Gotovo cijeli lipanj 2021. bio je posvećen animiranom filmu u sklopu manifestacije Likovni život Dubrave. S jedne strane mogli su se vidjeti elementi iz kojih nastaju crtani, odnosno animirani filmovi; niz skica i ilustracija koje vode to storyboarda (stripovske knjige snimanja), temeljne za snimanje, odnosno računalnu animaciju budućeg filma. Izložbu pod nazivom ‘Animacija kao umjetnost – od skice do života’ održane u galeriji „Kontrast“, voditelja Svebora Vidmara, potpisuje Benjamin Noah Maričak. Izložba, na koju su uvršetni radovi dvadesetak naših autora animiranih filmova, je nastala uz mentorstvo Snježane Banović, a dio je ispita Maričeka, studenta treće godine, iz kolegija Produkcija kazališnih projekata na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Izložba je proširena i na polaznike Škole crtanog filma Dubrava koju vodi Vjekoslav Živković, diplomirani animator. Na panel diskusiji moglo se porazgovarati o prilikama i izazovima animacije u Hrvatskoj, a program je obuhvaćao projekcije animiranih filmova za djecu i za odrasle.
Eto, dok se u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva družimo s radovima Nedjeljka Dragića, jednog o legendarnih autora zagrebačke škole crtanog filma, doduše ovdje se susrećemo s njegovim dizajnom i stripom (Tupko), vrlo je ugodno čuti i vidjeti s druge strane, da postoji čitav niz autora animiranih filmova, pa i cijela Škola u Dubravi, koja uči i odgaja za ovaj veličanstveni likovni i umjetnički segment kreative, koja nas je šezdesetih godina dovela u žižu svjetske javnosti kao zagrebačka škola crtanog filma.
Međutim, i nova generacija animatora ne posustaje i sve se jasnije ocrtava na međunarodnoj sceni animiranih filmova. Da spomenemo neka imena koja već i znamo ili ćemo se s njima susretati poput Božidara Trkulje, Katarine Matković, Igora Grubića, Maše Udovičić, Ivane Bošnjak, Dalibora Barića, Daria Juričića, Mirele Ivanković Bielen, Eve Cvijanović, Janje Pilić, Vedrana Štefana, Ivane Bošnjak, Petre Zlonoge, Jelene Oroz, Marka Meštrovića, Veljka Popovića i drugih.