Odvedimo vas na putovanje stazom sjećanja. 2014. je godina, objavili ste slike na internetu, a vaši ih prijatelji lajkaju, komentiraju, a ponekad čak i dijele kako bi privukli više pažnje. Na ovoj platformi možete igrati igre i koristiti značajku označavanja za društvenu komunikaciju s drugima. Godine 2004. Mark Zuckerberg i njegovi prijatelji stvorili su ovu platformu društvenih medija koja je revolucionirala digitalnu eru. Da, govorimo o Facebooku. Platforma društvenih medija koja je jednom sama dominirala internetom dugo vremena.
Ali sada, moć društvenih medija gubi svoju draž. Da, platforma koja je 2018. zabilježila aktivnu korisničku bazu od 2,2 milijarde trenutno pokazuje stalan pad. Ostale platforme društvenih medija koje su na kraju uvedene kopiranjem Facebooka sada popunjavaju prazninu.
Je li Facebook u padu?
Platforma koja je nekoć bila zaslužna za reinvenciju društvenog umrežavanja trenutno čini sve kako bi išla ukorak s vremenom. Međutim, potpuno propada. Carstvo Marka Zuckerberga pada, ali, iskreno, ovo se moralo dogoditi. Zapravo, postoji nekoliko razloga koji su na kraju odgovorni za pad Facebooka.
Prema statistikama, broj korisnika Facebook aplikacije u dobi od 13 do 19 godina pao je za 13% od 2019. godine. Nadalje, od 2012. Facebook nije uspio privući članove mlađe od 30 godina. Taj se problem povećao u posljednjih nekoliko godine. Navodno su se korisnici društvenih medija koji su se prije oslanjali na Facebook prebacili na Instagram, YouTube i Snapchat. Više od polovice američke populacije u dobi od 13 do 17 godina koristi internetske platforme poput Instagrama, YouTubea i Snapchata više nego Facebook, prema istraživanju Pew Research Centera .
Prema istraživanju, procjenjuje se da je 72% bivših korisnika FB-a na Instagramu u usporedbi s 85% onih koji koriste YouTube. Nadalje, 69% ljudi koji su prije koristili FB sada su na Snapchatu.
Bez sumnje, Facebook je bio prva mreža društvenih medija koja je uvela značajke koje su nekad bile privlačne. Ali od sada, u osnovi krade ideje od svakog drugog SM-a. Na primjer, sada ima kolute, što je TikTok izvorno činilo jedinstvenim. Osim toga, Facebook se nije uspio oporaviti od kontroverze oko dijeljenja podataka. Prema izvješćima, dodatak gumba “Sviđa mi se” pomogao je Facebooku da dobije informacije o ponašanju korisnika na mreži pomoću kolačića. Ovo bi mogao biti još jedan faktor u odluci korisnika da prestanu koristiti Facebook.
Natopljen vokeizmom vodio je kapitalizam
A sada, prijeđimo na drugo glavno pitanje. Facebook je najbolja ilustracija kapitalizma koji se temelji na vokeizmu. Zbog Metinog mehanizma generiranja prihoda, trenutni korisnici Facebooka samo su izdavači koji učitavaju samo promovirani sadržaj. Kao rezultat povećane vidljivosti ovog sadržaja u Facebookovom News Feedu, korisnici su navodno postali nezadovoljni i prebacili su se na druge platforme društvenih medija. Dodatno, Facebook promiče stavove kao što su rodna neutralnost, liberalizam i tako dalje.
Facebook voli postati bakljonoša za suzbijanje govora mržnje. Gotovo svi konzervativci ili oni koji zastupaju drugačije stavove od liberalnih elita žalili su se da je FB dobrovoljno poduzeo nešto protiv njih. Na primjer, 2020. godine Facebook je predstavio novi alat za zaustavljanje širenja ‘lažnih vijesti’ protiv američkog predsjedničkog kandidata Joea Bidena.
Širitelj mržnje u odabranim regijama
Treće, Facebook je uvijek služio u svrhu duboke države. FB ima dugu povijest poticanja nereda i raspirivanja napetosti u sukobljenim nacijama svijeta. Institut za sigurnosne studije otkrio je u izvješću da skupine poput Boko Harama koriste Facebook, Telegram i Whatsapp kao oružje za promicanje svoje opasne agende diljem Afrike.
Nadalje, u Indiji, kada su veliki neredi izbili u glavnom gradu New Delhiju, na kraju je utvrđeno da su videozapisi koji su se pojavili izvorno postavljeni na Facebook. No, kada je došlo do pravnog postupka, Facebook je počeo spašavati obraz.
Carstvo koje se temelji na dvostrukim standardima nikada ne može dugo trajati. Facebook je punih petnaest godina globalno dominirao društvenim medijima. Sada se, međutim, paradigma počinje mijenjati. Ljudi daju veliko ‘F’ Facebooku nakon što su prepoznali pravi identitet plavog loga.
Je li Facebook u padu? Pa, ako Facebook propadne u bliskoj budućnosti, što nije isključeno, Meta bi također potpuno propala. Pusti san Marka Zuckerberga o Metaverzumu brzo se bliži kraju.
Izvor: TFI Global, Ansh Pandey