Obama poziva na tehničku regulaciju u sklopu borbe protiv dezinformacija na društvenim mrežama


Bivši predsjednik Barack Obama izjavio je u četvrtak da širenje dezinformacija na internetu šteti američkoj demokraciji, a tehnološkoj industriji potrebni su propisi i zakoni kako bi se riješio taj problem, što latentno govori u prilog još jačoj cenzuri.

“Čini se da nas sam dizajn ovih platformi naginje u krivom smjeru”, rekao je Obama na događaju Stanford Cyber ​​Policy Center.

Komentari dolaze u trenutku kada Kongres razmatra niz reformi za obuzdavanje moći tehnološke industrije, uključujući zakone o tržišnom natjecanju, zaštiti privatnosti i promjeni pravnog štita poznatog kao Odjeljak 230, koji omogućuje moderiranje sadržaja, ali također štiti platforme od odgovornosti za postove korisnika.

To je rasprava koja bjesni u Washingtonu posljednjih nekoliko godina. Obamin položaj je značajan jer mnogi zagovornici reformi sada njegovu administraciju smatraju prijateljskom s tehnološkom industrijom. Google je navodno imao bliske odnose s Obaminom Bijelom kućom, na primjer, sastajao se stotine puta sa zaposlenicima, prema pregledu zapisa sa sastanaka koji je objavio Tech Transparency Project.

“Možda nikada ne bih bio izabran za predsjednika da nije bilo web stranica kao što su – MySpace, Meetup i Facebook, koje su omogućile vojsci mladih volontera da organiziraju prikupljanje novca, širenje naše poruke.”, rekao je Obama . “To je ono što me je izabralo.”

Ali odnos između Washingtona i Silicijske doline u to je vrijeme bio manje napet. Stvari su se dramatično promijenile 2016.godine, nakon izbora Donalda Trumpa za predsjednika i otkrivanja Facebookovog skandala Cambridge Analytica.

Obama je rekao da “nije uvjeren da je veliko ukidanje članka 230 odgovor”. Predsjednik Joe Biden, koji je bio Obamin potpredsjednik, zalagao se za takvu politiku tijekom svoje kampanje za Bijelu kuću, iako je većina demokrata zauzela manje ekstremne stavove.

Obama ima odmjeren pristup. Rekao je da bi Kongres trebao razmotriti reforme zakona i da bi se od platformi “trebalo zahtijevati da imaju viši standard skrbi kada je u pitanju oglašavanje na njihovim stranicama”.

“Ako je pravilno strukturirana, regulativa može promicati tržišno natjecanje i spriječiti čelnike da zamrznu nove inovatore”, rekao je Obama.

Mnogi konzervativni zastupnici optužili su tvrtke društvenih medija za cenzuru na temelju ideologije, iako su platforme to poricale i rekle da jednostavno provode svoje smjernice zajednice. Obama je ukazao da argumenti o slobodi govora imaju ozbiljna ograničenja.

“Sebe bih mogao nazvati apsolutistom Prvog amandmana”, rekao je Obama. “Prvi amandman je provjera moći države. Odnosi se na privatne tvrtke poput Facebooka ili Twittera, jednako kao i na uredničke odluke koje donose New York Times ili Fox News. Tvrtke društvenih medija već odlučuju o tome što je ili nije dopušteno na njihovim platformama i kako se taj sadržaj pojavljuje. I eksplicitno kroz moderiranje sadržaja i implicitno kroz algoritme. Problem je u tome što često ne znamo koja načela upravljaju tim odlukama. “

Obama se zalagao za veću transparentnost oko dizajna tehnoloških platformi, uspoređujući koncept s vlasničkom metodom pakiranja mesa –“Oni ne moraju svijetu otkrivati ​​koja je to tehnika, ali  moraju sve reći inspektoru za meso.”, rekao je. “Na isti način, tehnološke tvrtke trebale bi biti u mogućnosti zaštititi svoje intelektualno vlasništvo, a istovremeno slijediti određene sigurnosne standarde za koje smo se mi kao država, a ne samo oni, složili da su neophodni za opće dobro.”

Obama je rekao da internetske tvrtke nisu isključivo odgovorne za polarizaciju koja je prodrla kroz društvo.

Ono što su platforme društvenih medija učinile, zahvaljujući sve većoj dominaciji na tržištu i njihovom naglasku na brzini, ubrzale su pad novina i drugih tradicionalnih izvora vijesti”, rekao je.

Obama se izravno obratio tehnološkim tvrtkama i njihovim zaposlenicima, priznajući poteškoće u promicanju zakona.

“To je prilika za tvrtke da učine pravu stvar. I dalje ćete zarađivati, ali ćete se osjećati bolje” – rekao je. “To je šansa za zaposlenike tih tvrtki da ih potaknu da učine pravu stvar. Jer ste vidjeli što je vani i želite se osjećati bolje.”

“Gotovo da sve velike tehnološke platforme sada priznaju određenu odgovornost za sadržaj objavljen na svojim platformama i ulažu u velike timove ljudi koji će to pratiti.

S obzirom na veliku količinu sadržaja, ova strategija može se usporediti s igrom Whac-A-Mole. Ipak, u razgovoru s ljudima u tim tvrtkama, vjerujem da su iskreni u pokušaju ograničavanja sadržaja koji uključuje govor mržnje, potiče nasilje ili predstavlja prijetnju javnoj sigurnosti. Oni su istinski zabrinuti zbog toga, žele nešto učiniti u vezi s tim. No, dok moderiranje sadržaja može ograničiti distribuciju jasno opasnog sadržaja, ono ne ide dovoljno daleko. “

 

Izvor: CNBC.com    

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp