Elon Musk otkrio je u utorak da je uzeo višestruke injekcije protiv COVID-19 kako bi mogao putovati tijekom razdoblja intenzivnih ograničenja zbog pandemije te da je zamalo završio u bolnici nakon treće injekcije.
Musk je to primijetio u objavi na X koja je bila dio teme koju je pokrenuo kao odgovor na upozorenje dužnosnika Europske unije (EU) da je X izravno pao pod cenzuru bloka nakon što je otkriveno da je glavni promotor tzv. dezinformacija.
“Jeste li čuli tu informaciju?”, objavio je Musk u svojoj izvornoj objavi, igri riječi koja je uslijedila nakon video kompilacije naslova o cjepivu protiv COVID-19 koji je započeo hrabrim početnim tvrdnjama na početku pandemije da su cjepiva “100 posto učinkovita” ” prije nego što je njihova učinkovitost padala sve niže i niže…
“Cijepivo mRNA protiv Covid-19 bilo je samo 47% učinkovito nakon 5 mjeseci?”, glasio je jedan od kasnijih naslova, nakon čega su uslijedili još negativniji naslovi poput “Švedska, Danska zaustavljaju moderna cjepiva za mlađe ljude” i, na kraju, oni koji su naglašavali profitabilnost proizvođači cjepiva usred poziva za naizgled beskrajnim pojačivačima.
‘Nered’
Muskov meme o smanjenoj učinkovitosti cjepiva izazvao je brojne komentare, uključujući politički novinar Ed Krasenstein, koji je izrazio prigovore.
“Mislim da su promjene u učinkovitosti rezultat novih sojeva i slabljenja imuniteta na cjepivo. Glupo je da je itko ikada tvrdio da je 100% učinkovit. Nijedno cjepivo nije 100% učinkovito”, napisao je.
Musk je odgovorio da načelno nije protiv cjepiva, ali da se protivi naredbama koje tjeraju ljude da se cijepe.
“Više me brinuo nečuveni zahtjev da ljudi *moraju* uzeti cjepivo i višestruka docjepljivanja da bi učinili bilo što. To je bilo pogrešno”, napisao je Musk.
Dodao je da dok Vrhovni sud SAD-a ne poništi izvršnu naredbu predsjednika Joea Bidena koja nalaže cijepljenje ili testiranje za velike kompanije, njegova tvrtka SpaceX “i mnoge druge kompanije bile bi prisiljene otpustiti svakoga tko se odbije cijepiti!”
– Ne bismo to učinili. “Radije bih otišao u zatvor nego otpustio dobre ljude koji ne žele biti izbodeni”, nastavio je Musk.
Musk je također otkrio da se zarazio COVID-19 i da je imao “blage simptome prehlade”, ali je primio višestruka cijepljenja zbog putovanja.
“Treći hitac me zamalo odveo u bolnicu”, rekao je Musk.
“Koliko drugih ljudi ima simptome koji su zapravo posljedica cjepiva ili liječenja protiv Covida, a ne samog Covida?”, upitao je.
Sve je više podataka koji sugeriraju da su nuspojave cjepiva protiv COVID-19 ozbiljnije nego što se dosad tvrdilo.
Musk je svoju primjedbu okvalificirao rekavši da načelno nije protiv cjepiva.
“Nije da ne vjerujem u cjepiva – vjerujem. Međutim, lijek ne može biti potencijalno gori od bolesti”, rekao je.
“Javna rasprava o učinkovitosti ne bi trebala biti zatvorena”, nastavio je Musk.
Musk je dodao kako vjeruje da “također postoji veliki potencijal za liječenje mnogih bolesti korištenjem sintetičke mRNA, stoga nemojmo izbaciti bebu zajedno s vodom za kupanje.”
Objava šefa X-a izazvala je gomilu reakcija, uključujući duhovit pogled na izjavu Joea Bidena za tisak (parodija), koja je sadržavala fotografiju nasmiješenog predsjednika Joea Bidena koji kaže: “Obećavam da ćeš biti siguran nakon 42. pojačanja.”
“Samo obavezno nosi trostruku masku, Ilona”, dodaje se u naredbi.
U međuvremenu su u Bruxellesu dužnosnici EU-a kritizirali gospodina Muska i X-a i žele ih cenzurirati.
‘Samo te gledamo’
Dana 26. rujna, visoki dužnosnik Europske unije optužio je X da je glavni dobavljač dezinformacija i izdao prikrivenu prijetnju, što je natjeralo Muska da odgovori postavljanjem memea koji naglašava slabu učinkovitost cjepiva i izaziva raspravu na internetu.
Na tiskovnoj konferenciji u utorak, glavna povjerenica EU-a za dezinformacije — potpredsjednica Europske komisije (EK) Vera Jurova — izdvojila je X kao “platformu s najvećim omjerom lažnih ili dezinformacijskih objava”.
Za razliku od konkurenata kao što su Facebook i Google, Moskva X je odbila sudjelovati u dobrovoljnom naporu Europske unije (EU) protiv dezinformacija pod nazivom Kodeks prakse o dezinformacijama iz 2022.
Iako je kodeks navodno neobvezujući, tvrtke koje sudjeluju mogu ublažiti neke od svojih zahtjeva prema Zakonu o digitalnim uslugama EU-a, koji je stupio na snagu krajem kolovoza i obavezan je za najveće tehnološke platforme s više od 45 milijuna korisnika u EU— uključujući X.
Nakon što je ranije prekorila gospodina Muska i gospodina X zbog nedostatka apetita za autocenzurom i zbog toga što borbu EU-a protiv “dezinformacija” ne shvaćaju ozbiljno, EU je pojačala svoju retoriku 26. rujna, na dan kada su društvene mreže poput Facebooka i Googlea — ali ne i X — objavio je izvještaje o usklađenosti bloka s novim kodeksom o “dezinformacijama”.
My concern was more the outrageous demand that people *must* take the vaccine and multiple boosters to do anything at all. That was messed up.
— Elon Musk (@elonmusk) September 26, 2023
Until the Supreme Court invalidated Biden’s exec order, SpaceX and many other companies would have been forced to fire anyone who…
“Gospodin Musk zna da nije iznimka napuštanjem kodeksa prakse jer sada imamo Zakon o digitalnim uslugama u potpunosti implementiran”, rekla je gospođa Jurova. “Dakle, moja poruka X-u je da se moraš pridržavati strogog zakona, a mi ćemo paziti što radiš.”
Iako X od svibnja ima prilično dobrovoljni kod, smatra se “vrlo velikom online platformom” prema obveznom Zakonu o digitalnim uslugama (DSA) i stoga podliježe strožim pravilima o sadržaju.
Gospođa Jurova podsjetila je Muska na činjenicu da EU ima instrumente provedbe kojima vrši pritisak na platformu da se pridržava svojih zakona o sadržaju.
Dala je komentare dok je davala ažurirane informacije o Kodeksu prakse dezinformiranja 27-člane EU iz 2022., koji su potpisali Google, TikTok i Facebook, Meta, ali koji je Muskov X odbacio.
Neki primjeri iz izvješća uključuju Google koji je naveo da je spriječio da oko 33 milijuna američkih dolara u oglašavanju ode “promotorima dezinformacija”, a Meta je označila preko 40 milijuna sadržaja oznakom za provjeru činjenica.
Nova pravila Zakona o digitalnim uslugama primjenjuju se na 19 “vrlo velikih” digitalnih platformi (kao što su mreže društvenih medija, web stranice i internetski trgovci) s najmanje 45 milijuna aktivnih korisnika u EU.
19 platformi obuhvaćenih novim pravilima su: Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Instagram, Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, X , Wikipedia, YouTube i Zalando.