenu za potrebe jutarnjeg  programa. Povlaštena uloga koja im je data, kao i Englezima, u glazbenom smislu, je ovaj puta potpuno neopravdana.

Finska – standardno dobri, produkcija, aranžman i melodije napravljeni su za neki moderniji akcijski film. Huk u refrenu odlično osmišljen, sve je ok, ali moram priznati da su potpuno drukčiji i mislim da se natječu s pogrešnom konkurencijom. Pjesma je odlična, ali ne znam koliko pripada Eurosong natjecanju.

Bugarska – specifičan i vrlo interesantan vokal. Pjesma, melodijske linije, produkcija, aranžman i sve drugo su odlični. Izvođačica samouvjerena, vokalno specifična i snažna. Nisu pobjednička skladba, ali potencijal imaju. Vokal je pridodao sentimentalnost skladbi, prateći vokali u zadnjem refrenu, zajedno s aranžmanom su digli pjesmu na veći nivo i kraj je vrlo specifičan s nabrajanjem i rezanjem zadnjeg sloga u pjesmi.

Litva – Spcifičan ulaz i alternativan prizvuk daju tu specifičnost. Aranžman je dosta dobar, ritam sa šesnatinkama je podigao pjesmu, ali je sve dosta alternativno. Mislim da ne mogu konkurirati za pobjedničku pjesmu, mada su produkcija, pjesma, aranžman i melodijska linija vrlo dobri.

Ukrajina – etno skladba, lokalnog karaktera. U odnosu na druge skladbe, djeluje neusporedivo, možda je možemo usporediti s Rusijom. Produkcija i sve drugo je napravljeno na razini lokalnih tradicionalnih pjesama, kraj sa urlikom specifičan.

Francuska – uvod, strofa i refren su zanimljivi. Šansonjerski pristup i pjesma kao da je skladana i napravljena nekad davno prije. Odličan aranžman, melodije i produkcija su također odlični, ali ne znam je li ovo dobro vrijeme za ovu pjesmu. Kraj je čista Tereza koju slušamo već godinama, koja također u svojim pjesmama naglašava utjecaj te vrste glazbe, a i cijeli glazbeni stil kao da je rađen za našu dragu Terezu.

Azerbejdžan – skladba interesantna, refren je najbolji dio pjesme. Pjevačica je samouvjerena i ima vrlo siguran vokal, ali najbolja stvar je muški vokal koji se pojavljuje prije refrena sa „ma,ma ma“ i podiže pjesmu.

Norveška – pali anđeo, melodije, aranžman i skladba su samo prosječni i ništa više. Melodija na refrenu je malo podigla pjesmu, ali sve u svemu ništa posebno. Mogu oni i bolje. Izvođač ima tikove, koristi ih kao zaštitni umjetnički znak i po njima je dobio i koncipirao svoje umjetničko ime.

Nizozemska – uvod, vokal i aranžman su neuvjerljivi. Prateći vokali su interesantni. Produkcija, aranžman u drugoj strofi je prosječan, ali ništa spektakularno u svemu tome ne čujem. Domaćini su ipak mogli poslati nešto bolje.

Italija – ulaz gitaristički odličan i specifičan s rifom. Pjesma ima dobre melodijske linije, rokerska izvedba i naš Bare i Majke bi mogao biti izgleda učesnik u nekoj od sljedećih Eurovizija. Pjesma je odlična, izvođač uvjerljiv, vokal malo tanak, ali ponašanje na sceni i bridge su fenomenalni. Produkcija izvrsna u toj vrsti glazbe. Gitaristički solo na kraju je odličan, sve u svemu jako dobro, ali ne znam koliko je primjereno u odnosu na sve druge skladbe. Vraća nas u razdoblje od nekoliko godina unatrag.

Švedska – odlična, svi dijelovi su odlični, uključujući vokal i produkciju. Radiofonična skladba. Produkcija i sve drugo je na zadovoljavajućem nivou. 19-ogodišnjak vrlo samouvjeren.

San Marino – uvod i cijela skladba su samo ok, ništa posebno i zvuči kao prosječna Eurovizijska skladba. Rapper je podigao pjesmu, sve u svemu detaljnije sam ju komentirao u prethodnom blogu, pa ako vas zanima i ako vam se da, pronađite i tamo komentare, kao i za sve druge skladbe.

Zaključak

Mislim da smo ipak trebali biti u finalu i žao mi je što nije bilo tako. Ipak smo realno bili bolji od nekoliko skladbi u finalnoj večeri. Ovo je bio veliki stres za našu mladu i simpatičnu Albinu, tako da nismo dobili izvođački maksimum od nje. Ako je realno usporedimo s drugim izvođačima, koji su prštali od samouvjerenosti i ponašali se na stage-u toliko samouvjereno, kao da su statusno već dugo etablirane zvijezde, ona je ipak bila malo neuvjerljivija. Naša draga Albina bez obzira na sve pokazano je iznimno talentirana djevojka, smatram, mislim i uvjeren sam da je ipak  zaslužila biti uvrštena u finalnu večer i da je trebala biti među najboljim predstavnicima. Šteta.

Talijanska pjesma je na kraju odnijela pobjedu. Čestitke.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp