Nova knjiga profesora Bože Skoke – Strateško komuniciranje država, nova i prijeko potrebna knjiga

Nova knjiga profesora Bože Skoke – Strateško komuniciranje država, nova i prijeko potrebna knjiga

 

Strateško komuniciranje država” nova je knjiga redovitog profesora Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i jednoga od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka dr.sc. Bože Skoke. Riječ je o monumentalnom izdanju na 850 stranica, podijeljenom u dva dijela. Prvi dio (autorski) je posvećen teoriji i praksi javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću, dok se drugi dio (urednički) odnosi na područja primjene i hrvatska iskustva, o kojima piše dvadesetak vodećih hrvatskih stručnjaka specijaliziranih za pojedina područja strateškog komuniciranja država.

Nakladnik knjige je Synopsis (Zagreb – Sarajevo), a sunakladnici Plejada i Edward Bernays visoka škola za komunikacijski menaždment iz Zagreba. Ovaj sveučilišni udžbenik, odnosno znanstvena monografija, na izniman način objedinjuje suvremena teorijska i praktična znanja vezana uz državu kao komunikacijski subjekt u međunarodnim odnosima, uz mnoštvo slikovitih primjera, studija slučaja i svjedočanstava ljudi koji su sudjelovali u strateškim komunikacijskim projektima za države.

Neke od tema kojima se knjiga bavi su: koncept zemlje podrijetla, meka moć, nacionalni identitet i imidž, interkulturna komunikacija, javna, gospodarska i kulturna diplomacija, međunarodni odnosi s javnošću, globalni mediji, nacionalno brendiranje, nositelji strateškog komuniciranja država, potom uloga kulture, kreativne industrije, turizma, sporta, načina života, lidera i gastronomije u promociji država te razvoj hrvatske javne diplomacije…

Uz izniman dizajn i grafičko uređenje, knjiga je uistinu jedinstvena jer donosi sveobuhvatan pregled teorijskih pristupa i koncepata posvećenih ovom interdisciplinarnom području novijeg datuma, te originalan vlastiti prinos autora u razumijevanju tog fenomena i kreiranju novog modela upravljanja nacionalnim identitetom i imidžom u svrhu postizanja međunarodnog ugleda. Knjiga donosi i studije slučaja te primjere dobre prakse iz cijelog svijeta. Tako ćete moći detaljno čitati o razvoju američke javne diplomacije; o izgradnji imidža Francuske kroz kulturu; o ulozi britanskih institucija u promjeni percepcije Velike Britanije, te ulozi Tonyja Blaira u stvaranju „cool“ Britanije i genijalnoj kampanji GREAT… Moći ćete otkriti tajnu popularnosti skandinavskih država – Švedske, Finske, Danske i Norveške, ali i kao je Estonija promijenila imidž iz post-sovjetske tranzicijske republike u uspješnu nordijsku zemlju. Detaljno je istražen i razvoj brenda Španjolske… U knjizi svoja iskustva izgradnje brenda Katara opisuje bivši ministar kulture te uspješne arapske države, a bivši šef danske javne diplomacije dijeli tajne vezane uz upravljanje kriznom komunikacijom u arapskom svijetu nakon objavljivanja karikatura proroka Muhameda… Knjiga donosi i detaljnu analizu pokušaja izgradnje brenda Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Srbije.      

U drugom dijelu knjige možete pronaći priloge vodećih hrvatskih i svjetskih stručnjaka, koji pišu o primjeni strateškog komuniciranja u praksi te razvoju javne diplomacije na području hrvatske od doba renesanse, preko vremena Stjepana Radića koji je bio svjestan uloge stranih novinara, Drugog svjetskog rata i Titove Jugoslavije, pa sve do stvaranja hrvatske diplomacije i naših dana kad je bivša hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović pokušala definirati suvremeni hrvatski brend. Toliko iscrpnih podataka o ovoj jedinstvenoj temi, na jednom mjestu uistinu je bogat dar hrvatskoj akademskoj zajednici, ali i svima onima koje zanima ova atraktivna problematika. Sve to ovaj sveučilišni udžbenik čini cjelovitim, nezaobilaznim i jedinstvenim u razumijevanju i primjeni strateškog komuniciranja država. A valja naglasiti kako je ovo je prvi udžbenik posvećen fenomenu država kao komunikatora u međunarodnim odnosima, odnosno strateškom komuniciranju država, u ovom dijelu Europe, a po pristupu i načinu prezentacije sadržaja jedinstven je i u globalnim okvirima.

Zanimljivo je kako je pogovor prvom dijelu knjige napisao profesionalni diplomat i bivši ministar vanjskih poslova Davor Ivo Stier, a drugom akademik Igor Rudan.   

Budući da poznati britanski teoretičar brendiranja država Simon Anholt piše kako je upravljanje nacionalnim identitetom i imidžom postala primarna vještina vlada u 21. stoljeću, onda je ova knjiga uistinu jedinstvena, korisna i svima nama prijeko potrebna. Inače, Skoko je jedan od prvih stručnjaka na našim prostorima koji se znanstveno počeo baviti fenomenom nacionalnog brendiranja. Protekla dva desetljeća, uz svoju karijeru u praksi odnosa s javnošću kao partner u vodećoj hrvatskoj PR agenciji Millenium promocija i sveučilišnu karijeru na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, objavio je sedam knjiga.


Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp