Berlinski teolog i rodni aktivist traži zabranu ljubavnih pjesama jer tvrdi da one potiču heteroseksualnost

Berlinski teolog i rodni aktivist traži zabranu ljubavnih pjesama jer tvrdi da one potiču heteroseksualnost

Berlinski rodni aktivist i teolog David Thaler obratio se javnosti s radikalnim zahtjevom: “Ljubavne pjesme treba izbaciti van iz javnog emitiranja”. 

Ljubavne pjesme, kaže Thaler, u većini slučajeva slave heteroseksualnost i jasno daju do znanja homoseksualcima i transrodnim osobama te cijeloj LGBTIQ+ zajednici da nisu normalan dio modernih društava. Taj oblik homofobije, smatra Thaler, truje javnu klimu i remeti javni mir. Homoseksualci, lezbijke i transseksualci, interseksualci i panseksualci više ne bi trebali podnositi javno klevetanje i marginaliziranje kao dio nedostojne ljubavi.

Ništa se drugo ne događa u ljubavnim pjesmama u kojima se, na primjer, više ili manje otvoreno slave radosti heteroseksualne aktivnosti. Zajednica LSBTIQ+, prema Thaleru, puno je kompleksnija, puno raznolikija, ne može se svesti na jedan odnos, a kamoli na ljubavni odnos i to između dvoje heteroseksualaca. Thaler je nastavio da se LGBTIQ+, a posebno trans zajednica trenutno suočavaju sa širokim društvenim napadom koji prijeti dovesti u pitanje legitimitet cijelog pokreta samo zato što je pripadniku trans scene u Nashvilleu nešto skrenulo s puta. Mržnja i prijezir prema queer i trans zajednici posebno su potaknuti slavljenjem heteroseksualne normalnosti, kakvu nalazimo u ljubavnim pjesmama.

Thalerov prijedlog naišao je na široko odobravanje u Centru za interdisciplinarne ženske i rodne studije na TU Berlin i u Centru za transdisciplinarne rodne studije na Humboldtovom sveučilištu u Berlinu. Anna Lisa Müller iz Centra za interdisciplinarna ženska i rodna istraživanja istaknula je kako ljubavne pjesme ne prikazuju samo heteroseksualne odnose kao društvenu normu, već su u prvom planu i hedonistički motivi. To je uvijek slučaj kada u vezi postoje privatni motivi, koji su često seksualni, a ne društveni motivi u vezi kao što su služenje zajednici, briga žena i sigurnost daljnjeg opstanka ljudi.

Thomas Schelle iz Centra za transdisciplinarne rodne studije također smatra Thalerov prijedlog dobrim i ispravnim te smatra da je krajnje vrijeme za nešto protiv slavljenja pretjerane muškosti kakvu pronalazimo u ljubavnim pjesmama. Pogotovo u reggaeu i hip hopu, “seksualnost” i bujna muškost ulazili su u intiman odnos, što je u međuvremenu u hip hopu dovelo do upozoravanja roditelja na “eksplicitne tekstove”.

Još je gore, prema Schelleu, bilo u reggaeu. Bob Marley, jedan od protagonista ove otočke glazbe koja je u konačnici tek postkolonijalni izdanak britanske kolonijalne vlasti, eksplicitno kaže u tekstu pjesme. “Ja sam voljan i sposoban, i bacam svoje karte na stol”. Ovo slavljenje sposobnosti i učinka, koje je svojstveno nehumanom sustavu kapitalizma, a Marleyja moramo vidjeti kao kapitalista zbog njegovog uspjeha i prometa povezanog s njim, čak i ako je odrastao u sirotinjskoj četvrti, ne bi se smjelo dopustiti u moderno i rodno raznoliko društvo više od društvene normalnosti, da se takve pjesme emitiraju se u udarnom terminu na radiju. Borbeni čin bacanja karata na stol također više nije primjeren modernom rodu.


Ovo se također odnosi na tekstove koji slave vrhunsku izvedbu u jasno heteroseksualnim situacijama, kao što je slučaj  u Jacobu Milleru (Inner Circle) “I want to make you sweat”. U vrijeme kada su homoseksualnost, transseksualnost, queerness i mnogi drugi oblici seksualne orijentacije postali društvena normalnost, slavljenje heteroseksualne izvedbe jednako je neprikladno kao što je prikladno sukobljavati aktivnog muškarca s pasivnom ženom, kao što je slučaj u Millerovoj pjesmi. Konačno mora se stati na kraj preferiranju heteroseksualaca i diskriminaciji raznolikog, queer svijeta LGBTIQ+ stilova života, zaključio je Schelle.

Ovim zahtjevom Schelle izričito podržava Thalera, koji svoju inicijativu sažima na sljedeći način:

“Ne možemo više uznemiravati veliki dio stanovništva ljubavnim pjesmama koje slave heteroseksualni način života koji ne dijeli taj segment stanovništva.” Prema Thalerovim riječima, ovo je diskriminatorno, homofobno i seksističko, rasističko i nazadno i stoga treba odmah prekinuti. Šanse za naplatu svoje tražbine smatra dobrima. Trenutna društvena klima pogoduje provođenju queer ideja. Nakon što se provede zabrana ljubavnih pjesama u javnim emiterima, privatni emiteri se mogu pozvati da se “povinuju”, kao što je bio slučaj s kvotom za žene, gdje su javni poslodavci bili pioniri. 

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp