Južna Koreja kao savršeni prikaz društvenog otuđenja


U Južnoj Koreji pojavio se novi trend. Naime, iako je uvriježeno jesti u skupini od dvoje ili više ljudi, sve je više ljudi koji žele jesti potpuno sami. Novi trend koji je u porastu zove se ‘HONBAP’.

‘Honbap’ je kombinacija korejskih riječi za “sam” i “obrok” i, kao što ta riječ i sugerira, trend uključuje praksu objedovanja u svojoj samoći, bez drugih ljudi. U korejskoj kulturi smatra se da je čudno jesti sam i mnogo je normalnije jesti u grupama ili parovima. Ovaj novi trend, dakle, prekida tradiciju i dobro se uklapa u ubrzani stil života mlade digitalne generacije.

Ovaj novi trend dokazuje sve veće otuđenje među ljudima i to da tehnologija nije umrežila ljude, već ih dodatno otuđila i udaljila jedne od drugih. U južnokorejskom restoranu „On My Own“ možemo vidjeti kako izgleda ograđeni stol za samotni objed. On uključuje pristup internetu i monitor koji služi za gledanje traženih sadržaja. Tu je, dakle, tehnologija koja će čovjeku pružiti lažni osjećaj povezanosti sa svijetom i lažnu povezanost s drugim ljudima.

Ljudi su od pamtivijeka bili upućeni jedni na druge i žalosno je vidjeti nove ograde, paravane i zidove među njima, sada, evo, čak i u restoranima. Pitanje je trenutka kada će se ovaj trend proširiti po ostalim zemljama  svijeta. Japan je već na tom tragu, a očekuje se da ova ideja zaživi i drugdje.






Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp