Svjetski ekonomski forum želi potaknuti i ubrzati uvođenje digitalnog identiteta

Svjetski ekonomski forum želi potaknuti i ubrzati uvođenje digitalnog identiteta

Kažu da vlade moraju razviti “digitalno povjerenje” kako bi ljudi prihvatili uvođenje digitalnih osobnih iskaznica. Poznato nam je da Svjetski ekonomski forum (SEF) promiče uvođenje sustava digitalnog identiteta, u čijoj će srži biti identitet – a tko će ga “bolje” stvoriti i održavati nego banke i tvrtke koje nude financijske usluge. Zar smo sumnjali?

Sudeći po objavi na stranicama Svjetskog ekonomskog foruma, pozivajući se na Indeks digitalnog povjerenja International Data Corporation (IDC), diljem svijeta postoje “milijarde dolara mogućnosti”, ali viša razina “digitalnog povjerenja” kao univerzalne vrijednosti ono je što nedostaje da se otključa ovaj potencijal.

SEF pozicionira identitet kao ključni element za izgradnju digitalne ekonomije. Očito postoji hitna potreba za ovim razvojem u ovom trenutku, uz neizbježno “prevladavanje kibernetičkog kriminala”, kako grupa sa sjedištem u Davosu kaže.

Digitalno povjerenje opisano je kao povjerenje koje koristi svima osiguravajući da se mrežne interakcije odvijaju s ljudima, a ne s botovima te s identificiranim pravim osobama. SEF dalje razrađuje ovu ideju povezujući je s boljom sigurnošću i privatnošću te načelima kao što su etika, pravednost i inkluzivnost.

Kome bi onda trebalo povjeriti izgradnju i kontrolu ovog sustava povjerenja temeljenog na identitetu? SEF kaže da su to banke i tvrtke za financijske usluge, pozivajući se na istraživanje potrošača koje je pokazalo da “gotovo polovica” ispitanika želi da vlade stanu iza “sigurnijeg digitalnog svijeta”, dok je 68 posto pokazalo “interes” za sustav digitalnog identiteta s neovisnim tijelom koje ga nadzire.

U članku se zatim navodi (bez navođenja brojeva) da su potrošači rekli da bi odabrali banke i financijske tvrtke kao subjekte od najvećeg povjerenja za stvaranje i održavanje sustava koji kontrolira njihov online identitet.

Izvješće SEF-a dodaje neke scenarije propasti i mračnjaštva, tvrdeći da s gospodarstvima diljem svijeta koja idu u visoku inflaciju i recesiju, a trend će se vjerojatno nastaviti – digitalna ekonomija i njen potencijal postaju važniji od ikad.

Ali – osim ako ne postoji način da se svi identificiraju online, SEF upozorava da će ljudi zapravo prestati komunicirati online. “A ako dovoljno nas izgubi vjeru u internetske usluge, veliki dijelovi globalnog gospodarstva, a time i društva, počet će se raspadati”, piše u postu na blogu, sve u pokušaju da se ponovi krajnja potreba da se bankama omogući da “izgrade povjerenje” i upravljanje našim digitalnim identitetima.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp