- Ljiljana Cviljak
- 25/05/2023
- 15:13
Krenulo je sa zabranom letova, a kao razlog je navedena potreba za smanjenjem emisije Co2. Ustvari, pomalo kreće zabrana do udaljenosti koja se može vlakom prijeći za 2,5 sata… Nakon toga će zabraniti i dalje destinacije, a sve kako bi ljude onemogućili da putuju. Ubrzo će ukinuti i takve “kratke” letove po Europi, što će reći da će ljudi biti prisiljeni koristiti vlakove, kojima će putovati duže i teže.
Nakon aviona, doći će i vlakovi na red, u to ne moramo sumnjati, a za autobuse da ni ne pričamo, jer su “veliki potrošači Co2″… Aute ćete moći koristiti samo i isključivo u nuždi i to ako imate dozvolu od “nadležnih službi”. Pripremaju nas na “konclogore od 15 min.”, odnosno “15 minutne gradove”, gdje ćemo svi biti ograničeni u kretanju i bez QR koda nećemo moći nigdje. A do tog ćemo morati doći preko iglice…primiti eksperiment iliti sudjelovati u njemu, kako bismo dobili QR kod. Ne razumijem kako narod toga nije svjestan (čast izuzecima!) i ne buni se…ili čekaju Godoa???
Članak koji je objavio independent.co donosi sljedeće:
„Francuska zabranjuje letove na kratkim relacijama u nastojanju da smanji emisiju ugljika “Putovanje zrakoplovom ne dolazi u obzir ako se do odredišta može doći željeznicom za manje od dva i pol sata. Zabrana domaćih letova na kratkim relacijama stupila je na snagu u Francuskoj, u pokušaju da se smanji emisija ugljika. Novo pravilo znači da su zabranjeni letovi između gradova u kojima se isto putovanje može obaviti vlakom u roku od dva i pol sata.
To zapravo isključuje određene zračne rute između glavnog grada Pariza i gradova kao što su Bordeaux, Lyon, Nantes, iako zakon ne utječe na povezne letove. Putovanje od Pariza do mediteranskog lučkog grada Marseillea i dalje bi bilo moguće zračnim putem, a ruta bi brzom željeznicom trajala oko tri sata. Ukupan broj letova koji su prekinuti, manji je od osam ruta koje su označene kao dio klimatskog zakona iz 2021. ,iako se podrazumijeva da bi više letova moglo biti ukinuto ako se željezničke usluge poboljšaju.
Zrakoplovna industrija ranije je kritizirala ovaj potez, navodeći teško razdoblje za taj sektor nakon pandemije. Jučer je privremeni šef industrijske grupe Airlines za Europu (A4E), Laurent Donceel, pozvao vlade da podrže “stvarna i značajna rješenja” za emisije štetnih plinova u zrakoplovima, umjesto “simboličkih zabrana”.
Rekao je novinskoj agenciji AFP da će “zabrana ovih putovanja imati samo minimalne učinke” na emisiju CO2. Koronavirus je bio golem udarac za zrakoplovne kompanije diljem svijeta. Prema Flightradaru24 , broj letova prošle godine bio je manji za gotovo 42 posto u odnosu na 2019. Neki borci za klimatske promjene kažu da zakon ne ide dovoljno daleko – klimatski forum građana osnovan da savjetuje vladu, prvobitno je predložio ukidanje letova gdje je ekvivalentno putovanje vlakom trajalo manje od četiri sata.
Govoreći nakon što su pravila iznesena, Agnes Pannier-Runacher, francuska ministrica za energetsku tranziciju, rekla je: “Znamo da zrakoplovstvo pridonosi ugljičnom dioksidu i da zbog klimatskih promjena moramo smanjiti emisije. Jednako tako moramo podržati naše tvrtke i ne dopustiti im da propadnu.” Novi zakon uveden je dok francuski političari raspravljaju o tome kako smanjiti emisije iz privatnih zrakoplova. Zeleni zastupnici pozvali su na potpunu zabranu malih privatnih letova, a g. Beaune je prošlog mjeseca odgodio višu klimatsku naknadu za korisnike od sljedeće godine.“
Izvor: Independent.co