Ma, ljudi moji, je li to moguće?
Čudio bi se i pitao legendarni radijski i televizijski komentator Mladen Delić kada biste mu rekli da ste danas u Hrvatskoj dobili posao.
Doista, u zemlji čudesa, kakva je danas hrvatska država, zahvaćena teškom višeslojnom društveno-ekonomskom krizom, dobiti posao ravno je eurojackpot zgoditku.
Svima nama posao je vrlo važan dio naših života.
Znamo da u najvećem broju slučajeva ljudi rade zbog osobnih dohodaka kako bi njima mogli svojim obiteljima i sebi osobno priskrbiti osnovna sredstva za život.
Međutim, među nama ima, na svu sreću i podosta onih koji od posla koji rade očekuju i još nešto više – da im posao bude najprije interesantan i da im pruža prigodu da izraze sebe i svoje vrijednosti, što u konačnici znači postići uspješnu karijeru i svojim vrijednostima doprinijeti unaprjeđenju poslovanja njihovih tvrtki.
Nažalost, danas se u gospodarski razorenoj Hrvatskoj vrlo mali broj ljudi uopće usuđuje razmišljati o planiranju karijere.
Mnogo je veći broj onih kojima je posao, ipak, čisto uhljebljenje i u kojima sama činjenica da imaju posao, živi ogroman strah da ga već sutra mogu izgubiti.
Razmišljajući o našem radnom razvojnom putu, ako cijenimo sebe i svoje vrijednosti, najviše bi nas moralo zanimati kako ćemo izraziti svoje talente i doživjeti pravo zadovoljstvo na našemu radnom mjestu.
To ćemo u Lijepoj Našoj doživjeti vrlo teško. I, zato veliki broj mladih školovanih stručnjaka svakodnevno odlazi u Njemačku, Irsku, Francusku, Švicarsku…
No, ukoliko imate dobru špagu (žnoru), odnosno ukoliko spadate u kategoriju stranački podobnih podrepaša i uvlačilovića, vi nećete morati pakirati svoje kofere za daleka putovanja u svijet kojeg krasi velika nepoznanica.
Ako mi ne vjerujete, tko zna, možda sam i ja u zabludi, pokušajte još danas poslati svoju ponudu na adresu nekog od potencijalnih poslodavaca.
Molim vas, pokušajte poslušati moj savjet – on se odnosi na jednu od vrlo važnih komunikacijskih vještina – to je pisanje.
Savjetujem vam da prije nego počnete pisati svoju ponudu, dobro osmislite kako ćete prezentirati svoje vrijednosti.
Molim vas da svakako vodite računa o tome kome ćete pisati, zašto ste se odlučili napisati svoju ponudu i što ćete i kako ćete to učiniti.
Pišite im tako da biste ih primarno informirali o vama, vašim iskustvima, vašim talentima i vašim vrijednostima.
U vašem pisanju nemojte težiti verbalnim akrobacijama. Budite jednostavni i jasni,
Vi pišete da biste bili čitani i primljeni na posao.
Sretno!