U Njemačkoj kamioni masovno ostaju bez goriva i zemlja se nalazi na rubu potpunog kolapsa


Najveći njemački proizvođač amonijaka i uree SKV Piesteritz prekinuo je proizvodnju prije dva do tri tjedna kako bi izbjegao daljnje gubitke i sprema se prodati svoje preostale udjele u AdBlueu.

Ponestaje nam proizvoda. Praznimo zalihe jer više ne proizvodimo, naglasio je glasnogovornik.

U modernim dizelskim motorima za kamione i autobuse, “AdBlue” mora biti u skladu s propisima o emisiji dušikovih oksida.

Njemačka je posebno ovisna o “AdBlue” zbog velikog udjela osobnih automobila s dizelskim motorima.

Zbog visoke cijene plina iskorišteno je tek oko 35 posto europskih proizvodnih kapaciteta amonijaka.

– Ako ne bude “AdBluea”, neće biti ni kamiona. To znači da Njemačka ostaje bez opskrbe – rekao je čelnik BGL-a Dirk Engelhard, pozivajući Scholzovu Vladu da nešto učini.

Europska energetska kriza dodatno se zaoštrila nakon što je ruski Gazprom na neodređeno vrijeme obustavio isporuku plina Njemačkoj putem plinovoda Sjeverni tok 1.

Njemačka nema lučke terminale za ukapljeni prirodni plin koji bi zamijenili ruski plin iz plinovoda, pa su tvrtke pod političkim i komercijalnim pritiskom da smanje intenzivnu proizvodnju plina ako zalihe dodatno padnu.

 

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp