Nova sofisticirana i uvrnuta telefonska prijevara usmjerena je na roditelje diljem SAD-a i čeka da se proširi na europsko tlo, a prevaranti koriste naprednu umjetnu inteligenciju kako bi oponašali uznemirene glasove djece svoje mete. Jedna žena koju je prevario poziv za koji se činilo da dolazi od njezine 14-godišnje kćeri koja plače i tvrdi da je uhićena, objašnjava: “Znam da je bilo stvarno glupo – a ja nisam glupa osoba – ali kada čujete glas vašeg djeteta, vrištanje, plač, to vas samo stavlja na drugu razinu.”
New York Post izvještava da su stanovnici njujorškog Upper West Sidea ostali u stanju šoka i straha jer prevaranti koriste AI za simulaciju glasova njihove djece, stvarajući realistične i uznemirujuće scenarije. Jedna majka ispričala je svoje potresno iskustvo kada ju je nazvala osoba za koju je vjerovala da je njezina 14-godišnja kći, plačući i ispričavajući se, tvrdeći da je uhićena. Glas je bio toliko uvjerljiv da je majka bila spremna predati 15.500 dolara u gotovini za jamčevinu, vjerujući da je njezina kći stražnjicom udarila u automobil trudne žene dok je bila maloljetna.
Prevara je otkrivena kada ju je njezina prava kći, koja je bila u školi na ispitu iz kemije, kontaktirala da kaže da je na sigurnom. Osvrćući se na incident, majka je rekla: “Znam da je bilo jako glupo – a ja nisam glupa osoba – ali kada čujete glas svog djeteta, vrisku, plač, to vas jednostavno digne na drugu razinu.
FTC je od ožujka upozoravao javnost na takve telefonske prijevare poboljšane umjetnom inteligencijom, primjećujući širenje širom zemlje. Ove prijevare dio su šire kategorije prijevara, koja je bila najprijavljeniji oblik prijevare prošle godine. FTC je utvrdio da su potrošači prevareni za gotovo 8,8 milijardi dolara kroz razne prijevare u prethodnoj godini, što je povećanje od 30 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prijavljeno je da je prosječni gubitak preko telefona 1400 dolara, pri čemu je veća vjerojatnost da će žrtve biti mlađe odrasle osobe, ali starije osobe gube više novca kada postanu žrtve.
Prevaranti koriste programe za kloniranje glasa, dodajući im glasovne isječke dobivene prilikom odgovaranja na neželjene telefonske pozive ili iz sadržaja objavljenog na društvenim mrežama. Ova tehnologija omogućuje stvaranje vrlo uvjerljivih i manipulativnih scenarija, uzrokujući značajne nevolje i financijske gubitke među žrtvama.
Kao odgovor na ove alarmantne incidente, neki su stanovnici prestali objavljivati na društvenim medijima i implementirali šifrirane riječi među članove obitelji kako bi spriječili da postanu žrtve takvih prijevara. Ured okružnog tužitelja na Manhattanu, iako prije nije vidio da se umjetna inteligencija koristi na ovaj način, bio je proaktivan u procesuiranju drugih telefonskih prijevara uz jamčevinu i poziva Njujorčane da prijave svaku prijevaru njegovom Uredu za financijske prijevare.