“Crni rasizam” u Nigeriji, bijelcima zabranjeno sudjelovati u oglasnim kampanjama


Nigerijski oglasi ubuduće će se morati oslanjati isključivo na lokalne crne modele i glasovne umjetnike, objavila je ovaj tjedan Vlada Nigerije. Promjene pravila stupaju na snagu 1.listopada 2022.godine.

“Svi reklamni i marketinški komunikacijski materijali trebaju koristiti samo nigerijske modele i glasovne umjetnike”, izjavilo je Regulatorno vijeće za oglašavanje Nigerije (ARCON) u utorak u izjavi. Trenutačnim reklamnim kampanjama koje koriste strane (bijele) talente bit će dopušteno nastaviti, ali vlasti neće izdavati nove licence za slične kampanje, dodala je Vladina agencija.

Taj je potez u skladu s Vladinom politikom “razvoja lokalnih talenata, uključujući gospodarski rast” i potpore lokalnoj industriji oglašavanja, stoji u priopćenju. Nigerija se ranije uvelike oslanjala na strane modele i stručnjake za glasovne snimke za svoje oglase, uključujući bijele modele i glasove s britanskim naglaskom, objavio je The Times.

Vlast se protiv takvih tendencija bori već duže vrijeme. IT je prije zahtijevao od tvrtki koje privlače strane talente da plate naknadu od 100.000 naira (oko 240 dolara) za svaki strani model korišten u reklami.

“Prije deset do 20 godina, ako ste provjerili reklame, rekao bih da su bile gotovo 50/50 u pogledu stranih lica i da su svi glasovi bili s britanskim naglaskom”, rekao je za glasilo  The Times, Steve Babaeko, voditelj Nigerijske udruge oglašivača . Multinacionalne korporacije poput Coca-Cole ili LG-a oslonile su se na svoje globalne reklamne kampanje u Nigeriji, u kojima su također prikazane bijele manekenke.

Prema Babaeku, nova uredba samo “sustiže” nacionalni osjećaj. “Ljudi će vam reći: ‘Ima nas oko 200 milijuna. Hoćete li mi reći da niste mogli pronaći domaće modele za ovu reklamu?’”, izjavio je Babaeko.

Šef ARCON-a Olalekan Fadolapo također je branio uredbu rekavši da “oglašavanje treba imati odjeka u ljudima”.

“Što mislite kako će to odjeknuti ako nastavimo koristiti strane umjetnike?”, upitao je, dodajući da su druge afričke nacije nametnule zabrane stranim modelima u reklamama.

Nigerijska TV voditeljica, Bolanle Olukani, rekla je da se također radi o natjecanju između afričkih naroda, budući da se mnoge reklame koje se prikazuju u Africi snimaju u Keniji i Južnoj Africi. Nigerijske agencije sada bi svoje oglase morale snimati lokalno. Po načelu – misli globalno, djeluj lokalno.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp