U Blatu na otoku Korčuli otvoren je novouređeni Kulturni centar s zavičajnim muzejom i galerijom ‘Nataša Cetinić’, slikaricom koja je svom rodnom Blatu posvetila čitav niz motiva; od krajolika i procesija do staračkih domova, od cvjetnih livada do starih barka i širokih pogleda na more iz Prigradice gdje je imala atelijer. Svečano otvorenje ovih lijepo uređenih prostorija održano je s postavom slika Nataše Cetinić (Blato, 9. svibnja 1940. – Zagreb / Blato, 3. lipnja 2001.) iz njezine rane ‘šarene’ faze, kojom je svojedobno zadivila likovnu kritiku i započela svoju uspješnu karijeru, potvrdivši se kao moćna i originalna slikarica Mediterana.
„Kompozicija i struktura važnija mi je od motiva“, izjavila je Nataša Cetinić nakon što je netom diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1964. godine. Šezdesetih godina dvadesetog stoljeća u doba svjetski uzavrele apstrakcije i dominacije boja, Nataša Cetinić nalazila je prirodno uporište svojoj slikarskoj slobodi izražavanja u leptirima, njihovim čudesnim šarama, transformacijama i zavodljivosti. Prepuštajući se doživljaju pune začudnosti nad prirodom i njezinom beskrajnom kreatoru, slikala je koloristički raskošne kompozicije briljantnih boja, snažne dinamike i vrtloga kojim je uvlačila gledateljev pogled kao u neki imaginarni prolaz.
Boje se slijevaju i razlijevaju u nemiru gradeći uzbudljive i uzavrele odnose koji iz plošne razigranosti, nuđaju u dubini slike iluziju udaljenog svjetla, neki mogući prostor iza svega. Noćno okce, čičkovac, kupusar, danje paunče, ljepokrili admiral, lastin rep, apolonov rep, carski plašt, to su samo neki od naziva mnoštva leptira, izvanrednih šara koji se na slikama Nataše Cetinić pretvaraju u prijeteće kumuluse, čudesne maske, u kolorističke oluje i nakupine koje su izazov oku i zagonetka duhu, slike otočkih i blatskih vrelih ljeta i olujnih zima, bjeline kamena i crvenilo zemlje, plavetilo neba, sve to u nizu kompozicija koje u toj ekspresivnosti nisu otkrivale ništa od slutećeg realiteta, osim dokaz o jakom i osobitom temperamentu mlade slikarice, Nataše Cetinić odrasle na otoku, u Blatu s mirisima Mediterana, koji su joj punili pluća i za njenih boravaka u Zagrebu. Ovaj izbor iz ranih radova Nataše Cetinić izvrstan je izbor za otvorenje Kulturnog centra Blato i Galerije koja će s ponosom nositi ime velike i značajne hrvatske slikarice Nataše Cetinić, slikarice koja se tako senzibilno i empatijski odnosila prema svom rodnom kraju, a istodobno odužila mu se širinom svojih radova i kvalitetom svjetskih razmjera.