Evo kako se što bolje i kvalitetnije koristiti društvenim mrežama


Tvrtka Convince & Convert neprekidno usavršava proces strategije društvenih medija. Evo jedne od najnovijih iteracija, predstavljene kao glavni govor na ESTO-u (Edukativni seminar za putničke organizacije) prošle jeseni. Donosimo kratki sažetak 8 koraka u procesu strategije društvenih medija, u namjeri da pomognemo sadržajnijem odnosu prema društvenim mrežama, posebno kad je riječ o korištenju društvenih mreža u poslovne svrhe.

Strategija društvenih medija u 8 koraka

Jedna od glavnih teza koje koristimo u našem procesu strategije društvenih medija je sljedeća:

Tvrtke bi se trebale više fokusirati na to kako biti društvene, a manje na to kako raditi na društvenim medijima.

Sa svim novim alatima i platformama koje se neprestano pojavljuju, vrlo je lako upasti u zamku razmišljanja o društvenim medijima kroz taktičku prizmu umjesto kroz stratešku. Najbolji strateški planovi za društvene medije ne ovise o alatima i postavljaju ciljeve i metriku koja zamjenjuje bilo koje određeno društveno mjesto.

Korak 1: Izgradite arku

Nitko ne bi trebao “posjedovati” strategiju društvenih medija u vašoj organizaciji. Društveni utjecaj utječe na sve kutove tvrtke i trebao bi biti više poput zraka (svugdje) nego poput vode (morate otići po nju). Stoga je prvi korak u procesu stvaranje međufunkcionalnog tima koji će pomoći u osmišljavanju i provedbi ostatka strategije.

Korak 2: Slušajte i usporedite

To je dosad već stara strategija društvenih medija, ali “slušaj” je još uvijek dobar savjet koji se često ignorira. Stvarnost je da će vam vaši klijenti (i konkurencija) dati dobar vodič gdje i kako biste trebali biti aktivni na društvenim medijima, ako proširite svoje društveno slušanje izvan imena svoje marke.

Korak 3: Koja je svrha?

Da, možete koristiti društvene medije za postizanje nekoliko poslovnih ciljeva. Ali najbolje strategije društvenih medija su one koje se usredotočuju (barem u početku) na uže obrazloženje društvenih mreža. Za što prvenstveno želite koristiti društvene mreže? Svijest? Prodajni? Odanost i zadržavanje? Odabrati jedan.

Korak 4: Odaberite metriku uspjeha

Kako ćete utvrditi da li to doista čini razliku u vašem poslovanju? Koje ćete ključne mjere koristiti za procjenu učinkovitosti strategije društvenih medija? Kako ćete nadmašiti (nadamo se) lajkove i angažman? Hoćete li mjeriti ROI?

Korak 5: analizirajte svoju publiku

S kim ćete komunicirati na društvenim mrežama? Koje su demografske i psihografske karakteristike vaših sadašnjih ili budućih kupaca? Kako to utječe na ono što možete i trebate pokušati na društvenim medijima?

Korak 6: Što je vaša jedina stvar?

Strast je gorivo društvenih medija. Nije važno tko ste ili što prodajete, značajke i prednosti vaših proizvoda nisu dovoljne da izazovu strasti. Kako će se vaša organizacija svidjeti srcu vaše publike, a ne glavi? Disney se ne bavi filmovima, već magijom. Apple ne radi o tehnologiji, već o inovacijama. O čemu se radi?

Korak 7: Kako ćeš biti čovjek?

Društveni mediji su ljudi, a ne logotipi. Društvena mehanika prisiljava tvrtke da se natječu za pozornost s prijateljima i članovima obitelji vaših kupaca. Stoga se vaša tvrtka mora (barem u određenoj mjeri) ponašati kao osoba, a ne entitet. Kako ćete to učiniti?

Korak 8: Napravite plan kanala

Tek nakon što saznate zašto ste uopće aktivni na društvenim mrežama i kako ćete mjeriti uspjeh strategije društvenih medija, trebali biste obratiti pozornost na “kako” Facebooka, Twittera, Tumblra i ostalih. Ovaj plan kanala trebao bi biti različit, po tome što imate određeni, obranjiv razlog za sudjelovanje u svakom.

Kada radimo na strategiji društvenih medija za velike tvrtke, plan i isporuka su dosta sveobuhvatniji od onoga što vidite gore, ali se temelje na ovoj skeli i procesu razmišljanja.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp