Na aerodromu u Dallasu roboti nadziru i upozoravaju putnike bez maske da se moraju pridržavati pravila


Roboti koji su zaduženi za nadzor putnika na Dallas Love Field aerodromu visoki su 214 cm i stalno promatraju sve putnike. Njihov je zadatak provoditi red među putnicima za vrijeme pandemije. Svi putnici moraju imati masku ako se ukrcavaju na let. A, na parkingu se nitko ne smije predugo zadržavati dok čekaju da pokupe nekog putnika koji se vraća s puta.

Aerodrom Love Field ima dvije nadzorne kule, jednu u blizini preuzimanja prtljage, a drugu u blizini sigurnosnih kontrolnih punktova, kako bi se pomoglo putnicima u kretanju aerodromom i upozorilo one putnike koji krše pravila. Roboti su također osposobljeni da pozovu osiguranje aerodroma u slučaju da im je potrebna dodatna pomoć.

Roboti su uvedeni ‘u funkciju’ prije mjesec dana, kako bi pomogli u učinkovitom funkcioniranju zračne luke i provođenju zadanih pravila.

Spomenuti roboti – nadzornici izgledaju kao brojni drugi kiosci na aerodromu s ekranom osjetljivim na dodir, sadrže informacije o pronalaženju puta, mape parking garaža i uputstva za vožnju. A, roboti po imenu SCOT puno su pametniji i sposobniji detektirati što ljudi nose, a ono što je zanimljivo je to da provjeravaju nose li ljudi zaštitne maske.

Aerodromi su godinama bili na čelu tehnologije, uključujući prepoznavanje lica i druge biometrijske podatke, što je trend koji, podrazumijeva se, zabrinjava zagovornike privatnosti koji kažu da postoji malo zakona ili smjernica o tome kako treba koristiti novu tehnologiju, ako ih uopće i ima.

Sjetimo se Amazona koji je bio kritiziran 2019. godine nakon što je testirao svoju Recognition tehnologiju s policijom prije nego što je dvije godine kasnije ipak odlučio zabraniti njeno korištenje.

Ali privatne tvrtke i aerodromi bili su agresivniji, a pandemija COVID-a-19 potaknula je beskontaktnu interakciju, onu bez dodira, odnosno pomoću računala. American Airlines sa sjedištem u Fort Vorthu koristi prepoznavanje lica kako bi klijentima provjerili prtljagu, kao što međunarodni aerodrom DFW u partnerstvu sa State Departmentom koristi za tehnologiju prepoznavanja lica putnika.

Tehnologija nadzora neprestano napreduje, a pandemija je samo ubrzala njezin napredak. Sve više institucija i kompanija koristi umjetnu inteligenciju za nadgledanje prostora.

Izvor: The Dallas Morning News

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp