Vjeran Rubeša Dobie – zvijezda svjetske elektroničke glazbe


U svijetu elektroničke glazbe, pop, dance, trance, techna i srodnih žanrova glazbe van granica Hrvatske, Dobie je već dobro poznato ime. Producent, glazbenik i aranžer Vjeran Rubeša, podrijetlom iz Zagreba, poznatiji pod umjetničkim imenom Dobie, iza sebe ima brojne suradnje s producentima i umjetnicima iz cijeloga svijeta: Bradom Goblerom, Xavierom Claytonom, Trentom, B-Menom, Jeanom Clemencom, Brutu Music i drugima, s kojima izdaje pjesme od deep house, popa, housea i trancea, a od suradnji s hrvatskim producentima, tu je suradnja s Tripplexom, a kasnije i s OverGround Machine, s kojim je nastala drum & bass pjesma Fragment čiji je spot sniman u Kutini.

  • Dragi Vjerane, kako si se odlučio baviti baš elektroničkom glazbom, s obzirom da si generacija rocka?

Sluh je bio jači od konvencionalnog trenda, kreativne mogućnosti elektronske muzike (klavijatura) neusporedive su sa rock žanrom. Lepeza elektronskih zvukova, koji su uključivali i orkestralne instrumente, mogućnosti modulacije zvuka i kreiranja vlastitog  zvuka daju veći izbor, veću širinu, posebice u produkciji.

  • Da li si pohađao Glazbenu školu i koji instrument si učio svirati?

Glazbenu školu kao ustanovu nisam pohađao, već sam godinama pohađao privatne sate klavira profesorice Muzičke akademije gospođe Čavić.

  • Koji su ti glazbeni uzori?

Nemam neke uzore u glazbi, točnije, ne bih ih nazvao uzorima, više glazbenicima od kojih sam indirektno učio na način na koji sam slušao njihova djela bez obzira da li se radi o klasicima ili alternativi. Popis imena je poduži, ali istaknuo bih neke od njih: Jean Michael Jarre, Kraftwerk, Robert Miles, Depeche Mode, Pet Shop Boys, Ultravox, Trevor Horn, Paul Oakenfold, Paul van Dyk, Tiesto, DeadMau5, Kirill, Johann Sebastian Bach, Mozart, minimaliste Terry Riley, Philip Glass, Ludovico Einaudi  …

  • Kako to da si napustio rad u IT industriji i 2016. godine se potpuno profesionalno posvetio glazbi?

S glazbom sam započeo kao s hobijem koji je počeo iz hobija prelaziti u posao obzirom na utrošak vremena, ali dovoljno da zadržim kreativni aspekt i zadovoljstvo tog posla.

Danas muzička industrija nije kao prije 20-tak ili više godina, u Hrvatskoj to većina još nije shvatila kao i mnoge druge stvari, tako da danas biti glazbenik podrazumijeva niz drugih znanja i vještina osim sviranja i/ili pjevanja.

  • Jesi li do sada surađivao s nekim poznatijim glazbenim imenima?

Moja muzička karijera je započela zahvaljujući suradnji s nizozemskim producentom Brad Grobler-om, inače producentom DJ Tiesto-a, Hardwella, Scooter-a, Samantha Fox, Rednex-a, Alana Walker-a, Dance Nation-a i mnogih drugih poznatih glazbenika. Isto tako na samom početku imao sam veliku podršku i pomoć Dr. sc. Gordana Topića, školskog prijatelja, bivšeg basiste rock grupe Phantasmagoria. Od ostalih imena bih spomenuo nizozemskog producenta B-MENa (koji je jedan od začetnika famozne Ibize), Brutu Music, Skinny Scotty, Jean Clemence,  Xavier Clayton-a (jednog od kreatora mega hita „World is Mine“ sa David-om Getta-om i „Tribal Dance“ s 2Unlimited) i našom Midnigh Ella-om (Ela Jantoš).

  • Jedan si od rijetkih naših autora koji je postigao međunarodnu karijeru. Je li ti bilo teško to postići?

Nisam razmišljao o tome, stvari su se jednostavno počele događati. U tu priču sam ušao neopterećen, pomalo hedonistički iz vlastitog „gušta“, bez ikakvih očekivanja, ego „free“. Nakon mog prvog službenog izdanja, pjesme „My Everything“ stvari su se jednostavno počele događati, nove pjesme, razne suradnje na drugim pjesama s drugim producentima, kompilacije. Gledajući unazad 5 godina, puno toga se dogodilo, ali i napravilo, više od 80 izdanja (pjesama), više od 150 kompilacija na raznim label-ovima (SAD, UK, Belgija, Nizozemska, Irska, Njemačka).

  • Tvoja pjesma Drowning koja je nastala u suradnji s Xavier Claytonom je postala veliki hit. Kako je došlo do te suradnje?

Pjesmu Drowning sam napravio prije par godina. U tom trenutku nisam našao adekvatan vokal prema vlastitoj zamisli te sam pjesmu stavio na „standby“. Kontaktirao me nizozemski producent Brutu Music da trenutno radi na jednoj pjesmi s Xavier-om Clayton-om te da je Xavier preslušao moje pjesme i pitao Brutu-a da li bih ja želio napraviti par pjesama s njime. Brutu me spojio s Xavier-om i tako je krenula suradnja koja se nastavlja i dalje.

Prije par dana snimali smo video spot za novu pjesmu „Again“ meni osobno posebnu, video spot je nešto posebno, prvenstveno zahvaljujući Clayton-u i zagrebačkoj plesačici Ivi Plaščar, koji su se nevjerojatno stopili jedan s drugim i pjesmom u spotu.

  • Dragovoljac si Domovinskog rata, pripadnik ZNG-a 1991. godine. Kako gledaš na današnju Hrvatsku i činjenicu da smo na samom dnu Europske Unije?

Gledam isto kao i do početka 90-tih, pognute glave. Mogao bih napisati cijeli esej, ali ukratko, mi se nismo borili za ovo, ljudi nisu ginuli za ovakvu državu i ljude koji njome upravljaju. Nisam idealist, niti utopist, ali ovakav nivo nihilizma s jedne strane te državnog holokausta u svim aspektima društva je patološki. Citirao bih mog prijatelja Dr. sc. Gordana Topića koji je po meni ovu situaciju fenomenalno detektirao i opisao: „Na vlasti su štakori, njima nije bitna politička ili etnička pripadnost, oni su štakori. Sve što je napredno, novo, ideje, sve što unaprjeđuje bilo koji aspekt društva njima je opasnost jer oni u takvom okruženju ne mogu opstati jer su intelektualni prosjek ili ispod prosjeka, stoga oko sebe skupljaju štakore i uništavaju razumne, educirane, domoljube, racionalne i napredne. Stoga smo tu gdje jesmo.“

  • Na koji način je pandemija utjecala na glazbenu industriju po tvome sudu?

Glazbenu industriju u svijetlu plandemije nije moguće gledati sveopće već redukcionistički. Vertikalna djelatnost glazbenih umjetnika, javni nastupi pretrpjela je 100% štetu, ali neke djelatnosti glazbene industrije imale su rast, primjerice „streaming“ usluge portala poput Spotifya koji je tijekom 2020. godine bilježio rast od 27% MAUs (Monthly Active Users –  Mjesečno aktivni korisnici) te 24% rasta prihoda. Ako izuzmemo super zvijezde, većina glazbenih umjetnika putem javnih nastupa ostvaruje najveće prihode koje kod većine nije moguće kompenzirati „streaming“ prihodima servisa Spotify, YouTube, Deezer i sl. Iz navedenog vrlo jednostavno je zaključiti da su glazbenici pretrpjeli veliki gubitak, a dobitnici u toj priči su neki drugi.

  • Kakvi su tvoji profesionalni planovi do kraja ove 2021. godine?

U tijeku imam više otvorenih projekata. Dogovaram suradnju s Dallas Recordsom u Zagrebu. Povrh svega, kao grupa Universal Flow (Trento & Dobie) završili smo trance set.

Vlastite trance pjesme koje trenutačno uvježbavamo s obzirom na to da se dijelovi pjesama izvode uživo na klavijaturama, što će biti svojevrsna atrakcija jer se to rijetko viđa u trance žanru. Na nastupima možemo osigurati i live izvođenje naših vokalnih pjesama u kojima su vokali Myra Bro i Brad Grobler, MC-ija (Brad Grobler) te plesačice i video VJ. Sve u svemu, vrlo atraktivno i rijetko viđeno u trance žanru.

  • Koja te misao vodi kroz život?

“Nikada niste prestari da biste postavili drugi cilj ili sanjali novi san” – C.S. Lewis

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp