Kako je android Chloe postala čovjek?

Kako je android Chloe postala čovjek?

Budućnost je već stigla. Virtualni svijet i napredak tehnologije ne prestaju intrigirati ljude. Mjesta na kojima se dotiču stvaran i virtualan svijet sve su češća, od stvarnih androida, do virtualnih igara u kojima s istima možemo interaktivno komunicirati. Virtualno postaje stvarno i obratno. Prema  Detroit: Become Human lore, prvi RT600 android ‘Chloe’ napravio je 2021. godine Elijah Kamski; ovaj model je također prvi koji je prošao Turingov test, što znači da može savršeno oponašati ljudsko ponašanje, navodeći nas da povjerujemo da je to stvarna osoba, a ne stroj. Promatrajući je, doista imamo osjećaj da se radi o pravom čovjeku, a ne androidu. Interaktivna komunikacija doprinijet će tom dojmu. Grafika računalnih igara postaje zapanjujuće nalik stvarnosti tako da teško možemo razabrati radi li se o računalnoj animaciji ili stvarnim glumcima. A kada još k tome s istima možemo komunicirati u igri, tada je taj dojam još upečatljiviji. Na razvoju ovako zahtjevnih projekata rade cijeli timovi stručnjaka, a ovo je priča o Chloe i računalnoj igri Detroit: Become Human.

O njezinoj osobnosti 

David Cage – scenarist i redatelj

Na kraju razvoja počeli smo se pitati kako glavni meni učiniti posebnim? Dali smo mjesto Chloe i pokušali je učiniti “inteligentnom”, a jedna od ideja bila je da postane svjesna okoline. Znali smo, primjerice, da imamo pristup satu konzole, pa smo mogli znati dan i vrijeme povezivanja, a tu je bila i informacija o državi. Tako smo počeli pisati tekstove, ako netko lansira igru ​​za Božić, Novu godinu, 14. srpnja u Francuskoj ili 4. srpnja u SAD-u… I jedna stvar za drugom, napravili smo ovaj izbornik složenijim tako da reagira prema prema danu u tjednu, vremenu od posljednjeg spajanja i konačno prema onome što smo radili u igri kao da je također svjestan naših izbora. Stvorili smo ponašanje koje oponaša neki oblik “svijesti”, samo množenjem ulaznih točaka skripte, ovisno o uvjetima i varijablama. I snimili smo puno redaka kako bismo pokrili što više slučajeva! Imajte na umu da je sve ovo napravljeno između Alpha i Beta verzije igre, drugim riječima, vrlo kasno u razvoju.

I na kraju, mislili smo da trebamo dati pravi narativ, s osjećajem zatvaranja, pa smo zamislili konačnu dilemu: hoće li igrači pristati pustiti Chloe ili bi je radije zadržali, čak i ako bi to značilo brisanje memorija? Shvatili smo da ju je velika većina ljudi pustila da ode, što je pokazalo da smo uspjeli stvoriti emocionalni ulog oko nje; no mnogi su se i požalili da je Chloe doista zauvijek nestala! Pa smo joj omogućili da se ipak vrati nakon nekog vremena.

Što se tiče odabira Chloe posebno za ovaj interaktivni izbornik, to je zato što smo mislili da je ona neka vrsta osnovnog modela, prilično uobičajenog androida. Također je bilo zanimljivo imati lika čiji model postoji u igrici, a tada smo pomislili i da Kamski vjerojatno ima posebnu privrženost prema njoj.

Epoha Portal Chloe

O njezinom dizajnu

Thierry Prodhomme – umjetnički direktor likova 

Kreacija Chloe povezana je sa scenom Kamskog; prije ovog trenutka u društvu susrećemo samo androide kalibrirane za specifične zadatke, no ovdje otkrivamo da je Kamski za sebe stvorio i modele koji su više poput suputnika. Prvo što sam imao na umu za Chloein izgled je da smo u Kamskinom svemiru, vrlo orijentiranom na dizajn i suprotnom vrlo kodificiranom pristupu koji smo do sada vidjeli, s poznatom trakom oko ruke, na primjer. Uklonili smo to u korist suvremenijeg outfita, budući da se Chloe ne bi trebala isticati u ovom konkretnom svemiru, pa je bio potreban kontrast. Želio sam vratiti određenu eleganciju u njezin izgled, tako da scena kada prvi put kad otvori vrata Connoru i Hanku, bude uznemirujuća, tako da se pitate je li ona Kamskijeva družica ili neki drugi android. I htio sam da bude bosa, pokazati da je istodobno elegantna, ali i da se voli osjećati udobno, “kod kuće”, a to je vrlo apstraktan koncept za androide. Htio sam prenijeti ove dojmove s početka dizajna.

Drugi element je da nisam htio nešto previše manufakturno, tu je ta šik i profinjena strana inspirirana visokom modom 70-ih, klasična vizija ženstvenosti, na kraju, ostajemo na sabranosti linija i materijala. Ideja je bila pokazati da je kod kuće, dok pojam vlasništva za androide nema nikakvog značaja!

Za uvodnu scenu, upitnik, htio sam nešto moderno, besprijekorno, gotovo kirurško; vrlo mekano, vrlo mirno, umirujući svemir, kao u snu. Imajući to na umu, njezinoj sam odjeći dodao nešto pomalo high-tech, manje osobno. To je više kao recepcionar koji dolazi uvjeriti posjetitelje, postoji aspekt proizvedenog proizvoda. Ipak, postoji i pomalo zavodljiva strana ako je usporedite sa scenom u Kamskom. Ali u dvije verzije Chloe nisam igrao na šminku, htio sam da ostane prirodna, to je dio kodeksa: nema pojma personalizacije, pa to ide i kroz frizuru; čist, prirodan dizajn, bez dodataka, učinkovit i umirujući.

O njezinu licu i glasu

Benjamin Diebling – redatelj snimanja

Chloe stvarno otkriva tajne stvaranja igre poput Detroit: Become Human. Ona postoji u nekoliko verzija, a glumi je nekoliko glumica: od kratkog filma objavljenog prije izlaska igre do scene u kući Kamskog, zatim do početnog izbornika igre, da ne spominjemo razne promotivne videe objavljene nakon toga.

Prva glumica koja ju tumači, a koja je ujedno i dala svoje osobine liku je Gabrielle Hersh; s nama je snimila kratki film i scenu u Kamskom 2015. Ali više nije bila dostupna za snimanje uvodnog izbornika 2017., iako je izazov koji je predstavljao ovaj izbornik već bio prilično važan! Trebalo je snimiti astronomsku količinu teksta, a interpretacija je morala biti besprijekorna jer bi ovaj lik pozdravljao igrače na svakoj utakmici. Moralo je doći do male evolucije u ovom tumačenju kako bismo joj se osjećali sve bliže i bliže kako je igra odmicala; ne zaboravimo da je ideja ovog izbornika predstavljati humanizaciju androida. Na kraju je Barbara Scaff preuzela mjesto Gabrielle Hersh, a to je očito bio tehnički izazov za animaciju lica,

I zadnje sjećanje koje imam s kreativnog gledišta na Chloe je kada je Quantic Dreamu ponuđen prostor u [muzeju voštanih figura] Musée Grévin u Parizu . Brzo je pala na pamet ideja da se unutar ovog prostora postave videozapisi koje je animirala Chloe, kako bi se predstavio svemir Detroit: Become Human. I opet smo morali promijeniti glumicu, ovaj put jer smo morali snimati na francuskom. Pa smo napravili novi casting odabravši Karinu dvojnicu.

O njezinoj animaciji

Yann Gaborieau – glavni čovjek za animaciju lica

Znajući da imamo tri glumice koje su igrale Chloé ovisno o situaciji, morali smo pronaći tehničke trikove kako bismo bili sigurni da i dalje izgleda kao isti lik na ekranu. Između Gabrielle Hersh, Barbare Scaff i Alexandre Pic, morali smo preraditi neke od animacija kako bismo zadržali izraze lica izvorne glumice, Gabrielle Hersh, što je više moguće, tjerajući naš alat da radi s ovim podacima kako bi ih prilagodio Barbari Scaff u glumačkom smislu, a zatim glasu Alexandre Pic. Bez toga, Chloe koja se pojavljuje u izborniku zadržala bi Barbarinu mimiku, u korist onih koje je prvobitno predložila Gabrielle, za scenu s Kamskim i najavu.

Što se tiče posla, sve ove iteracije predstavljaju relativno kratko vrijeme: nakon što su podaci o snimanju pokreta ponovno podešeni i finalizirani, dopunski rad ručno obavljen je uglavnom na očima, budući da u izborniku Chloe gleda izravno u kameru. Za obradu stotinjak animacija, raspoređenih u svim verzijama Chloé (izbornik, Kamski, Musée Grévin, kratki film i promotivni videozapisi), trebalo mi je otprilike tri tjedna punog radnog vremena.

O njezinim pitanjima

Julien Colas –  glavni i odgovorni čovjek za izgradnju igre 

Dakle, ima 13 pitanja, ali nismo htjeli nametati upitnik; odgovori ti ako želiš. Chloe postavlja svako pitanje tri puta zaredom, a ako ne dobije odgovor, više ga ne predlaže i prelazi na drugo pitanje tijekom sljedeća tri posjeta, i tako dalje. Međutim, na njih je uvijek moguće odgovoriti kasnije odlaskom na namjenski izbornik. Upitnik je podijeljen u dva dijela: 

  • 10 pitanja u prvom dijelu, koja ne kvare igru;   
  • 2 pitanja u drugom dijelu, na koja se može odgovoriti tek kada igra završi;   
  • 1 pitanje koje se može postaviti tek nakon završetka igre i ako je Kara bila prisutna u  sceni Crossroads.  

S tehničke točke gledišta, to nije bio veliki izazov, ali smo morali riješiti nekoliko slučajeva: 

  • ako osoba odigra cijelu avanturu odjednom, bez ikakvog vraćanja kroz izbornik, upitnik ide izravno na pitanja 12 ili 13; 
  • ako Chloe bude puštena na kraju igre, ona više neće biti tu da postavlja pitanja sljedeći put;  
  • Ako uvjet za pristup posljednjem pitanju nije ispunjen, vraća se za sljedeću igru;  
  • ako se upitnik pokrene prije nego što ga Chloe ima priliku predložiti. 

Znajući da Chloe redovito lansira rečenice ako ostanemo na izborniku, morali smo paziti i da pauziramo upitnik ako je potrebno.  

O njezinoj intro sceni

Maxime Brochen – glavni snimatelj

Za Chloe, ideja režije bila je pronaći ono što je DNK Quantic Dreama, naime krupni plan emocija lika. U to smo vrijeme to radili na ekranima za učitavanje Heavy Raina: samo lik koji se može igrati u krupnom planu, s njegovim izrazima lica. Učinak je bio zapanjujući: doista ste imali dojam da se nalazite pred živim, izražajnim glumcem. Stoga nam se činilo logičnim ponovno usvojiti ovu ideju za Chloe, koja je zbog svog androidnog stanja u kontekstu igre morala pokazati ljudsku krhkost i autentičnost.

Paradoksalno, kamera koja ju je pratila bila je potpuno automatizirana: nismo mogli održavati fiksirani kadar u takvom razmjeru bez pribjegavanja proceduralnom ciljanju, tj. automatskom kadriranju kamere: imala je previše ekspresija i mikropokreta koji su je tjerali da izađe iz okvira. Stoga smo odlučili da će kamera pratiti Chloein nos, bez obzira gdje se pomaknula. To je rezultiralo prilično zabavnom greškom: kada bi igrač pustio Chloe, lik bi napustio okvir, ostavljajući samo praznu pozadinu. Naravno, kamera je samo nastavila, a pratila je i nju! I naravno, odmah smo to ispravili!

Izvor: Quantic Dream

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp