- Nenad Bakić
- 07/09/2022
- 17:45
Trenutna epidemijska situacija ne zahtijeva skoro nikakvu pažnju. Usporedite razvoj ove godine u usporedbi s prošlom. Upravo smo pali ispod prošle godine, uz padajući trend, a prošle godine je već preko mjesec dana bio rastući. To znači da još dugo nećemo doseći val kao prošle.
Napori pandemijskog marketinga će biti usmjereni na tekuće smrti (još prošli tjedan su govorili o ‘autobusima umrlih’), koje će ubrzano padati i još više na ‘velikom ukupnom broju smrti’, što je obmana jer treba gledati višak srmti (u prvom kometaru). To je kako bi pokušali dokazati kako su ‘bili u pravu’ kad su tražili lockdown, maske, potvrde, prekid školovanja, cijepljenje djece. Bili su u krivu.
Ostatak pandemijske ‘rasprave’ će se svoditi na promociju cijepljenja, naročito djece, ali je moja prognoza da će se malo ljudi cijepiti, a zbog izrazito lošeg nastupa promotora cjepiva u masovnim medijima na koje se oslanjaju stariji i nesposobnošću HZJZ da do njih dođe (stariji uglavnom vjeruju medijima, a nisu na mrežama). Predviđam da skoro nitko neće cijepiti djecu, i to je veliki poraz pandemijskog marketinga.
Modele i projekcije u ovom trenutku nemam namjeru raditi. Vrijeme je – valjda napokon – da svi ti znanstvenici i institucije, počevši od IRB nešto proizvedu. 926. dan je krize, a oni svi nisu proizveli ništa, nego samo lupetanje i jedan amater ih je sve zamijenio u slobodno vrijeme.
Moj angažman je sve manje potreban, postigli smo uglavnom sve ciljeve:
– država je odabrala put pandemijskog realizma još od jeseni 2020. (čuveni tweet Vlade RH 29.10.2020.), uz naravno neke greške (najveća: potvrde), i čini se da je stabilno na tom putu;
– pandemijski rezultat je vrlo dobar (puno manji višak smrti onoga što bi se očekivalo da Hrvatska ima);
– javnost ne vjeruje u lockdown, maske, potvrde, prekid školovanja, cijepljenje djece i malo tko misli da bi bilo dobro da smo imali jače ‘mjere’.