Zašto Angelina Jolie otvoreno promovira i zagovara konzumaciju insekata?

Zašto Angelina Jolie otvoreno promovira i zagovara konzumaciju insekata?

Dolazimo li u iskušenje kada pomislimo na hamburger od crva brašnara ili na energetske pločice od cvrčaka? Vjerujem da je vaš odgovor negativan. No, kakav bi vaš odgovor bio kada bi spomenute proizvode promovirale slavne osobe? Naime, slavne osobe mogu povećati našu spremnost da jedemo insekte, pokazalo je novo istraživanje.

Ako želimo spasiti naš planet i riješiti neizbježnu globalnu prehrambenu krizu, moramo istražiti alternativne izvore proteina, smatraju moćnici koji su se sami pozvali da se brinu o ovom svijetu i njegovoj budućnosti. Budući da su kukci hranjivi, održiviji i lako dostupni diljem svijeta, UN-ova Organizacija za hranu i poljoprivredu poziva čovječanstvo da poveća potrošnju hrane na bazi insekata.

Dvije milijarde ljudi na svijetu već redovito konzumira insekte, ali čini se da mi ostali teško možemo premostiti taj “fuj faktor” pri pomisli o jedenju kukaca. Zapravo, ti se negativni stavovi i predrasude koje imamo kada su kukci u pitanju, smatraju jednom od najznačajnijih prepreka u promicanju konzumacije hrane od insekata u našoj bliskoj budućnosti.

Upravo se zbog toga tvrtke koje su posvećene hrani na bazi kukaca sada pitaju – kako pretvoriti taj “fuj” faktor u “njam” faktor? Jedna je studija pokazala da se isplati koristiti slavne osobe u promidžbi ove, za mnoge ljude kontroverzne prehrane.

Naime, kada javnost dobije preporuke slavnih osoba o nekom proizvodu ili usluzi, automatski se povećava povjerenje javnosti u taj proizvod ili uslugu. Upravo se zbog toga preporuke slavnih osoba tako često i koriste u marketingu za povećanje svijesti o određenoj robnoj marki i poticanje pozitivnog odgovora potrošača na proizvode koji se reklamiraju.

Na primjer, nakon što je Nespresso lansirao svoju prvu “What else?” reklamu s Georgeom Clooneyjem 2006. godine, njihovi su prihodi prvi put premašili 500 milijuna funti. Četiri godine kasnije njihov je prihod iznosio 2,5 milijarde funti, objavio je The Guardian.

S obzirom na provjerenu uspješnost metode korištenja slavnih osoba u promidžbi raznih proizvoda i usluga, u gore spomenutoj studiji istraženo je mogu li i kako potpore slavnih povećati našu spremnost da jedemo hranu od insekata. Napravljeno je 66 fiktivnih oglasa za proizvode koji se temelje na kukcima (čokolada od cvrčaka i hamburger od crva brašnara), a neki od njih su sadržavali preporuke jedne od 36 slavnih osoba iz niza industrija te je istraženo kako su ljudi reagirali na njih.

Pokazalo se da su neke slavne osobe utjecajnije od drugih. Predmetno istraživanje pokazuje da su percipirana pouzdanost slavnih osoba, znanje o hrani na bazi insekata i prikladnost kao prenositelja poruke presudni čimbenici kada je u pitanju povećanje spremnosti ljudi da probaju insekte.

Također smo otkrili da različiti spolovi različito reagiraju na različite tipove slavnih osoba, npr. glumce, glazbenike ili sportaše. Za muške sudionike najučinkovitiji su bili oglasi s glumcima ili sportašima. U međuvremenu, kod ženskih sudionica samo su glumci značajno povećali njihovu spremnost da jedu proizvode na bazi insekata.

Nastavno tome, nijedan oglas s glazbenicima nije imao značajan pozitivan učinak na javnost. Rezultati ovog istraživanja čak upućuju na to da podrška glazbenika zapravo može učiniti žene potrošače manje sklonima dodavanju insekata u njihovu prehranu.

Zanimljivo je da percipirana privlačnost slavne osobe nije utjecala na mišljenja sudionika. Iako je to uobičajeno kada su proizvodi više povezani s privlačnošću (npr. kozmetika), naša otkrića pokazuju da ljudi ne mare puno za izgled kada netko promovira proizvod koji nema nikakve veze s privlačnošću.

Ono što je možda najvažnije, ova studija pokazala je da su oglasi koje podržavaju slavne osobe, u usporedbi s oglasima bez pokrovitelja, značajno povećali spremnost potrošača da jedu hranu od insekata.

Sve u svemu, rezultati istraživanja pokazali su da podrška slavnih osoba može biti vrlo učinkovita strategija za povećanje interesa potrošača za jedenjem većeg broja insekata, pod uvjetom da se pravi tip slavne osobe koristi za pravi spol. Uzimajući u obzir sve to, možemo očekivati da će se u skoroj budućnosti veći broj slavnih osoba uključiti u globalnu kampanju promocije prehrambenih proizvoda na bazi kukaca.

Referenca:

Park, J., Motoki, K., Velasco, C. i Spence, C. (2022). Slavni kukci: Istraživanje učinka podrške slavnih na spremnost da se jede hrana na bazi insekata. Kvaliteta hrane i preferencija, 97, 104473.

https://www.bi.edu/research/business-review/articles/2022/01/why-angelina-jolie-can-make-you-eat-more-insects/

Pogledajmo sada kako je prije više od pet godina Angelina Jolie, jedna od slavnih osoba koja otvoreno promovira i zagovara konzumaciju kukaca, zajedno sa svojom djecom u Kambodži jela škorpione i tarantule te komentirala kako je njihov okus odličan. Propaganda jedenja kukaca, kao što vidimo iz priloženog, već je dugo na snazi.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp