Google predstavlja bihevioralne “intervencije”


Google je predstavio svoj projekt pod nazivom “Info Interventions” temeljen na, kako kaže, biheviorističkoj znanosti koja bi, ako se koristi prema uputama te “intervencije” mogla “naučiti” korisnike da postanu otporni na online prijetnje.

Još jedno obećanje je da se korisnici “dezinformacija koje prethode bunkingu” mogu “imunizirati”.

Kako bi ovo trebalo funkcionirati? Google je postavio web mjesto za koje kaže da ima za cilj pružiti smjernice za točnost koje bi usmjerile pozornost korisnika na ono što Google odluči da se smatra točnim informacijama.

A da bi se to postiglo, trenutno se čini da je “hipoteza” da “podsjećanje pojedinaca da razmišljaju o točnosti kada bi mogli doći u kontakt s lažnim informacijama može potaknuti već postojeće ciljeve preusmjeravanja korisnika.”

Ova metoda učinkovitog osposobljavanja korisnika da se ponašaju na željeni način nije iznenađujuća i pokušava se izvući iz bihevioralnih znanstvenih istraživanja, a Google kaže da je to potvrđeno digitalnim eksperimentima.

Ovaj “dar svijetu” dolazi zahvaljujući Googleovoj jedinici pod nazivom Jigsaw, postavljenoj za “istraživanje prijetnji otvorenim društvima i izgradnju tehnologije koja nadahnjuje skalabilna rješenja”.

U objavi Jigsawa iz ožujka 2021. stoji da istraživanja sugeriraju da bi mogao postojati moćan način za smanjenje “dezinformacija” jednostavnim podsjećanjem korisnika interneta da razmišljaju o točnosti – drugim riječima, gurajući ih dok se ne pomaknu kamo vi želite.

Postoji čak i pokušaj da se korisnici osjećaju krivima i da pomisle kako pomažu u širenju “dezinformacija koje su obično opasne” – dok bi “točnost” koju je definirao Google to mogla smanjiti.

Trenutačno Google na svojoj stranici “Intervencije” objašnjava da ako korisnik skrola kroz feed, može naići na “potencijalne dezinformacije”.

To bi tada pokrenulo “upozorenje o točnosti” koje bi djelomično pokrilo informacije koje su već označene kao dezinformacije.

Prompt sadrži kratko objašnjenje zašto ga korisnik vidi, ali općenito, korisnikova bi se pozornost sada trebala prebaciti sa sadržaja koji želi vidjeti na upit, što znači da će umjesto toga biti usmjeren na razmatranje “točnosti”.

Također će proći nešto što se zove savjetovanje o informacijskoj pismenosti.

Ovako pripremljena, pozornost korisnika sada je usmjerena na “podsjetnik” na sadržaj koji je ostao daleko iza – i što je još važnije, što se Googlea tiče, sljedeći put kad naiđe na sličan sadržaj, nada se da će ” razmisliti dvaput”.

O rezultatima tih eksperimenata Google (Jigsaw) kaže da su provedeni zajedno s MIT-om i Sveučilištem Regina:

“Oni koji su primili precizne savjete bili su 50% pronicljiviji u svojim navikama dijeljenja od korisnika koji to nisu učinili” – i “YouTube pre-roll videozapisi doveli su do 11% povećanja povjerenja, tri tjedna nakon početka programa”.

Izvor: ReclaimTheNet

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp