Meke vještine i neverbalna komunikacija

Meke vještine i neverbalna komunikacija

Kandidati s dobro razvijenim mekim vještinama imaju veću šansu i kompetitivniji su u dobivanju bilo kojeg posla. Meke vještine su međuljudski atributi koje nasušno trebate za uspjeh na radnome mjestu. To je povezano s načinom na koji se odnosite prema drugim ljudima te shodno tome i na način kako radite s drugim ljudima.

Što su meke vještine?

Meke vještine razlikuju se od tvrdih vještina, koje su izravno relevantne za posao na koji se prijavljujete. Tvrde vještine često su mjerljive i lakše ih je naučiti od mekih vještina. Tvrda vještina za stolara, na primjer, može biti sposobnost upravljanja električnom pilom ili izrada okvira za sliku.

Bez obzira na posao na koji se prijavljujete, trebate imati barem neke meke vještine. Da biste uspjeli na poslu, morate se dobro slagati sa svim ljudima s kojima komunicirate, uključujući menadžere, suradnike, klijente, dobavljače i sve ostale s kojima komunicirate dok ste na poslu. To su vrste vještina koje svi poslodavci cijene.

Poslodavci žele zaposlenike koji su u stanju učinkovito komunicirati s drugima tj. koji imaju razvijene meke vještine. Te se vještine također vrlo teško podučavaju, tako da poslodavci žele znati da kandidati za posao već imaju meke vještine kako bi bili uspješni.

Popis mekih vještina:

U nastavku se nalazi popis najvažnijih mekih vještina koje većina poslodavaca traži. Također uključuje popis srodnih vještina koje poslodavci često teže tražiti na radnome mjestu. Razvijte te vještine i naglasite ih u prijavama za posao, biografijama, dopisima i intervjuima. Pokazivanjem  da imate vještine koje tvrtka traži će vam pomoći da se zaposlite.

Komunikacija Koliko dobro komunicirate? Komunikacijske vještine su važne u gotovo svakom poslu, kao uostalom u životu općenito. Dobri i vješti komunikatori postižu puno veće uspjehe ne privatnom i poslovnom planu. Introvertima je komunikacija ponekad problem, dok su ekstrovertni ljudi vječno željni komunikacije. Kakav god da ste tip osobe, znajte da ćete vjerojatno morati komunicirati s ljudima na poslu, bilo da su to klijenti, kolege, poslodavci ili dobavljači. Također ćete morati moći govoriti jasno i uljudno s osobama osobno, putem telefona i pisanim putem. Niti jedan posao nećete moći raditi bez komunikacije s drugim ljudima. Zato je važno da obratite pozornost na kvalitetu vaše komunikacije.

Verbalna komunikacija – Vaš govor je vrlo važan dio vaše komunikacije. Trudite se da se izražavate razgovjetno, da vam misao teče, da ne prekidate vaše sugovornike, da vam ton bude ugodan i prijateljski, da se koristite uljudnim riječima. Cijeloga života možemo raditi na našoj verbalnoj komunikaciji i činiti je boljom. Ne žurite se ispuniti tišinu u tijeku razgovora. Radije pustite druge da izreknu svoje stavove prije vas, kako biste potom vi izrekli svoj. Davanje prednosti drugima je dobra taktika iskazivanja nenametljivosti i strpljivosti u verbalnoj komunikaciji.

Slušanje – Koliko dobro slušate druge ljude? Upamtite – slušati druge je vrlo bitno i može vam pomoći na vašem poslovnom putu. Morat ćete naučiti biti dobar slušatelj. Poslodavci žele zaposlenike koji ne samo da mogu komunicirati vlastite ideje, već i suosjećajno slušati druge. Slušanje je posebno važna vještina u poslovima podrške korisnicima.

Pregovaranje – Koliko ste dobri u pregovaranju? Nije lako pregovarati, jer je poznato da svi sugovornici tijekom pregovora imaju na umu neke svoje partikularne interese, odnosno interese svoje tvrtke ili organizacije koju predstavljaju. Uvijek u pregovorima nastojte zadovoljiti interese obiju strana na obostrano zadovoljstvo te se tijekom istih pokušajte staviti u poziciju drugog pregovarača kako biste lakše s njim postigli konsenzus.

Neverbalna komunikacija – Koliko ste upućeni u tajne neverbalne komunikacije i samim time osviješteni u odavanju vaših misli i stavova drugim ljudima? Ta će vam saznanja znatno pomoći u komunikaciji s drugim ljudima jer ćete putem govora tijela vaših sugovornika moći na neki način pročitati njihove misli i raspoloženja tijekom razgovora s njima, što znatno olakšava komunikaciju i vašu mogućnost procjenjivanja vaših sugovornika.

Čitanje govora tijela – Nastavno na neverbalnu komunikaciju u općenitom smislu, kao što rekosmo, dobro je znati čitati govor tijela vaših sugovornika. Na taj način odmah znamo ide li naš razgovor u dobrom smjeru ili ne.

Uvjeravanje – Koliko ste uvjerljivi? Upitajte se koliko ste uvjerljivi u vašoj komunikaciji i prezentiranju vaših ideja drugim ljudima? Kako biste bili uvjerljivi, prezentirajte vlastite ideje sa strašću i zanosom. Ne odrađujte prezentacije, već se dajte sto posto u prezentiranju onoga što želite prezentirati ljudima.

Prezentacija – Za prezentaciju trebate uvijek biti dobro pripremljeni i naoružani svim multimedijalnim sredstvima koja će vam pomoći da vaša prezentacija bude što uvjerljivija i vaš auditorij što zadovoljniji prezentiranim.

Javni govor – Obratite pozornost na vaš javni govor. To nije kolokvijalni, svakodnevni govor, već javni govor kojim se obraćate cjelokupnoj javnosti. Upamtite to. Govorite polagano, razgovjetno i umjereno glasnim tonom koristeći se standardnim jezikom i izbjegavajući dijalektalni govor. Trudite se naglasiti bitne riječi kako biste u što kraćem roku uspjeli reći ono što želite i što vam je važno.

Pričanje priče – Koliko ste dobri u pričanju priča? Od malih nogu kada smo svi voljeli da nam roditelji pričaju priče, pa sve do naših odraslih dana kada jedni drugima svakodnevno pričamo neke priče, svjesni smo da su priče dio našega života i da ih svi mi pričamo. Svaka priča ima svoj početak, svoj zaplet i svoj kraj – epilog kada se podvlači crta i povlači neka pouka iz cijele priče. Priča mora imati neku pouku – imajte te to na umu. Ne pričajte priče radi priča, već radi toga da bi netko iz te priče mogao nešto pametno naučiti.

Vizualna komunikacija – Ne zaboravite da je izgled vrlo važan element u vašoj komunikaciji i prezentaciji vašim sugovornicima. Ugled traži izgled. Vaš izgled doprinosi cjelokupnom dojmu koji o vama imaju vaši sugovornici od prvog trenutka. Budite uvijek uredni i pristojno odjeveni kako bi se vaši sugovornici osjećali ugodno u vašem društvu. Držite do sebe i do vašeg izgleda.

Pisanje poslovnih pisama, molbi, izvješća i prijedloga – U pisanju dopisa, izvješća, molbi i svih ostalih poslovnih pisama budite jasni u vašoj poruci koju želite poslati. Ne zaboravite spomenuti ime osobe kojoj se obraćate i uvijek na kraju svakog poslovnog pisma naglasiti vašu zahvalnost na ispunjavanju vaše molbe, zahtjeva i tome slično. Trudite se biti što jezgrovitiji u vašem pisanom nastupu kako primatelju vaše poruke ne biste oduzeli previše vremena. Upamtite – vaše pisanje je također vaš govor i način na koji se prezentirate drugima. Stoga, obratite pozornost na odabir vaših riječi i ton kojim se nekome obraćate. Budite uvijek uljudni i srdačni jer to je jedini put ka uspjehu.

Kritičko razmišljanje – Nikada nemojte prestati biti samokritični. Samokritičnost nam pomaže da uvijek budemo bolji nego što smo bili jučer. Dozvolite kritičko razmišljanje i sebi i drugima, jer sve i svi smo podložni konstruktivnoj kritici. Ljudi koji se ne boje kritički razmišljati su ljudi sa stavom koji su poželjni u svakoj tvrtki i organizaciji. Nikada ne kritizirajte radi pukog kritiziranja, već radi poboljšanja efektivnosti vašeg tima i funkcionalnosti vaše tvrtke.

Zapisivanje vještina – Zapisati često puta znači i upamtiti. Stoga, zapišite vještine kojima želite ovladati kako biste ih upamtili i svjesnije radili na njihovu poboljšanju.

Ako malo bolje pregledate navedenu listu vidjet ćete kako se većina toga odnosi upravo na neverbalnu komunikaciju: slušanje, pregovaranje, uvjeravanje, prezentacija, javni govor, čitanje govora tijela, vizualna komunikacija. Sve su ovo vještine koje zahtijevaju dobro poznavanje i vladanje neverbalnom komunikacijom.

Neverbalna komunikacija čini većinu naše svakodnevne komunikacije bilo da se radi o poslovnom ili privatnom životu, bilo da pričamo s nekim licem u lice, na telefon ili video pozivom. Zbog toga nam je izrazito bitno da imamo pod kontrolom naše osobne neverbalne znakove, ali da također imamo sposobnost pročitati potrebe drugih ljudi kako bismo pravilno i pravodobno reagirali na njih.

Te potrebe su vrlo često neizrečene i vrlo suptilne, tako da uglavnom prođu neopaženo. Razvijanjem sposobnosti čitanja govora tijela pospješujemo svoje međuljudske vještine i time si omogućujemo da pravodobno reagiramo na takve, neizrečene, potrebe drugih ljudi. Dobrim upravljanjem vještine neverbalne komunikacije uz urođenu nam intuitivnost, ostvarit ćete bolju prodaju i steći prednost prilikom pregovora i uvjeravanja. Također moć pravilnog komuniciranja je najtraženija karakteristika kod ljudskih vještina jer znati pravilno komunicirati na dva nivoa, na svjesnom i nesvjesnom izrazito je moćno.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp