Kanadski prijedlog zakona C-11: Zastrašujući zakon koji dopušta vladi da u potpunosti uguši slobodu govora


Kanadski Zakon o mrežnom prijenosu (Bill C-11) jedan je od nekoliko nedavnih pokušaja zapadnih vlada da uguše govor na internetu, dok tvrde da podržavaju slobodu izražavanja.

Prijedlog zakona gura kanadski ministar baštine Pablo Rodriguez – političar koji vjeruje da neregulirani govor “nagriza temelje demokracije”. I ima punu potporu kanadskog premijera Justina Trudeaua — svjetskog vođe koji je ranije rekao da sloboda izražavanja nije “sloboda mrziti nekoga”.

Trudeauov režim je prvi put pokušao usvojiti verziju ovog prijedloga zakona 2020. Međutim, ovaj zakon (Bill C-10) nije uspio 2021. nakon masovnog odbijanja načina na koji je pokušao cenzurirati govor na internetu.

Nakon što je Bill C-10 propao, Pierre Poilievre, trenutni čelnik Konzervativne stranke Kanade koji je bio član parlamenta (MP) 2021., upozorio je kritičare Billa C-10 da “budu sigurni da budemo spremni sljedeći put kad Trudeau a njegovi dolaze zbog naše slobode izražavanja”.

I samo godinu dana kasnije, Trudeau i njegov tim učinili su upravo to uskrsnuvši Bill C-10 i preimenujući ga u Bill C-11.

Zakon daje kanadskom regulatoru komunikacija, Kanadskoj komisiji za radio-televiziju i telekomunikacije (CRTC), veće ovlasti za reguliranje “programiranja” – definicija koja se odnosi na gotovo sve oblike audio-vizualnog sadržaja koje postavljaju kanadski građani.

Omogućit će CRTC-u postavljanje pravila za promociju i degradaciju sadržaja za kanadski sadržaj i zahtijevati od platformi da daju financijski doprinos kanadskom sadržaju.

Kao i kod većine zakona o cenzuri, Zakon C-11 koristi slobodu izražavanja kao crvenu haringu i tvrdi da će se zakon “primjenjivati ​​na način koji je u skladu sa … slobodom izražavanja te novinarskom, kreativnom i programskom neovisnošću koju uživaju radiodifuzna poduzeća .”

No zakon je toliko restriktivan da je čak i YouTube koji voli cenzuru upozorio da će zakon naštetiti kreatorima, a kreatori razmišljaju o napuštanju zemlje ako bude usvojen.

Evo glavnih stvari koje trebate znati o Billu C-11:

Ovlašćuje vladina regulatorna tijela da cenzuriraju sadržaj koji generiraju korisnici

Kada je gurao Bill C-11, Rodriguez je nagovijestio da se on neće odnositi na sadržaj koji generiraju korisnici ponavljajući frazu “platforme su in, korisnici su out.” Međutim, stvarni tekst zakona daje CRTC-u široke ovlasti da odlučuje spada li gotovo svaki korisnički sadržaj koji su objavili kanadski korisnici u djelokrug zakona.

U članku 4.2. prijedloga zakona stoji da CRTC “može donositi propise kojima se propisuju programi na koje se primjenjuje ovaj Zakon”.

I dok se očekuje da će CRTC uzeti u obzir tri čimbenika pri donošenju ovih propisa, dr. Michael Geist, profesor prava na Sveučilištu u Ottawi, napominje da su ti čimbenici samo razmatranja koja CRTC može jednostavno zanemariti.

“Poput izjave koju je Komisija povremeno davala političkim strankama, CRTC je slobodan prema zakonu potvrditi da je ‘uzeo u obzir’ čimbenike u postavljanju propisa i usvojio drugačiji pristup”, rekao je Geist.

Sam Zakon ovlašćuje CRTC da neizravno cenzurira bilo koji sadržaj koji spada u opseg zakona C-11 nametanjem uvjeta kanadskim aplikacijama, platformama društvenih medija i web stranicama.

Jedan od najkontroverznijih uvjeta koje CRTC može nametnuti je zahtjev koji se odnosi na “prezentaciju programa i programskih usluga za javni izbor, uključujući izloženost i vidljivost kanadskog programa i programskih usluga, kao što je izvorni program na francuskom jeziku.”

Ovaj zahtjev omogućuje CRTC-u da odluči hoće li sadržaj unutar njegove nadležnosti biti poboljšan ili smanjen na kanadskim aplikacijama, platformama i web-mjestima. A prema Geistu, ovakvo stanje stvari moglo bi dovesti do toga da platforme koje hostiraju korisnički generirani sadržaj budu prisiljene ukloniti sadržaj i primijeniti oznake upozorenja na širok raspon legitimnih sadržaja.

Može ciljati na širok raspon aplikacija, platformi i web stranica

Dok se većina rasprava oko nacrta zakona C-11 usredotočila na to kako će utjecati na sadržaj koji generiraju korisnici na društvenim medijima, potencijalni opseg zakona zapravo je mnogo širi jer ne sadrži odredbe koje ograničavaju njegov opseg na društvene mreže i medije platforme.

Rani vladin memorandum o Billu C-10 (prethodnik Billu C-11) potvrdio je da kanadska vlada želi ciljati na usluge audioknjiga kao što su Audible, podcast aplikacije kao što su Pocket Casts i Stitcher, usluge strujanja glazbe kao što su Apple Music i Amazon Music , usluge strujanja sporta kao što su DAZN i MLB.tv, usluge strujanja videa kao što su Netflix i Disney+, usluge strujanja kao što je BritBox, web stranice kao što su BBC i TVO, platforme za igre kao što je PlayStation, aplikacije za vježbanje kod kuće i više.

To će ograničiti doseg nezavisnih kanadskih kreatora

Čak i ako CRTC ne koristi svoje ovlasti prema Billu C-11 za poticanje degradacije zakonitog sadržaja, svi zahtjevi za predstavljanje ili otkrivanje nametnuti aplikacijama, platformama ili web-mjestima i dalje će vjerojatno ograničiti doseg nezavisnih kanadskih kreatora i ojačati mainstream medije.

Prema Geistu, trenutna pravila za određivanje je li dio sadržaja “Certificirani kanadski sadržaj” “usmjerena su na dobro etablirane produkcije koje ne spadaju u prvi digitalni svijet” i nejasno je je li sadržaj neovisnih, prvih digitalnih kreatora čak se kvalificira kao certificirani kanadski sadržaj. . To znači da je veća vjerojatnost da će sadržaj glavnih kanadskih medijskih kuća biti odabran za davanje prioriteta kada se nametnu zahtjevi za uvođenje i provedbu zakona C-11.

Geist tvrdi da će “utjecaj biti nevjerojatno štetan za prve digitalne kreatore, kojima bi njihov sadržaj mogao biti deprioritetniji u njihovoj zemlji na temelju kanadskog zakonodavstva koje provodi CRTC.”

Čak i ako je sadržaj nezavisnog kreatora odabran za davanje prioriteta, način na koji zahtjevi Billa C-11 za prezentaciju i provedbu nameću kanadski sadržaj korisnicima koji nisu nužno zainteresirani za sadržaj vjerojatno će rezultirati nižim stopama angažmana. Ove smanjene stope angažmana uzrokovat će algoritme da rjeđe preporučuju kanadski sadržaj izvan Kanade i u konačnici će smanjiti doseg nezavisnog kanadskog sadržaja u ne-kanadskim zemljama.

To će Kanađanima pružiti lošije online iskustvo

Način na koji Bill C-11 forsira kanadski sadržaj u feedove kanadskih korisnika također ima štetan učinak na njihovo online iskustvo. Umjesto da mogu ispuniti svoje feedove zanimljivim sadržajem svojih omiljenih kreatora, Kanađani će imati određenu količinu potencijalno irelevantnog sadržaja nametnutog zahtjevima CRTC-a.

Ne samo da zakon sprječava Kanađane da u potpunosti kontroliraju i prilagode svoje feedove, već im treba i više vremena da pronađu nekanadski sadržaj. Čak i ako kanadski korisnici poduzmu izričite korake za traženje ne-kanadskog sadržaja, zahtjevi zakona C-11 neprestano će gurati unaprijed određenu količinu kanadskog sadržaja u njihove feedove.

Osim toga, Zakon C-11 mogao bi smanjiti broj aplikacija, platformi i web stranica dostupnih Kanađanima jer bi visoka cijena usklađivanja mogla uzrokovati da neke tvrtke povuku svoje usluge iz Kanade.

Štoviše, Kanađani će vjerojatno morati platiti više za pristup aplikacijama koje se temelje na pretplati, platformama i web stranicama koje potpadaju pod Bill C-11, jer pogođene tvrtke prenose troškove usklađenosti na korisnike.

To bi moglo stvoriti probleme s privatnošću za neovisne kanadske kreatore

Uvjeti zakona C-11 mogli bi dovesti do problema s privatnošću za nezavisne kanadske kreatore jer je jedini praktičan način da ti kreatori potvrde da su Kanađani predaju osjetljivih osobnih podataka.

Kanadski federalni povjerenik za privatnost, Philippe Dufresne, priznao je da će to biti slučaj tijekom njegovog pojavljivanja pred Stalnim odborom Senata za promet i komunikacije.

“Međutim, zahtjevi za otkrivanjem mogli bi potencijalno zahtijevati prilagodbe postojećih algoritama koji se oslanjaju na osobne podatke ili analizu osobnih podataka kako bi se utvrdilo je li sadržaj koji generiraju korisnici kanadski”, rekao je Dufresne odboru.

A ta ograničenja privatnosti nisu ograničena na algoritme. Što više osobnih podataka tvrtke imaju, to je razorniji utjecaj na privatnost njihovih korisnika ako do povrede podataka ikada dođe.

Nesrazmjerno utječe na male platforme

Većina velikih aplikacija, platformi i web stranica ima značajne mogućnosti prikupljanja podataka, koristi napredne algoritme i generira milijarde dolara prihoda. Ovi resursi olakšavaju ovim platformama ispunjavanje zahtjeva Billa C-11 za identifikaciju kanadskog sadržaja, davanje prioriteta kanadskom sadržaju na način koji je u skladu s nalozima CRTC-a i financijski doprinose proizvodnji kanadskog sadržaja.

Međutim, manjim uređajima s rudimentarnijom tehnologijom i manjim prihodom bit će teže ispuniti zahtjeve zakona C-11. Neki čak mogu smatrati da su troškovi usklađivanja toliko previsoki da nemaju drugog izbora nego da se potpuno povuku s kanadskog tržišta.

Potencijalni problemi s privatnošću povezani s Billom C-11 također bi mogli naštetiti manjim platformama koje se pokušavaju razlikovati od svojih velikih tehnoloških pandana nudeći privatnije iskustvo svojim korisnicima. Te bi platforme mogle biti prisiljene početi prikupljati osobne podatke kako bi se pridržavale uvjeta zakona i time izgubiti konkurentsku prednost u odnosu na tehnološke divove.

Unatoč velikim problemima s Billom C-11, on je već prošao kroz Donji dom Kanade i na rubu je usvajanja u Senatu. Međutim, postoje neki članovi Senata koji se protive zakonu i nadaju se da će ga poništiti prije nego što postane zakon.

Cijeli tekst zakona C-11 možete pročitati pročitajte ovdje.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp