Dragi čitatelji portala Epoha, upravo završavam prijevod jedne vrlo zanimljive knjige Simona Sineka, “Počnite od ZAŠTO” koja uskoro izlazi u izdanju Knjigoteke i koju bih vam svakako preporučio. Evo jednog malog uvida u knjigu koja nam otkriva tajne svjetskih lidera iz kojih možemo crpiti inspiraciju za naše osobne uspjehe:
“Odluke je puno teže donositi ako nemate definirano svoje ZAŠTO. Tada se oslanjamo na znanost i podatke da nam budu vodiči. Tvrtke često kažu da je glavni razlog njihova pokretanja posla, odnosno početka onoga ŠTO rade ili načina na koji to rade (KAKO), taj što su kupci to tražili. A onda će nabrojiti što su to oni tražili: kvalitetu, uslugu, cijenu i karakteristike. Sve će to biti vidljivo iz podataka koje će tvrtka kasnije prezentirati kupcu.
S obzirom na to da je dio mozga koji kontrolira donošenje odluka drukčiji od dijela mozga koji treba reagirati na tu odluku, stvara se dojam da je iznošenje podataka sasvim dobar način za privlačenje kupaca.
Međutim, postoje dokazi da, kada tvrtke rade ili pričaju ono što kupci žele, prodaja ne raste u nekom značajnom obimu niti se stvaraju nove grupe vjernih kupaca. Američki industrijalac Henry Ford savršeno je to objasnio: ‘Da sam kojim slučajem pitao ljude što bi oni htjeli, siguran sam da bi rekli da žele bržeg konja.’
To je primjer genijalnosti izvrsnog vodstva. Veliki lideri i organizacije u stanju su vidjeti ono što drugi ljudi ne vide. Dobri su u kreiranju stvari koje nama nikad ne bi pale na pamet. Kada se pokretala računalna revolucija, dotadašnjim korisnicima ne bi palo na pamet tražiti od proizvođača da naprave grafičko sučelje. A upravo to je učinio Apple.
U jeku tržišnih bitki i borbe za svakog putnika, malo bi se koja aviokompanija sjetila tražiti manje, a pružiti više. Upravo je to učinio Southwest. Za teških vremena i kriza, malo bi tko pitao svoju državu ‘što mogu učiniti za tebe’, umjesto ‘što ti imaš za mene’. A upravo je tom rečenicom John F. Kennedy započeo svoj predsjednički mandat i time jasno predočio svoje ZAŠTO.
Veliki lideri vjeruju svojem predosjećaju. Oni prvo razumiju umjetnost, pa onda znanost. Oni prvo osvajaju srca, a zatim umove. Oni počinju od ZAŠTO.” (Simon Sinek)