Imam posao


Ma, ljudi moji, je li to moguće?

Čudio bi se i pitao legendarni radijski i televizijski komentator Mladen Delić kada biste mu rekli da ste danas u Hrvatskoj dobili posao. Doista, u zemlji čudesa kakva je hrvatska država, zahvaćena teškom višeslojnom društvenoekonomskom krizom, dobiti posao ravno je Eurojackpot zgoditku.

Svima nama posao je vrlo važan dio naših života. Znamo da u najvećem broju slučajeva ljudi rade zbog osobnih dohodaka kako bi njima mogli svojim obiteljima i sebi osobno priskrbiti osnovna sredstva za život.

Međutim, među nama ima i podosta onih koji od posla kojim se bave očekuju i još nešto više – da nam posao bude primarno interesantan, da nam pruža prigodu da izrazimo sebe i svoje vrijednosti, što u konačnici znači unapređenje poslovanja naše tvrtke i brži razvojni put u našim karijerama.

Nažalost, danas se u gospodarski razorenoj Hrvatskoj vrlo mali broj ljudi uopće usuđuje razmišljati o planiranju karijere. Mnogo je veći broj onih kojima je posao čisto uhljebljenje i u kojima sama činjenica da imaju posao budi ogroman strah da ga već sutra mogu izgubiti. Razmišljajući o našem radnom razvojnom putu, ako cijenimo sebe i svoje vrijednosti, najviše bi nas ipak moralo zanimati kako ćemo izraziti svoje talente i doživjeti pravo zadovoljstvo na našem radnom mjestu.

Kakvi bismo trebali biti kada radimo u turizmu?

Ako slučajno radimo u nekoj uslužnoj djelatnosti, na primjer u turizmu, mi moramo, da bismo bili pravi, primarno u sebi razvijati osjećaj za druge ljude. Moramo znati ljudima poklanjati ljubav, osmijeh, srdačnost i iskrenost. Naše ponašanje mora uvijek biti uglađeno i dostojanstveno. Mi nikada ne smijemo biti laskavi, servilni i mrkonjićki raspoloženi.

Suprotno tome, nas mora krasiti ljubaznost, opuštenost, pristojnost i iznad svega spontanost te već prije istaknuta srdačnost. Naš osobni izgled, naše lijepo ponašanje, primjereno odijevanje, naše ushićenje, naša strast, naše razumijevanje želja i potreba naših gostiju, sve to učinit će našu uslugu kvalitetnom i prvoklasnom, našega gosta stalnim gostom, a nas sretnima i zadovoljnima, jer radimo posao koji volimo, koji znamo raditi i u kojem uživamo.

Ovdje imam tihi šapat našim turističkim majstorima. Draga gospodo, Hrvatska nažalost nije puna života. Krivi je to slogan. Hrvatska je puna problema, nezaposlenosti, gladi i velikog siromaštva. I, zato smatram da bismo prije svih marketinških aktivnosti, Hrvatsku doista trebali učiniti sretnom zemljom punom života u kojoj neće biti svih tih problema. Tako se srcem gradi pravi turistički brand. Tako se našim dragim gostima napokon govori istina o zemlji koju posjećuju. Nemojmo žuriti sa sloganima koji neće pričati istinu o našoj predivnoj, ali napaćenoj zemlji i našim ljudima. Turizam nije predstava. Turizam je užitak. U protivnom ćemo se na silu smijati našim brojnim gostima, a bilo bi bolje da taj naš osmjeh bude iskren i od srca, onaj koji govori istinu o svima nama kao o sretnim ljudima.

Nemojmo nikada zaboraviti da je Hrvatska prepuna predivnih prirodnih ljepota kao rijetko koja zemlja na svijetu i bogata fantastičnom kulturno – povijesnom baštinom.

Hrvatska ima divne i srdačne ljude, ljude uvijek spremne ugoditi, razveseliti i pomoći. A, što reći za hrvatsku hranu? Hrvatska trpeza je rijetko bogata svakovrsnim delicijama i vrhunskim vinima. Proputovao sam gotovo cijeli svijet i mogu vam reći da se rijetko gdje tako dobro jede i pije kao kod nas. Eto, to su pravi razlozi zbog kojih strani gosti dolaze u Lijepu našu. Mogli bismo mi i puno bolje i puno više. Mogli bismo doista biti zemlja puna života. Ali, to nažalost još uvijek nismo.

Da, Hrvatska je Božja i Lijepa naša od pamtivijeka. Hrvatska je oduvijek bila puna ljubavi za sve ljude svijeta. Ali prije te ljubavi za druge, mora tu biti malo ljubavi i za nju samu i njene ljude. Kako bismo voljeli druge i kako bi drugi voljeli nas, moramo najprije znati voljeti sebe.

Kakvi bismo trebali biti kada radimo u prodaji?

Ako, pak, radimo u prodaji, naše će zadovoljstvo na radnom mjestu biti tim veće i potpunije ako znamo da moramo maksimalno poznavati industrijsku granu u kojoj radimo. Odmah iza toga dolazi poznavanje tržišta (sa svih njegovih aspekata) pa zatim odnos do našega kupca. Kupcu moramo nuditi uvijek najbolja rješenja i puno zadovoljstvo.

Našem kupcu moramo uvijek obećavati samo ono što možemo izvršiti. Uvijek ga slušajmo (imamo dva uha i jedna usta, tako se i ponašajmo u komunikaciji). Prosljeđujmo njegove ideje, primjedbe, kritike i potrebe onima koji su zaduženi za razvoj našeg proizvoda ili usluge.  Uvijek budimo dostupni i spremni odgovoriti na eventualna pitanja.

Nemojmo bježati od telefona. Budimo strpljivi u komunikaciji s našim klijentom. Obećajmo mu da ćemo mu se ponovno javiti čim budemo mogli, odnosno čim prikupimo što je više moguće korisnih informacija koje bi mogle pomoći u rješavanju njegovog problema. Umjesto: Ja ne znam kako ćemo riješiti taj problem, obratite se kupcu s nadom: Ja ću učiniti sve da to riješimo. U redu je reći i: Ja ovoga trenutka ne znam pravi odgovor, ali budite sigurni da ću učiniti sve da vaš problem riješimo čim prije. Naučimo se jednako dobro slušati kao i govoriti, jer komunikacija je, vi to dobro znate, razmjena mišljenja, stavova i osjećaja između dvoje ili više sugovornika.

Kakvi bismo trebali biti kada radimo u odjelu za servis kupaca?

Siguran sam da vam je dobro poznato da je servis kupaca vrlo važan za svaku tvrtku. Upravo zbog te važnosti naša je komunikacija s korisnicima naših usluga vrlo bitna. Zapamtimo – uglađenost je kamen temeljac našeg karaktera i vrlo važan čimbenik uspjeha u svakom poslu. I, ne zaboravimo na zlatno pravilo prvog koraka u komunikaciji: komunikacija ne počinje govorom nego pripremom naših ušiju da nekoga čujemo.

U komunikaciji budimo iskreni, profesionalni, komunicirajmo s ljubavlju, entuzijazmom i strašću, s naglašenim osjećajem za druge ljude, s našom dostupnošću i otvorenošću. Odmah iza toga dolazi ono što bismo stalno trebali imati na umu: druge tretirajmo tako kao što mi očekujemo da drugi tretiraju nas.

Možemo to reći i ovako: kada radimo s kupcima pokušajmo sebe smjestiti na njihovo mjesto, bit ćemo mnogo uspješniji. Upamtimo: proizvod nije proizvod ako nije prodan, a o tome uz kvalitetu i cijenu, najviše odlučuje kupac. Čuvajmo ga, jer će naš proizvod u protivnom ostati samo muzejski eksponat.

Sigurno i mi sami kao kupci imamo dobrih i loših iskustava. Kada smo loše tretirani, osjećamo se isfrustrirano i nezadovoljno. I, obratno – kada smo tretirani na pravi način, osjećamo se zadovoljno i sretno. Poklanjajmo tu sreću i mi našim klijentima.


Kako pobijediti?

Pobijediti ćemo kompetentnim kadrom, kvalitetom, boljom uslugom, nižim cijenama, većim udjelom na tržištu, putem adaptacija i prilagođavanja tržištu, putem stalnog poboljšanja naših proizvoda i usluga, inovacijama, ulaganjem u bolje i suvremenije poslovanje, ispunjavanjem očekivanja naših kupaca. Budimo  uvijek svoji – različiti od konkurencije. U našem poslu uvijek se koristimo metodom dostizanja naših ciljeva. Nikada se nemojmo služiti isključivo metodom praćenja iskustva konkurencije.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp