Facebook iznenada blokirao hashtag “iznenada preminuo”


Pokušaj Facebooka da se spasi i umanji cenzuru izgleda nije uspio, jer su očito dobili nalog s vrha da pojačaju cenzuru, a ne da je smanje. Nismo ni sumnjali da će tako biti. Dakle, bilo je pitanje dana kada će cenzura na Facebooku postati još žešća. Umjesto da prestanu s cenzurom, išli su još korak dalje. Facebook je odjednom, ili možda bolje reći ‘iznenada’ odlučio sakriti sve postove s hashtagom “#diedsuddenly” (iznenada preminuo) jer napominju kako neki od tih postova ‘krše njihove standarde zajednice’. Ti njihovi famozni izgovori kako neki sadržaj krši njihove standarde zajednice već su postali predmetom sprdnje na internetu. Dakle, kada korisnici pretražuju ovaj hashtag, rezultati se ne prikazuju, a Facebook prikazuje poruku da su rezultati skriveni. Pitamo se – zašto? No, to nas zapravo nimalo ne treba čuditi, s obzirom da znamo da je cenzura na društvenoj mreži Facebook više nego jaka te svakim danom sve više steže svoj cenzorski obruč oko svojih korisnika, rastjerujući ljude na druge društvene mreže. 

Još nešto, posebno je iritantno to što Facebook ne precizira koja su to pravila određene objave tobože prekršile, nego se pojavi kao policajac kako bi izrekao kaznu prekršitelju koji nakon kršenja standarda zajednica biva sankcioniran bez objašnjenja i prava na žalbu. Prekrasno, zar ne? Zvuči kao priča iz nekog totalitarnog režima.

I, dok Facebook zahvaljujući cenzuri svakodnevno generira sve više razočaranih korisnika koje potom nepovratno gubi, korisnici Twittera i dalje koriste spomenuti hashtag za dijeljenje vijesti o ljudima koji su ‘iznenada umrli’. Većina tih tweetova navodi da su oni koji su umrli bili potpuno cijepljeni protiv COVID-a-19 aludirajući na vezu između cjepiva i njihove smrti.

Ako korisnici Facebooka objavljuju sličan sadržaj pod ovim hashtagom, postovi će vjerojatno prekršiti zabranu tehnološkog diva na širok raspon tvrdnji o cjepivu protiv COVID-a-19 i biti zamračeni, uklonjeni i tome slično, a njihovi autori blokirani, zaključani ili pribijeni na samo dno vremenskih crti svojih prijatelja, što se tiče objava. 

Facebook to niti ne krije, već kao promotor cjepiva – otvoreno zabranjuje bilo kakve tvrdnje da su “cjepiva otrovna, opasna ili da uzrokuju autizam i neurološke smetnje kod ljudi” te automatski smanjuje distribuciju svih “šokantnih priča” o cjepivima.

Blokiranje ovog hashtaga najnoviji je od mnogih dosadašnjih primjera Facebookovog cenzuriranja sadržaja koji je po njima kritičan ili postavlja pitanja o cjepivima protiv COVID-a-19.

Zar je zabranjeno pitati se – o čemu se ovdje zapravo radi? Zar je zabranjeno biti sumnjičav? Zar je zabranjeno pitati se zašto toliko zdravih ljudi svih dobnih skupina iznenada umiru? Zar je zabranjeno spomenuti njihov cjepni status? Zar moramo bespogovorno vjerovati svemu što nam se servira pod novo normalno? Tijekom pandemije Facebook je također, kao što znamo, masovno cenzurirao sadržaj protiv ‘maskiranja’, sadržaj protiv ‘zaključavanja’ i sadržaj koji kaže da je ‘korona virus pristigao iz laboratorija’ (politika cenzure koja je iznenada preokrenuta nakon što je Bidenova administracija objavila da će istražiti podrijetlo COVID-a).

Pitanje koje nam se ovdje nameće je – zašto se cenzura uopće provodi? Koji je razlog toj cenzuri? Što se to od javnosti uporno pokušava sakriti? Zna se koji režimi koriste cenzuru. Totalitarni režimi koji žele prikriti stvarno stanje stvari. Zato danas više ne možemo vjerovati ni vladama, ni korporacijama, ni organizacijama, ni medijima koji su sa svima njima umreženi.

Ne samo da Facebook masovno cenzurira sadržaj koji je u suprotnosti ili osporava vladine smjernice i medijsko nasljeđe COVID-a, već se udružio i s CDC-om koji podržava tvrtku Pfizer kako bi povećao “primanje cjepiva” i održao bliske veze s američkim federalnim agencijama u razmjeni poruke o Covidu. Sve je to udruženi biznis moćnika – vlada, organizacija, umreženih medija i korporacija. Ne možemo očekivati ništa drugo od njih doli daljnju cenzuru koja će se sigurno nastaviti. Zar smo se ponadali da može biti drugačije? 

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp