Balenciaga poručuje da istražuje kako su oglasi s “uznemirujućim dokumentima” postali dio kampanje koja uključuje djecu.
Francuski luksuzni brend Balenciaga ispričao se zbog svoje reklamne kampanje koja je prikazivala dvoje male djece kako poziraju s medvjedima u bluzama u sado mazo stilu i sadržavala je sudske dokumente u kojima se spominje “virtualna dječja pornografija”.
“Iskreno se ispričavamo zbog bilo kakve uvrede koju je naša blagdanska kampanja mogla uzrokovati. Naše plišane torbe s medvjedićima nisu trebale biti prikazane s djecom u ovoj kampanji”, rekla je tvrtka u izjavi objavljenoj u utorak na svom Instagramu . “Odmah smo uklonili kampanju sa svih platformi.”
Dva sata kasnije, druga se izjava pojavila na Instagram priči tvrtke: “Ispričavamo se zbog prikazivanja uznemirujućih dokumenata u našoj kampanji. Ovu stvar shvaćamo vrlo ozbiljno i poduzimamo pravne radnje protiv strana odgovornih za kreiranje seta i uključivanje neodobrenih artikala za naše foto snimanje kampanje za proljeće 23. Najoštrije osuđujemo zlostavljanje djece u bilo kojem obliku. Zalažemo se za sigurnost i dobrobit djece.”
Oglasi koji su promovirali Balenciaginu kolekciju proljeće/ljeto 2023. uklonjeni su s web stranice tvrtke i izbrisani s društvenih mreža.
Konzervativni komentatori u ponedjeljak su brzo zazvonili na uzbunu, optuživši tvrtku za platformiranje “frizera”, seksualiziranje djece i proizvodnju “dječje pornografije”. Neki korisnici Twittera istaknuli su “demonske” elemente, poput zatamnjenih očiju i imena demona “Baal-a”.
Desničarske ličnosti također su brzo iskoristile Balanciagine fotografije za davanje primjedbi protiv trans i homoseksualaca. Na Fox Newsu, Tucker Carlson rekao je kako misli da je oglas dio većeg trenda “odraslih koji prelaze granicu… dubokog uplitanja u seksualnost djece”, dodajući komentar pun mržnje o trans djeci. U tweetu, Ben Shapiro je povezao reklame s prisutnošću sado mazo opreme na povorkama ponosa.
Anti-LGBTQ reakcija desničarskih medija na Balenciaginu kampanju dolazi nakon višemjesečnog fokusiranja konzervativnih medija na uništavanje LGBTQ prava. Također dolazi samo nekoliko dana nakon što je netko upao u gay klub u Colorado Springsu u subotu navečer, pucajući i ubivši pet ljudi i ranivši još 18. Incident se istražuje kao zločin iz mržnje. Dvoje mrtvih bili su transexualci.
Kako su se reakcije protiv Balenciage nastavile, isprika tvrtke izravno je osudila sadržaj oglasa i detaljno opisala planove brenda da istraži kako su nastali. Međutim, mnogi od 130.000 tweetova o Balenciagi koji su objavljeni u proteklih nekoliko dana pokazuju da ljudi ne misle da je isprika dovoljno dobra.
“Balenciaga je u mojim očima jako pala, nije me briga kakvo će objašnjenje smisliti. ne petljajte se s djecom”, napisao je jedan korisnik Twittera u utorak.
I cannot believe Balenciaga just- who signed off???? Who’s idea was it even because they need to be in jail. This is concerning. Horrifying.
— 𝓐𝓷𝓰𝓮𝓵 ☁️🏹 (@angelmillk) November 21, 2022
if balenciaga took this matter so seriously they never would’ve published that campaign or come up with the concept in the first place pic.twitter.com/2lb3ygE0XL
— tori (@voguepearls) November 22, 2022
Most people are going to ignore the Balenciaga ad just to avoid speaking out against it. In a few weeks, most people won’t even remember & it’ll be business as usual for them & in a few years, Balenciaga will try again.. in a new way.
— Tori Nicks 2.0 🛰 (@MajestyRia) November 21, 2022
Balenciaga isn’t apologizing for what they did.
— CJ Pearson (@thecjpearson) November 23, 2022
Balenciaga is apologizing because they got caught.
Don’t confuse the two.
Exodus Cry, kršćanska zagovaračka skupina koja se protivi seksualnom radu i pornografiji, rekla je u izjavi poslanoj BuzzFeed Newsu da je Balenciagina isprika bila “kolektivna pobjeda za sve koji su prozvali kompaniju vrijednu milijardu dolara”.
“Jasno je da je Balenciaga shvatila poruku: NIKADA NIJE U REDU seksualizirati djecu”, stoji u izjavi. “Znamo da će ovo poslužiti kao lekcija mnogim drugim tvrtkama, velikim ili malim, koje su u iskušenju uvesti slične uznemirujuće teme u svoje proizvode ili oglašavanje.”
Balenciaga je bila jedna od mnogih kompanija koje su prekinule veze s Kanyeom Westom u listopadu nakon što je dao antisemitske komentare, koje su iznijeli konzervativni komentatori. Neki ljudi, poput konzervativne komentatorice Candace Owens, pozvali su dugogodišnju obožavateljicu Balenciage Kim Kardashian da progovori. Drugi su implicirali da ono što je West učinio nije ni izbliza tako loše kao ovo.
Balenciaga severed their ties with @kanyewest due to a tweet.
— CJ Pearson (@thecjpearson) November 22, 2022
Yet they expect us to just “accept their apology” after they get caught up sexualizing children?
They’re not apologizing because they’re sorry. They’re apologizing because they got caught.
So Balenciaga drops Kanye West (Mr. Sunday Service) and then proceeds to release it’s child pornography campaign? How far are we going to let this shit go? Honestly? These people are psychotic and I’m starting to think a lot of y’all like watching. Who’s voting for these weirdos? pic.twitter.com/yEqU3v6CZy
— Royce White 🇺🇸 (@Highway_30) November 22, 2022
Funny how Balenciaga made reference to child porn while using a child model holding a teddy with a bondage outfit on and they won’t be “cancelled” but Kanye had his bank account frozen and lost multiple deals / money and Kyrie had to do 5 or 6 actions to prove he was sorry.
— Lin Mei (@linmeitalks) November 23, 2022