Da li je direktor Pfizera nedavnom izjavom doveo u pitanje učinkovitost svojih cjepiva?


Kada je video isječak Alberta Bourle poharao Internet, javnost je požurila reći – neće jezik nego pravo, omaklo mu se, pa je rekao istinu. No, novinarka Rachel Schraer s BBC News-a požurila je upitati javnost – „Je li Pfizerov šef doveo u sumnju vlastito cjepivo?“

Naslov je to u kojem se novinarka Rachel Schraer BBC News-a osvrnula na video isječak koji kruži internetom izazivajući pozornost javnosti zbog autora izjave iz spomenutog videa, a to je ni manje ni više nego Albert Bourla, izvršni direktor Pfizera. Odličan je to naslov koji u biti govori sve. Zar bi šef Pfizera uistinu bio toliko naivan da radi antireklamu svojoj tvrtki?

U tom video isječku kojega prenosimo ispod teksta Albert Bourla izjavljuje sljedeće: „Znamo da dvije doze cjepiva nude vrlo ograničenu zaštitu, ako je uopće i pružaju.“

Ljudi su automatski mogli pomisliti – Ako je ovaj video legitiman, negdje se mora oglasiti neki alarm, zar ne? U ovakvim slučajevima ne moramo dugo čekati na odgovor, jer se radi o moćnim korporacijama koje će učiniti sve da zaštite svoj ugled.

BBC News i brojni drugi moćni mediji, obavijestili su javnost kako je isječak izvučen iz konteksta, iz jednog dužeg intervjua za Yahoo Finance, u kojem je gospodin Bourla raspravljao o visokim stopama zaraze Omicronom.

No, ovdje se ne uzima u obzir da je izvlačenje iz konteksta danas modus vivendi novih digitalnih generacija s velikim postotkom poremećaja pozornosti koja otprilike traje na desetke sekundi koliko na Tik Toku traju video uradci kojima se uveseljavaju naši novi naraštaji.

Rijetko tko u široj javnosti danas ima vremena pregledavati cijeli intervju ili emisiju koja traje po sat vremena i zato se ovakve stvari događaju. Ljudi skrolaju, nešto primijete i idu dalje nekim svojim putem. To nije ništa čudno. I to je samo poruka svima onima koji žele promovirati svoje proizvode da trebaju biti malo oprezniji u svojim izjavama ako žele ostati vjerodostojni. Odnosi s javnošću nisu mačji kašalj kako mnogi misle.

Jesmo li se ikada upitali zašto je toliko kriznog menadžmenta upravo u sferi farmaceutske industrije? Sjetimo se samo svojedobnog skandala koji se dogodio u Hrvatskoj kada je u pet dana na dijalizi u hrvatskim bolnicama 2001. godine umrlo 23 ljudi. U nekoliko hrvatskih gradova u pet je dana umrlo 23 bolesnika liječenih u bolničkim centrima za hemodijalizu, potvrdilo je tada Ministarstvo zdravstva. Svi su ljudi umrli za vrijeme ili neposredno nakon dijalize. Problem su bili neispravni filteri dijalizatora kroz koje prolazi otopina koja se koristi u dijalizi krvi. Umrle ljude povezivala je ista vrsta dijalizatora koji su odmah bili zamijenjeni u svim bolnicama čiji su pacijenti umrli. Bila je riječ o dijalizatorima američke kompanije Baxter koje uvozi najveća farmaceutska tvrtka u Hrvatskoj – Pliva, a oštećenim obiteljima Baxter je morao platiti odštetu. To je samo jedan primjer i podsjetnik na aferu koja je potresla Hrvatsku. No, takvih je slučajeva mnogo diljem svijeta.

Vratimo se sada izjavi predstavnika tvrtke Pfizer koja je izvučena iz šireg konteksta. Predstavnik Pfizera pojasnio je da je mislio na istraživanje koje sugerira da „dvije doze [Pfizer-BioNTech-ovog Covid cjepiva] možda neće biti dovoljne za zaštitu od infekcije varijantom Omicron“, smatralo se da su cijepljeni ljudi još uvijek zaštićeni od teške bolesti, dodao je.

„Nekoliko studija sugerira da cjepiva, čak i kada ne štite od infekcije, smanjuju utjecaj varijante Omicron, prvi put identificirane u Južnoj Africi, i značajno smanjuju šanse da ljudi završe u bolnici ili umru“, prenosi BBC News (Rachel Schraer)

Bilo bi doista naivno od izvršnog direktora Pfizera da si ovakvim izjavama radi antireklamu za proizvod od kojeg njegova kompanija živi. Dapače, on nam, kako je neki dan rekao, priprema nove proizvode.


Naime, izvršni direktor Pfizera Albert Bourla izjavio je za američki CNBC da će cjepivo protiv nove varijante korona virusa – Omicron biti spremno u ožujku ove godine te da je njegova tvrtka već počela proizvoditi doze tog cjepiva. Bourla je poručio da će cjepivo biti učinkovito i protiv drugih varijanti virusa koje cirkuliraju populacijom. Kojih to varijanti, nije nam poznato, ali ne brinimo, već ćemo na vrijeme čuti kako se zovu.

Izjavio je između ostalog i to kako još uvijek nije jasno je li cjepivo protiv Omicrona uopće potrebno niti kako će se koristiti. No, njemu kao djelatniku odanom svojoj kompaniji i svom brandu je važno da Pfizer bude spreman na sve situacije te je naglasio kako će Pfizer imati spremne doze jer ih neke zemlje žele dobiti što je prije moguće.

„Nadam se da ćemo uspjeti stvoriti nešto što će imati puno bolju zaštitu, osobito protiv infekcija, jer zaštita od hospitalizacija i teških bolesti razumna je upravo sada, s aktualnim cjepivima dokle god imamo, recimo, treću dozu“, poručio je Bourla u maniri odličnika svoje kompanije.

Ljudi su, naravno, skeptični i zbunjeni. S pravom. I to ne samo zbog ovakvih izjava koje su izvučene iz konteksta, a mogu u brzini života biti protumačene kao istine koje su se nekome slučajno omakle. Ljudi su zabrinuti zbog načina na koji vlasti s njima komuniciraju. Naime, vlasti diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, najprije su uvjeravali ljude kako je spas u prvoj dozi cjepiva, pa kad je došla druga doza,  ponovila se ista priča, rekli su – spas je u drugoj dozi. Sada kad je jasno da niti druga doza ne štiti, došlo je do booster doze koja se također pokazala promašajem. I, što sad? Sada je tu Omicron. Pa se najavljuju novi sojevi, nova cjepiva.. Cijela priča kao da nema kraj.


I, kada sve to stavimo na hrpu, svakom čovjeku koji je laik s područja medicine, nameće se zaključak kako zapravo niti jedna od doza uopće ne štiti od virusa, već je očito u svemu tome jedini cilj, a to čak niti ne moramo čitati između redova, a taj cilj je – u što je moguće većoj mjeri procijepiti svjetsku populaciju na radost i zadovoljstvo velikih farmaceutskih divova poput Pfizera i gospodina Bourle.

 
Zašto se to radi, zašto tako snažno i uporno, za sada je to još uvijek relativna nepoznanica, iako se indicije tog čina polako naziru. No, vrijeme će ubrzo pokazati. Službena izvješća nastaviti će stizati. I neslužbena također, od kojih su uvijek najbolja ona s terena.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp