Takozvani robotaxiji pojavljuju se diljem Kine. Tehnološki div Baidu, poznatiji po svojoj tražilici zbog koje se ponekad naziva i kineski Google, među tvrtkama je koje testiraju uslugu samovozećeg taksija.
Baidu je testirao svoje samovozeće taksije u 10 gradova diljem zemlje, a ljetos je dobio odobrenje za uvođenje vozila koja su u potpunosti bez vozača u glavnim metropolama Wuhan i Chongqing.
U glavnom gradu, Pekingu, gdje je sjedište tvrtke, čovjek još uvijek po zakonu mora sjediti na suvozačevom sjedalu – ali oni nemaju baš puno posla.
Uz senzore, radare i kamere postavljene po cijelom automobilu, računalo je u potpunosti zaduženo za navigaciju. Napredak u tehnologiji znači da najnoviji modeli koštaju svega oko 37.000 USD – otprilike upola manje od prethodne generacije. Pad cijena otvara put masovnoj proizvodnji.
Sama usluga Baidu nudi iskustvo slično aplikacijama za dijeljenje vožnje poput Ubera. Skinete aplikaciju na svoj pametni telefon, odredite svoju lokaciju i odredište i pojavi se automobil. Razlika je u ovoj fazi u tome što kupci Baidua moraju birati s popisa postojećih stanica, poput autobusnih stanica, umjesto da samo biraju bilo koju određenu lokaciju do koje žele doći.
CBS News je isprobao uslugu Baidu u Pekingu, a zatim je za usporedbu prošao istu rutu u tradicionalnom taxiju s vozačem.
Samo putovanje Baiduom bilo je glatko, ali nešto sporije od staromodne metode.
Zaslon na stražnjim sjedalima pruža vizualni prikaz kako robotaxijev softver skenira i nadzire prostor oko vozila kako bi locirao druge automobile, ljude, bicikle i bilo što drugo što bi moglo stati na put.
Drugi klijenti općenito su izrazili pozitivna mišljenja o usluzi za CBS News, nazivajući je praktičnom i jednostavnom za korisnike, iako su rekli da bi rutama trebalo dodati više dostupnih “stanica”. Nitko od njih nije izrazio zabrinutost za svoju sigurnost.
Baidu tvrdi da je već obavljeno 1 milijun vožnji otkako je uveo uslugu prije pet godina, a planira se proširiti u još desetke kineskih gradova do 2030. godine.
U izvješću Boston Consulting Groupa o robotaxi uslugama općenito kaže se da bi naša društva imala koristi od njih, s manje gužvi i u gradovima pogodnijima za život zahvaljujući barem samim vozilima koja rade na struju, a ne na fosilna goriva, što bi smanjilo onečišćenje zraka u gradovima.
Samovozeći taxiji neće biti usamljeni roboti na kineskim cestama. Baš kao i u SAD-u, službe za dostavu hrane, kao što nam je poznato, već testiraju manja autonomna vozila u Kini koja bi uskoro mogla ljudima dostavljati sve, od kave do pizze. Elon Musk već duže vrijeme najavljuje lansiranje svojih robotaxija bez vozača. Tehnologija rapidno napreduje, a kako se osjećaju putnici u automobilima bez vozača, znaju samo oni. Mnogi ljudi još uvijek s pravom zaziru od te opcije.