Cijeli niz emocija može biti pokrenut tijekom intervjua za posao ili bilo kojeg drugog vođenog razgovora. Oba dvije strane i ispitivač i saslušavana osoba izvrgnute su emocijama koje nailaze i odlaze. Od sreće do tuge, straha i iznenađenja, gađenja, ljutnje pa sve do prezira, intervju može potaknuti pad i rast cijelog niza emocija koje se nakon završenog razgovora mogu osjećati cijeli dan.
Tijekom razgovora, iskusan ispitivač može prepoznati i utvrditi razne emocije koje ga mogu voditi kroz proces razgovora i pomoći mu shvatiti koliko je osoba spremna na suradnju i koliko je iskrena i autentična.
Na primjer, možete vidjeti emociju straha koja se pojavila kroz brojne promjene na tijelu ispitanika. U tom trenutku njegovo tijelo prolazi kroz fazu odluke pobjeći ili boriti se. Možete čak primijetiti emocije koje ispitanik pokazuje dok prolazi kroz fazu pokornosti prije nego li svjesno ili nesvjesno odluči kazati istinu.
Emocije igraju veliku ulogu za vrijeme intervjua, ali što su to emocije? Emocije se mogu opisati kao trenutne misli, a reakcije na te misli se manifestiraju kao emocije. Jeste li ikada razmislili o tome kako vaše emocije mogu utjecati na nivo suradnje ispitanika? Na primjer, sama pomisao na to da ćete postati nestrpljivi jer vaš ispitanik nikako da počne govoriti istinu, a vaše reakcije na te misli (verbalne i neverbalne) počinju otkrivati vaše emocije frustracije, ljutnje pa i prezira. Takve reakcije definitivno ne potiču suradnju.
Ako kao ispitivač znate upravljati svojim emocijama, tada to može imati ključnu ulogu u tome da vam osoba koju ispitujete kaže istinu. Problem na koji nailazimo u ispitivanju je taj da emocije dolaze nesvjesno. Limbički dio mozga je zadužen za emocije, a emocije, vjeruje se, su povezane s memorijom proteklih događaja i stečenim iskustvom. Razumijevanje ovoga je ključno za upravljanje emocijama za vrijeme intervjua. Vaše trenutno stanje za vrijeme razgovora ne mora nužno biti uzrokovano trenutnom situacijom. Može biti uzrokovano nekim prijašnjim događajem. Ako ste svjesni tih emocija, možete ih kontrolirati kako ne bi imale negativan utjecaj na tijek razgovora.
Jedna od najvažnijih stvari koje trebate razmotriti prilikom intervjua je ta što morate cijelo vrijeme ostati objektivni i pokazivati osjećaj neutralnosti prema sudionicima razgovora. Držanjem emocija pod kontrolom i stavom neutralnog promatrača stavljate se u položaj osobe koja ne osuđuje svog ispitanika. Tada postajete posrednik koji razumje da je u tome trenutku tamo kako bi pomogao osobi da, u katkada teškom zadatku, postane iskrena i kaže istinu. Sve što čujete od osobe koju ispitujete ne smije vas iznenaditi ni frustrirati kao nedostatak iskrenosti i suradnje. Budite potpuno svjesni svojih potencijalnih emocionalnih reakcija i ostanite neutralni i razumni tijekom cijelog procesa.
Još jedna ključna dobit od spoznaje da trebate ostati neutralni tijekom intervjua je zrcaljenje. Zrcaljenje je nesvjesno kopiranje nečijih znakova komunikacije. Kako verbalnih tako i neverbalnih. Ako instinktivno emitiramo geste, govor i držanje jedni drugih, zamislite koliko utjecaja vaše emocije mogu imati na osobu s kojom vodite razgovor. Ako otkrivamo negativne emocije, kao na primjer frustraciju ili ljutnju, prirodni proces zrcaljenja može potaknuti osobu s kojom vodite razgovor da se i ona počne osjećati frustrirano ili ljuto. Ukoliko možete zadržati neutralno ponašanje za vrijeme razgovora tada će i sam proces zrcaljenja omogućiti da su osjećaji osobe s kojom vodite razgovor također pod kontrolom.
Kao ispitivač morate razmotriti vašu prezentaciju samoga sebe u smislu poza, mikroekspresija lica, ilustratora, kontakta očima, brzine govora, jačine govora, intonacije i samih riječi te vašeg emocionalnog balansa. Zapamtite da ako vi glasno pričate da će i osoba s kojom vi pričate početi glasno pričati i tako dalje. Ovo postaje neproduktivno kada negativne emocije počinju preuzimati vodeću ulogu. Naš cilj je smanjiti negativne emocije umjesto da ih potičemo našim pogrešnim koracima.
Kontrolirati emocije tijekom intervjua može biti poprilično teško, ali budite svjesni da vaše negativne emocije mogu biti izvor sukoba i pomanjkanja suradnje s vašim ispitanikom. Pokušajte prepoznati vlastite emocije, shvatiti odakle dolaze reakcije na te emocije, upravljajte njima i procijenite kakav utjecaj imaju na osobu s kojom vodite razgovor. Spoznajte vaše emocije i emocionalne obrasce. Ukoliko uspijete razviti vještinu i samo-disciplinu upravljanja vlastitim emocijama, postat ćete učinkovit sugovornik i ispitivač.