Zuckerberg pokušava spasiti tvrtku Meta novim otkazima

Zuckerberg pokušava spasiti tvrtku Meta novim otkazima

Tvrtka Meta planira još jednu veliku rundu otpuštanja koja bi mogla utjecati na tisuće radnika, navodi se u izvješću Bloomberg Newsa objavljenom u ponedjeljak navečer. Vijest je ovo koja nas nimalo ne bi trebala čuditi. Za očekivati je da će toga u budućnosti biti još i više. Svaki zaposlenik te tvrtke već danas može slobodno krenuti u potragu za novim poslom, jer za pretpostaviti je da će se otpuštanja nastaviti. 

Smanjenje radnih mjesta moglo bi započeti ovaj tjedan i predstavljati daljnji krug otpuštanja ljudi od strane tvrtke Meta, dodajući još 13% Metinih radnika na popis nezaposlenih, koji su otpušteni u sklopu velikog plana rezanja troškova objavljenog u studenom. Glasnogovornik Mete odbio je komentirati za CNBC ovo izvješće, a zašto bi ga i komentirao i što bi uopće mogao reći u prilog tome, kada nam je svima jasno što se s tom tvrtkom događa. U problemima su i to više ne mogu kriti.

Izvršni direktor Mete, notorni Mark Zuckerberg prethodno je nagovijestio da će se div društvenih medija usredotočiti na napore za smanjenje troškova tvrtke ove godine, navodeći 2023. kao “godinu učinkovitosti”. Presmiješno. Moram biti ironična kada ovo pročitam. U čemu on još može biti učinkovit? Jedino u gušenju slobode govora i cenzuri s kojom si je uništio poslovanje i devastirao brand koji je gradio.

Pokazao je do sada svu raskoš svog neznanja u poslovanju. Imao je očito vrlo loše savjetnike koji mu nisu željeli dobro. A njegov izbezumljeni izraz lica u posljednje vrijeme govori više od riječi. I, kao što on ne žali zbog zla koje putem svojih plaćenika nanosi svojim korisnicima, niti zbog ljudi koje otpušta i njihovih sudbina, tako ni mi njega nimalo ne žalimo. Rekao je analitičarima u veljači da je Meta usredotočena na “demontažu projekata koji ne funkcioniraju ili možda više nisu kritični” i planira “ukloniti slojeve srednjeg menadžmenta kako bi se brže donosile odluke”.

Napori za smanjenje troškova dolaze u vrlo izazovnom trenutku za tvrtku, koja je rekla da su njeni troškovi i rashodi skočili za 22% u odnosu na prethodnu godinu, na 25,8 milijardi dolara tijekom četvrtog tromjesečja, dok je ukupna prodaja pala za 4%, na 32 milijarde dolara.

Metin temeljni posao internetskog oglašavanja i dalje se suočava s velikim problemima zbog čimbenika koji uključuju vrlo nestabilno tržište digitalnog oglašavanja, dugotrajne učinke Appleovog ažuriranja privatnosti za iOS 2021 i povećanu konkurenciju TikToka u vlasništvu BiteDancea.

U međuvremenu, tvrtka nastavlja ulagati u razvoj projekta Metaverse, za koji Meta vjeruje da bi mogao predstavljati sljedeću fazu za mainstream računalstvo. Tvrtkin odjel Reality Labs, koji je zadužen za izgradnju tehnologija virtualne stvarnosti i proširene stvarnosti potrebnih za metaverzum, donio je 727 milijuna dolara prihoda tijekom četvrtog tromjesečja, ali je također objavio operativni gubitak od 4,28 milijardi dolara. Ni taj Metaverse nije pobudio neki veliki interes koliko se očekivalo. Netko bi čak mogao reći da se radi o čistom promašaju i potpuno neuspjelom pokušaju privlačenja korisnika.

Zuckerberg je rekao da će “preuzeti odgovornost” za ranije objavljene planove kompanije za rezanje troškova, rekavši da otpuštanja smatra “zadnjim rješenjem”. Sada je očito došlo vrijeme i za to. A, ako ta tvrtka nastavi tako usko surađivati sa sve većim brojem cenzora, njihov put u ponor će se nastaviti. Sama bit društvenih mreža je sloboda govora i tko se odluči na potez gušenja slobode govora na kraju će sam sebe ugušiti.

Odreći se glavnog obilježja branda kojeg si gradio može samo netko tko nema pojma o poslu kojim se bavi. Krenuli su na put bez povratka – na put samouništenja. Pod punom sviješću. A to mogu zahvaliti ponajviše cenzuri koja ih je dovela na loš glas i prouzročila migraciju korisnika na društvene mreže bez cenzure, dok ih još ima.

Budućnost će pokazati koliko će takvih, uvjetno rečeno ‘slobodnih i neovisnih’ mreža opstati i uspjeti odoljeti primamljivim ponudama financijaša i nakaradnim zakonima globalista i njihovih organizacija – kojima stalno prijete cijelom svijetu gušenjem slobode govora, želeći uspostaviti potpunu kontrolu i nadzirati svaki naš korak, a od medija nam ponuditi samo mainstream uspavanke.

“Restrukturiramo timove kako bismo povećali svoju učinkovitost”, rekao je Zuckerberg prošle jeseni kada je tvrtka Meta najavila otpuštanja. Već su navodno poduzeli određene mjere kako bi se održali na životu, ali Zuckerberg nije bio zadovoljan učinkom, rekavši – “Ali same ove mjere neće uskladiti naše troškove s našim rastom prihoda, pa sam također donio tešku odluku da otpustim ljude.” No, ni to mu neće pomoći. Krenuo je na put bez povratka. Uzeo je kartu u jednom smjeru. Rebrandiranje branda čije si temelje urušio nije moguće. Umjesto slobode i istine ponudio si ljudima okove digitalnih zatvorskih ćelija i laž i sad očekuješ da će ti netko vjerovati. Neće.

Može Zuckerberg malo po malo otpuštati ljude, ali to mu neće jamčiti rast prihoda do čega mu je jedino i stalo. Jednom kada korisnicima pokažeš da si im cijelo vrijeme lagao, zauzvrat ćeš dobiti njihovo nepovjerenje, odnosno zauvijek ćeš izgubiti njihovo povjerenje, a kada se to dogodi, povratka više nema. Jer lojalnost brandu održava se pružanjem korisnicima naših proizvoda i usluga ono što oni žele, ispunjavajući kontinuirano njihove želje i potrebe, govoreći im istinu i pružajući im ono što si im obećao pružiti, a ne okrećući im leđa i pružajući im ono što ni u najgorem snu nisu mogli očekivati.

Dičiti se slobodom govora i izjašnjavanja kao glavnim obilježjem branda te potom tu istu slobodu gušiti može samo netko tko doista nema pojma o tome što je uopće brand. Neka se Zuckerberg upita na kakvim je temeljima izgrađen njegov poznati brand, nekad popularni Facebook i doći će do odgovora. Ti temelji sada su u potpunosti poljuljani. Dapače, nema ih više. Nestali su zauvijek. Što je bilo, bilo je.

Sada su tu samo digitalne zatvorske rešetke za svakoga tko se usuđuje komentirati vrijeme u kojem živimo i tko ne objavljuje slike obiteljskih okupljanja, slapova, tratinčica i nedjeljnih ručkova. Facebook kakvog smo poznavali već je odavno nestao. Ostale su samo benigne i dosadne objave turističkih destinacija, nečijeg objeda, prirode, nekog događanja i psihoterapeutski nastrojeni selfiji za liječenje kompleksa manje vrijednosti lajkovima, što više nikome nije interesantno. Svaka društveno angažirana objava koja se imalo dotiče vremena u kojem živimo biva ulovljena u mrežu algoritama za blokiranje, zamračivanje, zamagljivanje i tome slično. A oglašivači kao oglašivači. I oni gledaju svoju korist i nije im više interesantno biti negdje gdje ima sve manje i manje ljudi. Oni su uvijek tamo gdje je gužva… A na Facbooku je više nema.

I ta riječ ‘Meta’ mi je toliko odbojna, ne bez razloga. Zna se što svakome od nas riječ meta predstavlja, a Zuckerbergu i njegovim cenzorima glavna su meta upravo njegovi korisnici koje svakim danom sve više rastjeruje pucajući digitalnim metcima u njih na svakojake načine. Hvala mu na tome. Nije ni svjestan da će se svaki od tih metaka kao bumerang vratiti njemu i svim njegovim vrlim cenzorima koji misle da je financijska dobit sve na svijetu, a da reputacija nije važna.

Ni on, ni njegovi bliski suradnici i savjetnici nisu u pravu. Ima nešto i u entuzijazmu, ima nešto i u inspiraciji, ima nešto i u vjerodostojnosti nečega što si gradio, ima nešto i u ljudskosti, a ne samo u profitu. Više vrijedi jedan dan iskrenog i predanog volonterskog rada bez i jednog centa prihoda, nego silne milijarde u džepovima ljudi koji se bave podmetanjem nogu drugima, podmuklim deplatformiranjem, zatvaranjem ljudi u digitalne zatvore, neutemeljenim klevetanjem, u prijevodu i u konačnici –  sustavnom demonetizacijom svakoga tko je na alternativnoj strani stvarnosti, onoj jedinoj na kojoj se još može saznati istina.

Ali, ono na što su zaboravili Zuckerberg i njemu slični koji čine neviđeno zlo ljudima koji su im svojedobno poklonili svoje povjerenje je to da ima ljudi koji su spremni boriti se za istinu i pravdu bez razmišljanja o nekakvom profitu. Moćnici uvijek sve gledaju samo kroz sebe i misle da drugi razmišljaju kao i oni. Zato su uvjereni kako će sve alternativne medije uništiti ako ih spriječe u monetizaciji. Prevarili su se. Nismo kao oni. Nismo na istoj strani stvarnosti. Sami su izabrali laž, krinku, prijevaru i podvale. Nitko im nije kriv. Mi biramo istinu, slobodu i borbu za bolji i pravedniji svijet u kojem će svaki čovjek imati pravo na svoj glas.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp