Poslovno samoubojstvo Facebooka brutalnom cenzurom

Poslovno samoubojstvo Facebooka brutalnom cenzurom

Od početka pandemije, Facebook je bio preplavljen svim mogućim informacijama o Covidu-19 i  cjepivima, od kojih su brojne bile prozvane dezinformacijama o Covidu-19  te je vrlo brzo po nalogu s vrha piramide moći usvojio politiku za njihovo uklanjanje, što nam je svima jako poznato, jer čim se u nekom članku spominjao Covid, korona virus ili cjepivo, već su stizala upozorenja, već su se lijepile naljepnice na određeni sadržaj te se sadržaj morao ukloniti s društvenih mreža. Tako je i dan danas, jer su Facebook pravila o cenzuri još uvijek na snazi.

Cenzura je nažalost uključivala i još uvijek uključuje – zaključavanje profila ljudi koji pokušavaju doći do istine, zabijanje stranica na kojima se spominje Covid na dno vremenskih crta ili potpuno zamračivanje istih, zamračivanje sadržaja koji se na bilo koji način bavi  sumnjom u cjelokupnu situaciju, uglavnom – sve što nije u skladu sa zadanim narativom biva proglašeno suspektnim i nepoželjnim na društvenoj mreži Facebook, a alati kojima se cenzori služe iz dana u dan neugodno iznenađuju sve njihove žrtve, samo zbog toga što se netko usuđuje dovesti u pitanje ono što nam se servira kao zadana i jedina istina koja smije postojati.

Davši te neviđene ovlasti cenzorima, tvrtka Meta nije bila ni svjesna da zapravo radi sama protiv sebe jer time što čine ljudima, cenzori osim što nanose štetu korisnicima Facebooka, štete ponajviše toj tvrtci koja zbog njihova virtualnog djelovanja koje po mnogome spada u cyber kriminal trpi neviđene gubitke.

Paradoksalno je to da je tobože Facebook taj koji daje ovlasti ‘provjeravateljima činjenica’, a na kraju ispada da su ti isti ‘provjeravatelji činjenica’ po ovlastima iznad Facebooka, ako je suditi po tome tko ih financira, jer sada Facebook njihove moćne financijaše iz globalnog odbora pita za dozvolu kojom bi im se omogućilo smanjenje pritiska na njihove korisnike.

Kada je riječ o priči zvanoj Covid-19, tu se vrti veliki novac i od te priče netko masno zarađuje, od farmaceutskih divova nadalje, uključujući cenzore. Stoga se moramo upitati – radi li se doista o brizi za zdravlje čovječanstva ili o namještenoj igri u kojoj će bogati i opet postati bogatiji, a siromašni siromašniji?

Da. Nama je već odavno sve to jasno, a sada je napokon postalo jasno i Facebooku. Naime, Facebook je ovim dogovorom o cenzuri ispao naivan, jer su u konačnici ispali gubitnici pogazivši vrijednosti za koje su se zalagali. Ali, glavnu riječ uvijek ima onaj koji sve to plaća. Nažalost. Njihov image koji se dičio slobodom govora odjednom je pao u vodu, sve se odjednom promijenilo na gore, a rezultat je bio očekivani gubitak brojnih korisnika koji i dalje traje.

Svi znamo što je dalje bilo, priča o virusu se nastavila, a razočarani ljudi su zbog prevelike cenzure počeli bježati na druge društvene mreže poput Telegrama i VK-a glavom bez obzira. Sada je očito došlo vrijeme da se ova uvažena tvrtka upita – treba li možda ublažiti svoja pravila i manje koristiti svoje stroge mjere nadzora objavljenih sadržaja koji se još uvijek nemilosrdno provodi putem notornih ‘provjeravatelja činjenica’ kojima su dane neviđene ovlasti za provođenje sramotne cenzure jer je tako očito moralo biti, tako je naređeno s vrha globalne piramide moći.

Za vrijeme pandemije mainstream mediji bili su ostavljeni na miru jer su bili poslušni i objavljivali sve ono što je bilo u skladu sa zadanim narativom i agendama globalista, dok su alternativni mediji skloni objavama koje se nisu mogle naći u mainstream medijima bili razapinjani, uz poneke izuzetke koji su bili ostavljeni na miru. Sve to na snazi je i dan danas. Ali, tome će morati doći kraj, jer sve skupa postaje previše očito i neodrživo, jednom riječju presmiješno. Svi oni koji financiraju ovaj cirkus morat će i sami jednog dana shvatiti da su doista pretjerali u svom teroru.

Meta, Facebookova matična tvrtka, obratila se očajnički svom nadzornom odboru tražeći od njih savjet o tome je li njihova trenutna politika još uvijek primjerena, odnosno trebaju li možda ipak ublažiti svoja pravila o dezinformacijama o Covidu-19?

“Prema ovoj politici, počeli smo uklanjati lažne tvrdnje o maskama, socijalnom distanciranju, cjepivima i još mnogo toga”, napisala je tvrtka u svojoj objavi na blogu. “Sada kada se situacija s Covidom-19 razvila, tražimo službeno mišljenje Nadzornog odbora o tome trebamo li promijeniti način na koji se bavimo ovom vrstom dezinformacija nekim drugim sredstvima, poput označavanja ili degradiranja.”

Primijetit ćemo, ovo zasigurno nisu nikakve blaže mjere, nego samo pričanje o istima. Ovo ‘označavanje’ i ‘degradiranje’, da ne kažem ‘vrijeđanje’ traje već neko vrijeme. Ovo će biti samo nastavak torture, ali za njih će bilo kakav korak u smjeru ublažavanja biti velik, tako oni misle. Očito misle da će malim ublažavanjem maltretiranja ljudi zadržati ljude uz sebe. Iako, ako ti njihovi pomaci u smjeru ublažavanja cenzure budu neznatni, u Meti nisu ni svjesni da će time samo pogoršati situaciju i opet raditi protiv sebe. Ili neka potpuno ukinu cenzuru, ili neka se pomire s tim da zajedno s cenzurom Facebook odlazi u propast.

Meta je do danas, kako kaže, uklonila nevjerojatnih 25 milijuna sadržaja vezanih uz Covid-19, u rasponu od postova o maskama i socijalnom distanciranju do prenosivosti tog virusa.

Međutim, kako stope procijepljenosti rastu, tvrtka se sada pita treba li i dalje tako temeljito nadzirati objave. Po njima je cilj djelomično postignut i sada počinju razmišljati o svom vlastitom profitu i ugledu kojega je pandemijska cenzura trajno narušila. Dakle – cilj globalnih moćnika bio je i jest upravo to – da se što više ljudi cijepi, to nikada nisu niti krili. A Facebook je bio zadužen (i još uvijek je) da im u tome pomogne.

“U mnogim zemljama, gdje su stope procijepljenosti relativno visoke, život se sve više vraća u normalu”, navodi se u Metinu izvješću. “Ali to nije svugdje slučaj i tijek pandemije nastavit će značajno varirati diljem svijeta – posebno u zemljama s niskim stopama procijepljenosti i manje razvijenim zdravstvenim sustavima. Važno je da svaka politika koju Meta provodi bude prikladna za cijeli niz okolnosti u kojima se zemlje nalaze.”

Meta će, dakle, nastaviti provoditi svoju zadanu politiku, razmišljajući usput što će to u konačnici značiti za njihov uspjeh na digitalnom tržištu. Kakva će biti njihova konačna odluka o popuštanju mjera cenzuriranja, tek ćemo vidjeti. No, ako i dođe do toga, ne bi to bilo njihovo prvo omekšavanje politike. Naime, prošlog svibnja Facebook je za divno čudo ukinuo zabranu tvrdnji da je Covid-19 izazvao čovjek.

Svaka tvrtka koja drži do sebe, drži i do svojih odnosa s javnošću, pa će tako i Meta o svom Odboru reći sve najbolje: „Nadzorni odbor sastoji se od 20 vanjskih stručnjaka i građanskih čelnika čiji je raspon stručnosti vrlo širok.“ Sve su odluke Odbora “obvezujuće”, prema Meti i samom Odboru, a tvrtka ima sedam dana da provede sve odluke u djelo nakon njihove službene objave odluke, izvještavaju iz Mete. Podsjetimo ovom prigodom i na to da je taj Odbor formirao nitko drugi nego George Soroš.

Pandemija je na neki način ispala politički vrlo važno pitanje jer je utjecala i još uvijek utječe na lokalne politike (po receptu – misli globalno – djeluj lokalno) mijenjajući živote ljudima na svakojake načine. A, kada je riječ o nadzoru političkog sadržaja i odlučivanju što je istina, a što dezinformacija, u srednjoj i istočnoj Europi Facebook se ponajviše oslanja na organizacije trećih strana za provjeru činjenica, a mnoge od tih organizacija financira upravo milijarder George Soroš koji kao i Klaus Schwab želi vladati svijetom iz sjene, doživljavajući Zemlju kao šarenu kuglicu u svojoj ruci.

Facebook navodno ima više od 60 partnera koji provjeravaju sadržaj na više od 50 jezika diljem svijeta, a 18 od 20 članova Facebookovog odbora za globalnu provjeru činjenica ima veze s Georgeom Sorošom. Svima nam je poznato da je Soroš do sada financirao brojne liberalne ciljeve diljem svijeta. Uložio je više od 50 milijuna dolara u pobjedu Bidena nad predsjednikom Trumpom, ali i u potkopavanje konzervativnih vlada u Mađarskoj i Poljskoj.

No, Sorošev utjecaj na diva društvenih medija ne završava Facebookovom globalnom komisijom za provjeru činjenica. On također financira ili neizravno financira treće strane za provjeru činjenica koje su se udružile s Facebookom u određenim zemljama, uključujući Veliku Britaniju, Sjedinjene Države i Španjolsku. Provjeravači činjenica koje on financira također se sve češće nalaze u srednjoj Europi, a Remix News identificirao je najmanje osam od 11 zemalja u regiji u kojima je organizacija za provjeru činjenica grupa koju financira Soroš.

Širina organizacija za provjeru činjenica na Facebooku vezanih uz samo jednog čovjeka zaista je zapanjujuća, a zemlje srednje i istočne Europe nisu iznimka. Te organizacije, kao što nam je poznato, imaju ovlasti cenzurirati politički sadržaj i označiti sadržaj kao “neistinit” ili “dezinformaciju”. S toliko mnogo ovih takozvanih “provjeravača činjenica” koje financira Soroš, logično je postaviti pitanje o potencijalu pristranosti na vjerojatno najvažnijoj i još uvijek najutjecajnijoj društvenoj mreži na svijetu koja je sada očito vidno zabrinuta za svoju budućnost, dok njihova konkurencija trlja ruke primajući u svoje krilo svakim danom sve više i više ljudi te naglašavajući kako kod njih nema cenzure.

Jer, eto, upravo je nepostojanje cenzure danas postalo najmoćnije oružje za promociju neke društvene mreže, a upravo je Facebook sa svojom cenzurom dao svoj doprinos tome i pomogao drugim društvenim mrežama da profitiraju na njihovim greškama. Tako to biva kada netko svjesno radi protiv sebe. Od najmoćnije društvene mreže, Facebook se sada pretvara u promotora drugih društvenih mreža koje se njihovom odvratnom cenzurom koriste kao alatom za privlačenje novih korisnika.

 

Izvor: Finance.yahoo.com, Transparency International Hrvatska, Remix News

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp