Svjetski ekonomski forum zalaže se za ukidanje parking mjesta kako bi se ljudi odviknuli od automobila

Svjetski ekonomski forum zalaže se za ukidanje parking mjesta kako bi se ljudi odviknuli od automobila

Svjetski ekonomski forum pozvao je vlade diljem svijeta da zabrane parkirališna mjesta u sklopu svog plana da vožnju učine “nepoželjnom aktivnošću”.

Prema nedavnoj objavi na web stranici SEF-a, javno parkiranje je “zastarjeli” koncept koji treba odmah zabraniti:


Igor’s Substack piše: Ispostavilo se da je SEF pronašao novog neprijatelja: parkirna mjesta. Vidite, parkirna mjesta usporavaju klimatski napredak i “opterećuju urbanu mobilnost”.

Iako mi je teško razumjeti zašto pogodno parkiranje otežava urbanu mobilnost (definiranu kao mogućnost lakog premještanja s mjesta na mjesto), SEF misli drugačije:

U mnogim je gradovima parkiranje na ulici ili podcijenjeno ili ga ima previše. U prosjeku parkiralište zauzima oko trećinu gradske površine i ima oko osam mjesta za svaki automobil. Prostori optimizirani za automobile smanjuju mogućnost gradova da prihvate druge vrste prijevoza ili rješenja kao što su priključne stanice za dijeljenje bicikala ili skutera ili stanice za punjenje vozila, kaže Shin-pei Tsai, globalni voditelj politike za gradove i prijevoz, Uber Technologies .

Budući da neki od vas možda neće odmah shvatiti SEF-ov kodirani jezik, gore navedeno znači da misle da bi parkiranje trebalo koštati više i da bi trebalo biti manje parkirnih mjesta.

Ne čudi me što se gospođa Shin-pei Tsai, izvršna direktorica Ubera, člana VEF-a, nada da će nam otežati parkiranje. Uber bi zaradio više novca da stanovnici grada ne mogu pronaći pogodan parking. Shin-pei Tsai je poznati dugogodišnji neprijatelj parkirnih mjesta:



Zamislite da idete u trgovinu kupiti hranu i odjeću. Koliko će vam skuter biti koristan za nošenje kupljenih stvari kući?

Kako će se skuteri ponašati po kiši, susnježici ili snijegu? Ove vam slike mogu dati neke ideje:

Konačno, možemo uskočiti u auto i odvesti se u bolnicu za manje hitne slučajeve. Morao sam to učiniti nekoliko puta za članove svoje obitelji tijekom proteklih nekoliko godina. Koliko dugo ćete čekati da Uber dođe po vas kada ste vi ili osoba koju volite bolesni?

Na kraju, kako su moji čitatelji istaknuli, što je s trudnicama ili majkama s malom djecom?

Nedavno sam shvatio da “gradovi od 15 minuta” nisu novost. Živio sam u gradu udaljenom 15 minuta gdje gotovo nitko nije imao auto. U Moskvi u Rusiji, gdje sam živio 23 godine prije nego što sam emigrirao u Sjedinjene Države 1994., koristio sam javni prijevoz i išao pješice do trgovina i škole umjesto da se vozim. Nisam imao drugog izbora.

Ljudi su živjeli u malim stanovima zbog urbane gustoće koja je bila potrebna za pravljenje trgovina na pješačkoj udaljenosti.

S pozitivne strane, gotovo svi su bili mršavi, iako su ljudi bili daleko od zdravih iz mnogo razloga.

Nedostatak je to što je bilo vrlo nezgodno i ograničavajuće u usporedbi s mojim životom u SAD-u, kao što sam otkrio nakon što sam se preselio.

Već dugo vremena naši klimatski autoriteti govore da, kako bismo spasili planet, moramo prijeći na električne automobile.

Shvaćajući da je prelazak na električne automobile nemoguć, SEF želi da nemamo automobile.

Nedostatak parkinga koji je uzrokovao čovjek alat je kojim nas žele natjerati da ostavimo automobile i sjednemo na skutere.

Dakle, sljedeći put kada budete imali problema s pronalaskom parkirnog mjesta, razmislite o tome da su vaši problemi djelomično uzrokovani namjernim i novim trendovima urbanog dizajna koji bi nas obeshrabrili od prihvaćanja manje udobnih i manje sigurnih izbora poput električnih skutera.

Kada govorimo o tajnim zavjerama, obično mislimo na strašne i demonske stvari, poput zavjere o depopulaciji.

SEF-ovi planovi za uklanjanje parkirnih mjesta ne dosežu tu demonsku razinu. No, pokazuju glupost svojih planova i nedostatak brige za sigurnost i udobnost običnih građana. Siguran sam da Bill Gates, Klaus Schwab i drugi čelnici SEF-a osobno neće biti frustrirani nedostatkom parkirnih mjesta – ali oni planiraju toliki nedostatak za vas i mene.

Možete li svaki dan voziti električni romobil?

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp