Građanima Londona uskoro će se naplaćivati dvostruka naknada za ispuštanje ugljik-dioksida tijekom vožnje

Građanima Londona uskoro će se naplaćivati dvostruka naknada za ispuštanje ugljik-dioksida tijekom vožnje

U Engleskoj se središnji London smatra zonom niske emisije ugljičnog dioksida gdje se vozačima naplaćuje 14,56 eura po danu jer taj dio grada pokreću fosilna goriva.

Gradonačelnik Londona, Sadiq Khan, sada želi proširiti tu politiku na cijeli grad.

Od 29. kolovoza sljedeće godine Zona ultra niskih emisija (ULEZ), koja trenutno pokriva srce Londona, bit će proširena na granicu šireg Londona, potez koji će povećati troškove za stotine tisuća putnika i stanovnika koji voze ne- usklađena vozila.

Nesukladna vozila su naravno ona koja ispuštaju ugljični dioksid.

Khan je odluku o proširenju zone opisao kao “jednu od najtežih odluka” koju je dosad donio.

Ipak, tvrdi da će 5 milijuna ljudi imati koristi od čišćeg zraka.

Smanjena emisija ugljičnog dioksida za 50%

Ova je politika do sada pridonijela smanjenju emisije ugljika za 50%.

Međutim, zrak je još uvijek izuzetno zagađen, što trajno šteti zdravlju Londonaca i dovodi do tisuća preuranjenih smrti svake godine.

Najviše smrtnih slučajeva zabilježeno je u vanjskim londonskim četvrtima, objašnjava gradonačelnik ovog grada.

Velik broj građana je protiv politike niskih emisija

Grad je donio odluku o proširenju zone niske emisije unatoč velikom protivljenju građana. Protiv ovog zakona izjasnilo se čak 80% stanovništva.

To nam samo govori da demokracija postoji samo da bi zadovoljila volju građana, sve dok nije u sukobu s politikama nacionalnih oligarha i njihovim programima.

Usvajanje ove politike značit će da će 200.000 unutar granica šireg Londona moraju platiti odštetu u iznosu od 14,56. Euro.

Naknada za povećanu emisiju ugljičnog dioksida vrijedi tijekom cijele godine, osim za Božić.
Iz Transporta za Londo priopćili su da će kazna za one koji ne plate odštetu biti povećana i iznosit će 209 eura. Ova naknada bit će prepolovljena ako se plati unutar dva tjedna.

Ili je možda politika čišćeg zraka osmišljena kako bi podebljala novčanik gradskog proračuna, navode iz Saveza malog gospodarstva (FSB).

Organizacija je rekla da će mnogi njeni vozači u izvan Londona biti pogođeni ovom politikom i da je jasno da se taj potez radi kako bi se napunila blagajna Transport for London.

S druge strane, Konzervativna grupa u Londonu objavila je na Twitteru kako

“Londončani se suočavaju s plaćanjem troškova života od 14,56 eura dnevno ako voze automobile na fosilna goriva, ako se većina stanovnika protivi ovom zakonu”.

“Cijela njegova osnova za širenje zone pod izlikom javnog zdravlja ne može izdržati znanstveni nadzor”, rekao je Brian Gregory, direktor politike saveza.

“TfL ima veliku rupu u proračunu i gradonačelnik Khan želi popuniti tu rupu na bilo koji način”, dodao je.

Nicholas Lys, voditelj cestovne politike u tvrtki za servisiranje vozila RAC, rekao je da će objava biti “udarac čekićem za očajne vozače i tvrtke”.

I više od punjenja proračuna

A mi znamo da imamo razloga sumnjati kada će se ta politika prenijeti na ostatak Engleske, zatim Europu i postati interkontinentalna.

Ovo će natjerati sve koji žele voziti automobile na bazi fosilnih goriva moraju platiti odštetu koju si prije ili kasnije neće moći priuštiti.

O ovakvim zakonima iz više razloga moramo na vrijeme obavijestiti prijatelje, obitelj i širi krug prijatelja, kako bi i sam pokušaj njihovog uvođenja stajao na putu.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp