Iz WEF-a su poručili da bi gledanje i čitanje alternativnih medija trebalo proglasiti kaznenim djelom

Iz WEF-a su poručili da bi gledanje i čitanje alternativnih medija trebalo proglasiti kaznenim djelom

Svjetski ekonomski forum poziva svjetske vlade da gledanje ili dijeljenje alternativnih medija na internetu proglase ‘kaznenim djelom’.

Prema uznemirujućem memorandumu koji je izdao Davos, WEF je pozvao svoje mlade globalne vođe da postave temelje za prisiljavanje javnosti da ponovno vjeruje mainstream medijima. Dio te prisile uključuje kriminaliziranje konzumacije ne-mainstream izvora.

Istodobno se promiče Globalna koalicija za digitalnu sigurnost, koja je njezina “javno-privatna koalicija za borbu protiv štetnog sadržaja i ponašanja na internetu”.

Valja ponoviti, problem nepovjerenja u medije stvaraju oni poput WEF-a, tj. njegovi “stakeholderi”: to je cenzura koju provode najutjecajniji naslijeđeni mediji, s izgovorom da se bore protiv “dezinformacija”.

I sad je istina: zašto bi itko vjerovao ovim medijima? Protivnici cenzure kažu – to je rezultat neopravdane cenzure – dok WEF tvrdi da ti mediji nisu dovoljno cenzurirali, odnosno da su puštali previše “dezinformacija”.

Spominje se brojka od “samo 40% stanovništva koje vjeruje vijestima” u Velikoj Britaniji. Oni ne ulaze u točno zašto – ali impliciraju – da je riječ o “rasprostranjenim dezinformacijama”.

Od koga? (Oni ne ulaze ni u to.)

Bez sumnje zahvalno kimajući pandemiji Covida, kao čimbeniku koji je uopće omogućio sav ovaj nered, i trudeći se sa svoje vlastite točke gledišta, WEF sada ima ova “rješenja u 6 koraka” za predložiti:

Smanjenje izloženosti štetnom sadržaju na internetu; Izgradnja svijesti o pouzdanosti medija; Jačanje medijske informacijske pismenosti; Ublažavanje rizika i iskorištavanje prilika koje proizlaze iz generativne umjetne inteligencije; Jačanje pouzdanosti kroz transparentnost i odgovornost; a zatim – povećanje interesa i angažmana u medijima.

Zapis, koji dolazi od WEF-ovog šefa industrije medija, zabave i sporta (odjel?), između ostalih, imao je ova razmišljanja za podijeliti.

“Ključna lekcija generativne umjetne inteligencije je da je sadržaj sada u potpunosti komodificiran. Novinari moraju prestati vidjeti svoju vrijednost isključivo u svom sadržaju i umjesto toga ponovno zamisliti polje u novopovezanom svijetu, oko služenja zajednicama i poboljšanja javnog diskursa pronalaženjem, podržavanjem i dijeljenjem glasova koji se predugo nisu čuli u masovnim medijima” – Jeff Jarvis, bivši voditelj Centra za poduzetničko novinarstvo CUNY Graduate School of Journalism, navodi se u izjavi.

Podijeli članak:

Facebook
Twitter
Reddit
WhatsApp