Svi mi jako dobro znamo da su politika i mediji usko povezani, ali rijetko se kada dogodi tako divna prigoda da javnost pred sobom ima gotovo školski primjer kako to izgleda u praksi kada političar na vlasti dirigira medijima kako se trebaju ponašati u određenoj situaciji. Andrej Plenković nam je svima pružio izvrsnu prigodu uvida u komunikaciju između politike i centralnih medija na jednoj, danas već pomalo zaboravljenoj press konferenciji prigodom koje je autoritativno prstom upirao u novinare tražeći otvoreno od njih maksimalnu poslušnost po pitanju dogovorenog PR-a, odnosno izravnog utjecaja medija na građane s naslova agitiranja za cijepljenje istih.
Dana 23. prosinca 2020. godine održana je, dakle, povijesna tiskovna konferencija na kojoj je premijer Andrej Plenković predstavio kampanju za cijepljenje protiv korona virusa u Hrvatskoj. Kako ljude uvijek najviše zanima koliko će neka kampanja koštati, bilo je za očekivati da će novinari najprije postaviti pitanje troškova kampanje te kako će se spomenuta kampanja provoditi. Šef HZJZ-a je potom izjavio kako se planiraju TV spotovi, koji će se na državnoj televiziji – HRT-u emitirati besplatno.
A, potom su uslijedili povijesni trenuci nikad dosad zabilježeni kamerom koji će moći poslužiti generacijama studenata novinarstva kao školski primjer izravne povezanosti politike i medija. To su trenuci u kojima se u odgovor na pitanja novinara uključio premijer Plenković, koji je otvoreno dijelio lekcije novinarima, ponašajući se kao profesor koji se obraća svojim učenicima.
“Nositelj kampanje je HZJZ i mi ćemo im tu pomoći. Ono što ja očekujem najotvorenije – očekujem od svih medijskih kuća da se uključe u ovo i to čvrsto. Tu podcrtavam još jedanput odgovornost medija i internetskog prostora da otklanjamo te nebuloze koje postoje u eteru i da vaša uređivačka politika; N1, NOVA, RTL, HTV, svi imate tu odigrati ulogu, tu nema dileme. Dakle, što više u eteru bude suvislih ljudi koji govore ono što je istina, a ne koji govore ono što nije istina, to će se više ljudi cijepiti. Stvar je tu jasna kao dan. A mi ćemo kao vlada, normalno, ovo pomoć’. Manje košta dobar PR nego smrt od Covida”, rekao je Plenković, upirući prstom u predstavnike nabrojenih medija.
Eto zašto ova press konferencija ne smije nikada biti zaboravljena. Ona predstavlja istinu za kojom svi svakodnevno tragamo. Dovoljno je pogledati ovu snimku, ako treba i nekoliko puta i shvatit ćemo ono što mnogi od nas već odavno znaju, jer u njoj je doista sve rečeno. I, svatko tko religiozno prati centralne medije samo prati ono što im je netko izdiktirao da nam moraju pričati. Ne zaboravimo ni to da naručitelj PR-a uvijek naručuje određenu priču s nekim razlogom.
Jer, dobar PR je najbolja stvar na svijetu, a još ako je k tome i jeftin, sreći naručitelja nema kraja. Plenković je svojom transparentnošću, otvorenošću i iskrenošću u pristupu novinarima u jednom danu unaprijedio komunikološku struku i odnose s javnošću dignuo na jednu višu razinu koju će teško tko moći dostići i nadmašiti, sada kada su sve karte na stolu i kada običan puk napokon otkriva tajne odnosa s javnošću. Sada svatko zna da je to struka koja je vrlo moćan i važan alat kojim se upravlja s javnim mnijenjem. Sada to doista više nije tajna. Struka sada mora napraviti zaokret i razmisliti što i kako dalje.