Priprema za ljeto


Bez obzira planirate li godišnji odmor uz more ili ostajete u gradu, ljeto je stiglo i sunce  počinje nemilosrdno pržiti, pa je nužno tijelo pripremiti za tople dane. Uz adekvatne mjere  opreza uspješno ćemo se oduprijeti nepovoljnim utjecajima UV zraka i opuštenije uživati u  ljetnim aktivnostima.  

Svjesni smo da naš odabir hrane utječe na čvrstoću, blistavost i mladolik izgled kože.  Hranjive tvari koje konzumiramo odgovorne su za stvaranje kolagena i elastina,  hidrataciju stanica i sprječavanje stvaranja slobodnih radikala. Uz sve navedeno, određene namirnice mogu biti značajna dodatna zaštita od oštećenja uzrokovanih UV zrakama te djelovati iznutra kako bi naša koža bila zaštićena i elastična, kao što to krema za sunčanje čini izvana. 

Antioksidans likopen, koji se nalazi u rajčici i proizvodima od rajčice, može smanjiti  slobodne radikale izazvane UV zračenjem. Likopen se bolje apsorbira s masnoćama, pa  svoju hranu bogatu likopenom možete začiniti maslinovim uljem. Među izvorima likopena je i lubenica koja osvježava i utažuje žeđ, a zdraviji je izbor od  zaslađenih sokova ili industrijskih sladoleda. Karotenoidi iz paprike sprječavaju štetu od oksidativnog stresa i ublažavaju oštećenje  kože izazvano UVB zrakama, pa svakako i papriku ubacite u svoju ljetnu salatu. 

Divlji losos obiluje omega-3 masnim kiselinama, za koje nedavna istraživanja tvrde da  mogu pomoći u borbi protiv štetnih učinaka ultraljubičastog zračenja. Uz to sadrži snažan  antioksidativni pigment astaksantin, koji djeluje protiv bora i opuštenosti kože. 

Bobičasto voće poput malina, kupina, borovnica, jagoda i brusnica male su riznice krcate  moćnim antioksidansima te odlično uklanjaju slobodne radikale uzrokovane UV zrakama.

Kurkumin iz kurkume također smanjuje upalu i djeluje kao antioksidans za ublažavanje  oštećenja kože. Istraživanja pokazuju da čak može spriječiti rak kože, a koristi se i kao pasta u liječenju melanoma. Čaj je poželjan napitak i tijekom ljeta, jer je dobar način da spriječite dehidraciju na suncu,  a ujedno kožu održava blistavom. Zeleni čaj, prepun antioksidansa, pruža i zaštitu od  ultraljubičastih zraka, sprječava oštećenja DNK i pomaže u popravljanju postojećih  oštećenja.  

Tamna čokolada štiti naš kardiovaskularni sustav, a uz to je i odličan saveznik za očuvanje kože od štetnih utjecaja sunca. Prirodni kakao maslac možete koristiti nakon sunčanja kao sredstvo za omekšavanje i hidrataciju kože. 

Dodaci prehrani korisna su potpora organizmu u svako doba godine, ali ono što nam jača  imunitet tijekom zime i čuva nas od virusa, tijekom ljeta nam možda nije toliko potrebno.  Istodobno, tijelo radi visokih temperatura ima nove potrebe, pa tome treba prilagoditi i izbor prehrambenih dodataka. Na primjer, vitamin D sad prirodno dobivamo izlaganjem tijela suncu. Prekomjerno znojenje, koje je ljeti neizbježno, osim što može rezultirati neugodnim  mirisom ili otopiti šminku, uzrokuje i gubitak minerala te dovodi do iscrpljenosti. 

Minerali u tragovima važni su za metaboličke i moždane funkcije u tijelu. Možemo si  pomoći dodavanjem minerala i elemenata u tragovima u vodu, a najbolje je izabrati one koji sadrže magnezij, natrij, klorid i kalij. Postoji jednostavan način kako to možemo učiniti i jeftinije, tako da u svoju bočicu vode  dodamo žličicu himalajske soli. Ovo bi trebalo pomoći stabilnijoj razini energije, boljem  stanju kože i mirnijem snu. 

Dugo izležavanje na plaži može biti izvrsno za razinu vitamina D, ali će nepovoljno utjecati  na stanje kože i kose ako se adekvatno ne zaštitimo izvana i iznutra. Suhoj koži pomoći će uzimanje dodataka sa hijaluronskom kiselinom. S obzirom da klor i morska sol mogu kosu  učiniti slabijom i lomljivijom, preporučuje se i uzimanje biotina. 

Iako bismo trebali što više antioksidansa unijeti u organizam konzumacijom sezonskog  voća i povrća, dodatni unos vitamina C i E kroz dodatke prehrani osigurat će nam bolju  otpornost na agresivne UV zrake.

Na godišnjem odmoru češće jedemo u restoranima i konzumiramo alkohol. Sve to  potencijalno može dovesti do probavnih smetnji pa je uvijek poželjno u kućnoj apoteci  imati i probiotike. Tu nam također mogu pomoći i pripravci od aloa vere ili aktivni ugljen koji će organizam očistiti od štetnih tvari i umiriti probavni sustav. 

Prije izlaganja suncu dobro je napraviti piling tijela kako bi se odstranile odumrle stanice  kože i postigla ravnomjerna preplanulost. Za intenzivniju boju na tržištu se mogu pronaći  razne marmelade za brže tamnjenje, ali u pravilu takvi pripravci nemaju UV zaštitu. Stoga  je obvezno prethodno nanijeti kremu sa zaštitnim faktorom. 

Dugotrajne visoke temperature mogu nam pokvariti raspoloženje i učiniti nas umornima i  bezvoljnima, pogotovo ako nam utječu i na kvalitetu sna. Zato je važno usporiti i koristiti  slobodno vrijeme za odmor i ležerne aktivnosti u prirodi, jer je to najbolji način da vratimo  energiju. Uz adekvatnu prehranu, puno tekućine i zaštitu od sunca potrebno je još samo  opustiti se i uživati.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp