Ivan Vilibor Sinčić – Prekomjerna digitalizacija djece predstavlja opasnost od digitalne demencije

Ivan Vilibor Sinčić – Prekomjerna digitalizacija djece predstavlja opasnost od digitalne demencije

Na tisuće djece u Hrvatskoj dobile su odgodu upisa u 1. razred, jer im nedostaju jezične vještine te emocionalna i socijalna zrelost. Pričamo o boljem internetu za djecu, a što je sa sigurnijim internetom? Naime, prema riječima stručnjaka 49.000 djece u Hrvatskoj ima teškoće mentalnog zdravlja, odnosno ima neke od mentalnih poremećaja zbog prekomjernog korištenja mobitela, ali i drugih uređaja.

Tu je i opasnost od digitalne demencije i od neionizirajućeg zračenja pri čemu smo izloženi sve većim dozama, osobito djeca. Radi se o nizu simptoma koji utječu na smanjenje kognitivne funkcije i slični su klasičnoj demenciji.

Švedski Karolinska Institut priopćio je nedavno kako postoje jasni znanstveni dokazi da digitalni alati ometaju, a ne poboljšavaju učenje pa stoga ne čudi da tamošnje ministarstvo mijenja politiku obaveznih digitalnih uređaja u predškolskim ustanovama te u potpunosti želi prekinuti digitalno učenje za djecu mlađu od 6 godina te su odlučili poticati svoje učenike da koriste klasične tiskane materijale poput udžbenika.

Razlog tome, naime, je strah od prekomjerne digitalizacije djece koja trpe pad sposobnosti u raznim vještinama poput npr. čitanja. Zaključno, tehnologiju treba koristiti razumno, s mjerom i ne treba pretjerivati.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp