- Dario Novak
- Virgin Atlantic
Što sve kompanije danas čine kako bi postale ‘inkluzivne’? U pokušaju da postane “najinkluzivnija zrakoplovna tvrtka na nebu”, britanska kompanija Virgin Atlantic u srijedu je ukinula pravila prema kojima njezino osoblje mora nositi uniforme prema spolu. To znači da muško osoblje od sada može nositi njihova crvena odijela sa suknjama na posao, kao što osobe ženskog spola mogu nositi muška odijela ako to žele.
Tvrtka, koja je u vlasništvu milijardera Richarda Bransona, najavila je da će ažurirati svoju politiku rodnog identiteta kako bi “zagovarala individualnost”, dopuštajući svojim zaposlenicima da nose odjeću koja “izražava način na koji se identificiraju”. Svatko od članova posade moći će izabrati način svog odijevanja iz asortimana njihovih uniformi.
Prema priopćenju ove zrakoplovne kompanije, osoblje sada može slobodno odabrati bilo koju uniformu koju je odobrila tvrtka, “bez obzira na njihov spol, rodni identitet ili rodno izražavanje.” Uniforme za Virgin Atlantic kreirala je britanska dizajnerica Dame Vivienne Westwood.
Ažurirana pravila također dopuštaju osoblju i putnicima Virgin Atlantica da nose bedževe kako bi bili sigurni da im se obraćaju na temelju njihovog rodnog identiteta. Sustav zrakoplovne kompanije za izdavanje karata također će omogućiti osobama s rodno neutralnom oznakom u putovnici da koriste rodne kodove ‘U’ ili ‘X’ u svojoj rezervaciji, kao i rodno neutralnu titulu ‘Mx’. Međutim, ova je značajka dostupna samo u nekoliko zemalja, uključujući SAD, Indiju i Pakistan.
Osim toga, Virgin Atlantic je ažurirao svoju “politiku uključivanja trans”, dajući članovima ove zajednice pravo na slobodno vrijeme za medicinski tretman vezan uz promjenu spola i dopuštajući im da izaberu prostorije za presvlačenje i tuširanje.
Taj je potez, međutim, kritizirao dio javnosti koji tu odluku smatra kontroverznom ili je čak vidi kao “probuđeno ludilo”. Promjena politike Virgin Atlantica dolazi nakon što su se velike američke zrakoplovne kompanije u srpnju složile ažurirati svoje sustave do 2024. kako bi omogućile kupcima kupnju karata označenih rodom ‘X’, što znači da se putnik ne identificira ni kao muškarac ni kao žena. Novo normalno, kao što vidimo iz priloženog – postaje sve luđe i luđe. Pogledajmo kako je tvrtka Virgin Atlantic predstavila ovu svoju novu (čitaj: novo-normalnu) politiku odijevanja:
Virgin Atlantic has launched a new transgender and drag queen ad campaign declaring itself the “queerest airline.” pic.twitter.com/7DMtRUpfW3
— Ian Miles Cheong (@stillgray) September 29, 2022